stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 10 May , 2024
  • کد خبر : 155164
  • 19 مرداد 1399 - 18:21
4

نقش خبرنگاران در کاهش آسیب‌های اجتماعی برجسته است

نقش خبرنگاران در کاهش آسیب‌های اجتماعی برجسته است
قزوین- قلم- دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر قزوین با اشاره به نقش اصحاب رسانه در اعتمادسازی و آگاه سازی مردم،گفت: نقش این قشر در کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم است.
قلم | qalamna.ir :

علی رحمانی روز یکشنبه به مناسبت روز خبرنگار در دیدار با سرپرست خبرگزاری قلم با گرامیداشت یاد شهید محمود صارمی و دیگر شهدای رسانه،افزود: یکی از راه‌های ارتقای امنیت در جامعه، تعامل نزدیک دستگاه های اجرایی با رسانه‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های گسترده آنها است.

وی اظهار داشت: نقش رسانه‌ها با بکارگیری ظرفیت‌های آگاه سازی در راستای مقابله  و پیشگیری از اعتیاد محسوس است و خبرگزاری در ایفای این نقش رویکرد مطلوب و قابلی قبولی از خود ارایه کرده است.

رحمانی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ مهارت‌های زندگی به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین شیوه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از سوی رسانه‌ها،اظهار داشت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با همراهی دستگاه‌های عضو و نیز مشارکت سازمان های مردم نهاد و همراهی رسانه ها به عنوان بازوی توانمند حاکمیت برای مبارزه با اعتیاد به شمار می رود.

این مسوول، اولویت نخست مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، تلاش در راستای اجتماعی‌شدن مقابله با آنها و حضور مردم در عرصه پیشگیری  دانست و افزود: رسانه ها باید مروج اجتماعی شدن مقابله با آسیب های اجتماعی باشند. 

رحمانی به همراهی اصحاب رسانه با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: رسانه‌های استان قزوین با دلسوزی و همراهی همیشگی باعث توسعه رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با اعتیاد در استان شده‌اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین در ادامه سخنان خود  با اشاره به شماره ۰۹۶۲۸ به عنوان خط ملی مشاوره اعتیاد،افزود: خط ملی مشاوره اعتیاد آماده ارائه مشاوره به خانواده‌های درگیر اعتیاد است که البته  برای بیشتر خانواده‌ها در استان قزوین به ویژه در شهرستان‌ها ناشناخته است و باید از سوی رسانه ها معرفی شود.

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌های گرفتار اعتیاد می‌توانند برای بهره‌گیری از مشاوره رایگان با شماره ۰۹۶۲۸ تماس بگیرند و به‌صورت محرمانه مشاوره دریافت کنند.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.