stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 14987
  • 26 آبان 1394 - 11:12
3

خاتمی: اصولگرایان تندرو باعث بدنامی چهره اصولگرایی شده اند

خاتمی: اصولگرایان تندرو باعث بدنامی چهره اصولگرایی شده اند

نایب رییس مجلس ششم با بیان این که در مجموعه حاکمیت در طول تاریخ انقالب اسالمی، دولت روحانی تنهاترین دولت بوده است، حجم مخالفت ها و جبهه گیری هایی که در مقابل این دولت انجام دادند را بی سابقه خواند.

قلم | qalamna.ir :

قلم، سید محمد رضا خاتمی نایب رییس مجلس ششم گاها حملات به دولت روحانی را سازماندهی شده دانست و افزود این حملات از پشتوانه هایی نیز برخوردار هستند.

خاتمی درباره عملکرد دوساله گذشته دولت روحانی گفت: وقتی انبوه مشکلات کشور را می بینیم، توقعمان از دولت خیلی بالا می رود، اما وقتی واقعیات کشور را نگاه می کنیم، می بینیم که دولت آقای روحانی بسیار موفق بوده است.

نایب رییس مجلس ششم با اشاره به این که روحانی سایه برخی مشکلات را از سر کشور دور کرد، گفت: در سیاست خارجی، بی اغراق باید گفت که روحانی شاهکار کرد.

وی افزود: این اتفاق نه به این دلیل که با ۵+۱ به توافق رسیدیم، بلکه به دلیل این بود که سایه مشکلات بزرگی را از سر کشور برداشته شد.

وی در ادامه در تحلیل هجمه های فراوانی که به رییس جمهوری صورت می گیرد، گفت: در این باره دو دید وجود دارد، دیدی خوشبینانه که دلواپسان را افرادی نگران کشور می داند که اعتقاد دارند اقداماتی که روحانی انجام می دهد به ضرر کشور است.

خاتمی در گفتگو با مشخصه این افراد که چنین دیدی دارند را  « نقد منصفانه » دانست و گفت: البته تعداد این افراد بسیار کم است آنها نقاط ضعف دولت را می گویند، نقاط قوتش را هم می گویند و همه چیز را سیاه نمی بینند.

نایب رییس مجلس ششم ادامه داد که در میان هجمه کنندگان، این تعداد بسیار انگشت شمارند و اکثریت افرادی هستند که سالهای سال بر سر سفره و خوان گسترده ای نشسته بودند و اکنون دور شدن از آن برایشان سخت است.

 

 

به سمت انتخابات قابل قبولی می رویم

وی با بیان اینکه به باور او به سوی انتخابات قابل قبولی پیش می رویم، گفت: طبیعی است در کشورهایی مانند ما که در ابتدای راه دموکراسی هستند باید این تجربیات حاصل شود و انتخابات آینده، نسبتا قابل قبول خواهد بود.

خاتمی گفت: امید داریم که برگزار کنندگان انتخابات به پیامی که مردم در طول سالهای قبل و به خصوص در سال ۹۲ دادند توجه کنند.

خاتمی ابراز عقیده کرد: همه از تجربیات گذشته عبرت لازم را گرفته اند و می دانند برای حفظ وحدت و انسجام ملی نیازمند انتخاباتی آرام ولی پرشور و رقابتی هستیم.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه برای این کار باید بین مثلث دو جناح و برگزار کنندگان انتخابات تعامل خوبی باشد تا مجلسی عاقل و خوب تشکیل شود، تصریح کرد: اولویت این مجلس باید منافع ملی باشد.

نایب رییس مجلس ششم گفت: مجلس آتی می بایست ضمن اینکه نقاد و ناظر خوبی باشد، دولت را هم باید در برنامه های خوب و سازنده ای که در عرصه سیاست داخلی و خارجی دارد کمک کند تا این وضع بدی که از نظر معیشتی و نزاع های سیاسی دامن کشور را گرفته فروکش کند و حاصل کار، افزایش رضایت مردم از حاکمیت و نظام باشد.

 

 

تجربه های متفاوتی در زمینه انتخابات داریم

این فعال سیاسی به تجربه های مختلف در جمهوری اسلامی در زمینه انتخابات اشاره کرد و افزود: هم اکنون تمامی دست اندرکاران انتخابات از جمله مقامات ارشد کشور، ناظرین و برگزارکنندگان انتخابات، گروهها و فعالین سیاسی و دیگر اقشار دریافته اند که اگر یک انتخابات خوب داشته باشیم، کشور از امنیت کافی برخوردار خواهد شد.

وی افزود: دراین صورت است که سرمایه گذاری اقتصادی داخلی و خارجی، توسعه و اعتماد سازی شکل خواهد گرفت.

خاتمی با بیان اینکه با مشارکت پایین در انتخابات، گره ای باز نخواهد شد، گفت: در همه انتخابها بین ۴۰ تا ۵۰ درصد مردم شرکت می کنند، ولی در انتخابات اخیر باید مشارکت بالای ۷۰ درصدی را شاهد باشیم تا پشتوانه اقتدار نظام باشد و بتوانیم با انبوه مشکالت داخلی و خارجی مقابله کرده و آنها را رفع کنیم.

 

 

نامزدهای واحدی معرفی می کنیم

محمد رضا خاتمی ادامه داد: در مورد جبهه اصلاحات، سیاست ما بر این است که با وحدت و انسجام به عنوان یک جناح بسیار مهم و تاثیرگذار در سپهر سیاسی ایران وارد صحنه انتخابات شویم. ازاینرو با یکدیگر رقابت های نابجا نخواهیم داشت و نامزدهای واحدی را معرفی خواهیم کرد.

نایب رییس مجلس ششم با بیان این که ترجیح می دهیم در انتخابات پیش رو با اصولگرایان معتدل ائتلاف نکنیم گفت: در این صورت رقابت بی معنی می شود و انتخابات پرشوری را شاهد نخواهیم بود.

خاتمی با بیان اینکه اصالح طلبان مرزهای هویتی روشنی با اصولگرایان معتدل دارند، گفت: هرچند برای این طیف از اصولگرایان، احترام قائل و وجودشان را در عرصه های مختلف کشور ضروری و لازم می دانیم، اما در برنامه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تفاوت های بسیار زیادی با یکدیگر داریم.

 

 

کمک می کنیم اصولگرایان به ائتالف برسند

این فعال سیاسی تصریح کرد: درصددیم به اصولگرایان کمک کنیم تا بتوانند جبهه واحد و متحدی را تشکیل دهند و با اصلاح طلبان رقابت کنند.

خاتمی افزود: مساعدت ما در این جهت خواهد بود که آنها دست به پالایشی از درون بزنند و تندروهایی را که باعث بدنامی آنها شده اند را از خود دور کنند و با کنار گذاشتن برخی اختلافات، هویت راستین خود را به مردم نشان دهند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه در انتخاباتهای گذشته کشمکش و تنش های زیادی داشتیم که دودش به چشم همه رفت، افزود: اگر کسی دنبال این باشد که انتخابات آتی با آرامش و با حضور حداکثری مردم برگزار نشود باید در نیتش شک کرد.

 

 

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. چقدر غلط املایی داره!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.