stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 13 May , 2024
  • کد خبر : 155110
  • 19 مرداد 1399 - 15:50
1

راه اندازی گروه مداخلات روانی اجتماعی دانش آموزان در فارس

راه اندازی گروه مداخلات روانی اجتماعی دانش آموزان در فارس
گروه مداخلات روانی اجتماعی دانش آموزان باهدف بررسی فوری وضعیت دانش‌آموز و ارائه خدمات مشاوره‌ای و معرفی به مراکز تخصصی در آموزش و پرورش فارس راه‌اندازی شد.
قلم | qalamna.ir :
رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش‌وپرورش فارس گفت: گروه مداخلات روانی اجتماعی دانش آموزان باهدف بررسی فوری وضعیت دانش‌آموز و ارائه خدمات مشاوره‌ای و توانمندسازی و معرفی به مراکز تخصصی و سازمان‌های مختلف در استان راه‌اندازی شد.
  • لیلا نورافشان، ظرفیت‌سازی و گسترش هماهنگی‌ها برای رصد و مداخله به‌موقع و مؤثر در فوریت‌های روانی اجتماعی، رفتار‌های پرخطر و رویداد‌های ناگوار تهدیدکننده دانش آموزان را از اولویت‌ها دانست و گفت: با راه‌اندازی گروه مداخلات روانی اجتماعی دانش آموزان در ادارا‌های آموزش‌وپرورش فارس مراقبت از دانش آموزان در برابر عوامل مخاطره‌آمیز و خدمات موردنیاز به آن‌ها ارائه می‌شود.
رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش‌وپرورش فارس با اشاره به نقش هماهنگی درون‌سازمانی و برون‌سازمانی در این زمینه گفت: در تشکیل این کارگروه سازمان‌های مختلفی همچون بهزیستی، کمیته امداد، قوه قضائیه، نیروی انتظامی، علوم پزشکی و دیگر نهاد‌های مرتبط حضور دارند.
او در تشریح روند اقدامات این گروه، گفت: پس از ارجاع دانش‌آموز، بررسی فوری وضعیت دانش‌آموز توسط این کارگروه آغاز، و با توجه به وضعیت دانش‌آموز، خدمات به‌صورت درون‌سازمانی در قالب مشاوره و توانمندسازی و یا در قالب برون‌سازمانی به‌صورت معرفی به مراکز تخصصی و سازمان‌های مختلف انجام می‌شود.
نورافشان افزود: ادار‌های آموزش‌وپرورش نواحی، مناطق و شهرستان‌ها در استان فارس، با هماهنگی کارشناسان اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی، در نقش اطلاع‌رسان، هماهنگ‌کننده، پیگیر و برگزارکننده جلسات گروه مداخلات روانی اجتماعی دانش آموزان انجام وظیفه می‌کنند.
هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.