stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
  • کد خبر : 155409
  • 20 مرداد 1399 - 12:24
2

بهره مندی ۶۰ هزار نفر در قزوین از خدمات کمیته امداد

بهره مندی ۶۰ هزار نفر در قزوین از خدمات کمیته امداد
قزوین – قلم– مدیر کل کمیته امداد استان قزوین گفت: در حال حاضر بیش از ۶۰ هزار نفر در استان تحت حمایت این نهاد هستند و از یک یا چند خدمت این دستگاه بهره مند می‌شوند.
قلم | qalamna.ir :

قلم، مهرعلی حق گویان روز دوشنبه در دیدار مدیرکل بیناد مستضعفان استان قزوین، افزود: ۱۲ هزار نفر نیز از خدمات مقطعی کمیته امداد بهره مند می‌شوند که پیش بینی می‌کنیم با شرایط حاضر این تعداد به ۳۰ هزار نفر برسد.

وی ادامه داد: کمیته امداد امام (ره) رسالت خدمت رسانی به مددجویان را در برنامه کاری خود دارد تا بتواند با استفاده از ظرفیت‌های مختلف، بستر محرمیت زدایی را فراهم کند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: متأسفانه برداشت صحیحی از وضعیت فقر در جامعه وجود دارد از این رو باید شناسنامه فقر در استان تدوین شود تا نگاه علمی به فقر را شاهد باشیم.

وی افزود: با نگاه علمی و عقلی درخواهیم یافت که بخشی از جامعه به واسطه دلایل و قصور شخصی  دچار فقر شده اند ولی در بخش دیگر دلایلی عمومی و اجتماعی وجود دارد.

حق گویان تصریح کرد: بخشی از افزایش تعداد مددجویان حاصل کوتاهی دستگاه‌های اجرایی در انجام وظایف قانونی است که موجب مراجعه افراد به نهادهای حمایتی می‌شود.

وی توضیح داد: همان گونه که روزی فلج اطفال موجب نقصان در زندگی برخی از افراد می‌شد و با بسیج ریشه کنی اطفال و واکسیناسیون عمومی این معضل برطرف شد، امروز نیز در راستای عدالت اجتماعی و انجام تکالیف قانونی و اجرای سیاست‌های پیشگیرانه باید برای کاهش فقر و محرومیت گام‌های اساسی برداریم.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: نظارت بر اجرای نظام بیمه در کارگاه‌ها و مراکز تولیدی و خدماتی موجب می‌شود تا افراد به واسطه سوانح ناشی از کار دچار ضربات اقتصادی شدید نشوند و نظام بیمه‌ای آنها را تحت پوشش قرار دهد.

وی تأکید کرد: وقتی کارگاه یا مرکز تولیدی از ادامه کار باز می‌ایستد، در صورتی که بیمه کارگران واریز شده باشد و دستگاه‌های متولی بر واریز بیمه‌ها نظارت کرده باشند، در زمان بیکاری، بیمه با پوشش بیمه بیکاری از شدت ضربات اقتصادی بر افراد می‌کاهد.

حق گویان گفت:دستگاه‌های متولی اگر برای اشتغال و سرمایه گذاری در استان تلاش لازم را داشته باشند، خانواده‌ها به سمت کار رفته و بستر محرومیت زدایی در جامعه فراهم می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یادآور شد: کمیته امداد امام (ره) تاکنون از همراهی بنیاد مستضعفان برای خدمت به محرومان بهره برده است که امیدواریم این همراهی را با بنیاد استمرار داده و با همکاری و هم افزایی سایر دستگاه ها و افراد شاهد ارتقای خدمت رسانی به محرومان باشیم.

هشتگ: , , , , , , ,
  • خبرنگار هادی درزی رامندی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.