محمد اعتدادیافزود: این مراکز دارای سالنهای چند منظوره، رستوران و محل اقامت و در شان فرهنگیان و خانواده آنهاست.
وی احداث بزرگترین کلینیک پزشکی و دندانپزشکی ویژه فرهنگیان در اصفهان را در کشور بینظیر دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه سلامت معلمان و دانشآموزان در اولویت کارهای وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.
اعتدادی یادآور شد: این کلینیک سال ۹۶ با زیربنای پنج هزار و ۳۰۰ مترمربع با امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی، داروخانه، عینک سازی، بستری موقت، اورژانس، فیزیوتراپی، اکو کاردیوگرافی، سونوگرافی، ماموگرافی، رادیولوژی و اتاق های تخصصی پزشکی در اصفهان احداث و در حال ارائه خدمات به فرهنگیان است.
مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به توسعه و تبدیل فضاهای آموزشی به مجتمعهای آموزشی گفت: در این مدت هفت ساله ۳۰ مجتمع آموزشی با مشارکت و حمایت خیرین و به همت ادارهکل نوسازی مدارس اصفهان در استان احداث شده است.
وی یکی از مسائل مهم در حوزه تربیت بدنی و سلامت را ورزشهای درون مدرسهای برشمرد که استان اصفهان در این زمینه پیشرو است.
اعتدادی در این راستا احداث خانه ژیمناستیک تخصصی و بینظیر در کشور برای دانشآموزان را یکی از اقدامات مهم و بینظیر دولت در استان برشمرد و گفت:
این آکادمی تخصصی با زیربنای بالغ بر ۲ هزار مترمربع در مدت ۲ سال به بهرهبرداری رسید و قابلیت میزبانی از مسابقات بین المللی، کشوری و استانی را دارد.
وی اضافه کرد: این آکادمی مجهز به ۶ اسباب ویژه آقایان و چهار اسباب ویژه خانم ها، وسایل کمک آموزشی، چاله ابر و ساختمان اداری با زیربنای ۳۰۰ متر مربع و مجهز به امکانات رفاهی جهت میزبانی مسابقات است.
مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به تفاوت بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید گفت: بر این اساس شعار پروژه مهر استان “تبسم مهر” است که در این واژه توسعه و تعالی سازمانی، برنامه محوری، سلامت اجتماعی، مهارتآموزی، مشارکت همگانی، هدایت و راهبری آموزشهای مجازی و رشد و بالندگی تلخیص شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به سختیهای سال تحصیلی آتی بهدلیل ادامهدار بودن شیوع کرونا و نامشخص بودن برگزاری کلاسهای درس بصورت حضوری یا مجازی گفت: با تمام این احوالات و با محور قراردادن عدالت آموزشی و با همت تمامی مسوولان و مدیران و معلمان دستگاه تعلیم و تربیت این سال نیز با موفقیت آغاز و ادامه داده می شود.
در استان اصفهان افزون بر ۹۰۰ هزار دانش آموز تحصیل میکنند.