stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024
  • کد خبر : 14902
  • 25 آبان 1394 - 13:29
5

چرا بانوان قهرمان ورزشی به نحو شایسته حمایت نمی‌شوند

یک عضو فراکسیون زنان مجلس از عدم حمایت از بانوان قهرمان ورزشی انتقاد کرد.

قلم | qalamna.ir :

 حلیمه عالی در تذکری در جلسه علنی امروز(دوشنبه) مجلس، افزود: تذکر من به وزرای کار، ورزش، معاونت امور زنان ریاست جمهوری و ریاست سازمان برنامه وبودجه این است که چرا در جذب نیروهای انسانی و اشتغال، بانوان را فراموش کرده‌اید؟ چرا از بانوان قهرمان ورزشی به نحوه شایسته تقدیر و حمایت نمی‌شود، چرا به دادن وام ازدواج به جوانان تعلل می‌شود، چرا از تولیدکنندگان و به ویژه بانوان تولید کننده حمایت نمی‌شود؟

این نماینده مجلس با محکوم کردن حملات اخیر داعش به لبنان،‌ عراق و فرانسه و تسلیت این فاجعه گفت: به دولت فرانسه یادآور می‌شوم که باد کاشتید و طوفان درو کردید.

وی ضمن قدردانی از رئیس‌جمهور به دلیل توجه به موضوع ایجاد منطقه آزاد تجاری – صنعتی سیستان گفت: امیدواریم هر چه زودتر این لایحه به مجلس تقدیم شود تا انشالله با رای اکثریت نمایندگان مردم تصویب شود و مردم با امید و نشاط بیشتری به استقبال بهار آینده بروند. البته لازم است از هم اکنون نسبت به تکمیل زیرساخت‎های آن اقدام شود تا بهره برداری از این طرح بزرگ دچار وقفه نشود.

نماینده مردم زابل در مجلس خواستار اولویت بخشی به حل مشکلات هامون و هیرمند از سوی وزیر امور خارجه شد و افزود: جاده زابل-زاهدان به جاده مرگ معروف شده و جولانگاه کامیون ها و تریلی های خارجی شده این در حالی است که سهم مردم سیستان از این ترانزیت فقط تصادف و تخریب جاده‌هاست. همچنین حدود یک دهه از آغاز پروژه دو بانده شدن آن می‌گذرد اما متاسفانه هنوز به نیمه راه نرسیده است و من خواستار تسریع در این امر هستم.

عالی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری برای پیگیری و اجرای گازکشی به سیستان تصریح کرد: برای رونق اقتصادی منطقه گازکشی به سیستان ضرورت دارد و عدم اجرای این امر دغدغه مردم این منطقه شده است. از طرفی با توجه به اینکه تنها سوخت تاکسی ها و سایر وسایل نقلیه عمومی در استان سیستان فقط بنزین و گاز است خواستار ارائه سوبسید به رانندگان وسایل نقلیه استان هستم.

این عضو فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه شرایط کار در استان سیستان بسیار سخت تر از سایر استان‌هاست، گفت: خواستار کاهش سهم بیمه برای تولیدکنندگان و کارفرمایان بخصوص بانوان هستیم.

وی در تذکری به وزیر صنعت از تاخیر در احداث کارخانه لاستیک سیستان نیز انتقاد کرد.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.