stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 12 May , 2024
  • کد خبر : 156331
  • 22 مرداد 1399 - 14:35
1

برگزاری مراسم محرم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی

برگزاری مراسم محرم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی
مراسم دهه اول محرم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان فارس برگزار می شود.
قلم | qalamna.ir :
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی فارس گفت: استان فارس جزء نخستین استان‌های کشور است که توانسته با همکاری و هم افزایی میان دستگاه‌های مختلف نسبت به تدوین شیوه نامه برگزاری مراسم‌ مذهبی ماه محرم اقدام کند.
حجت الاسلام مهرابی افزود: بر اساس مصوبات ابلاغ شده ستاد مبارزه با کرونا استان، حداکثر زمانی که برای برگزاری مراسم‌ مذهبی در نظر گرفته شده ۲ ساعت بوده و در این مدت، هیئات مذهبی مکلف به رعایت مسائل بهداشتی، زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی هستند.
وی گفت: در ایام محرم، حرکت هیئات مذهبی به سمت بقاع متبرکه ممنوع اعلام شده و فعالیت هیأت‌ها به صورت محلی خواهد بود ؛ این در حالی است که تکایا و هیأت‌های مذهبی نیز توسط مسئولین هیئات بایستی ضد عفونی شده تا شاهد رعایت مسائل بهداشتی باشیم.
حجت الاسلام مهرابی از همکاری دستگاه‌های اجرایی در راستای در اختیار قرار دادن فضای‌های باز برای برگزاری مراسم‌ ماه محرم خبر داد و افزود: تمامی مراسم‌ تعزیه و همایش شیر خوارگان حسینی در استان لغو شده است.
وی گفت: در ایام محرم ، توزیع نذری هم انجام نمی شود و به هیئات مذهبی هم توصیه شده نذورات خود را در قالب بسته‌های معیشتی بین نیازمندان توزیع کنند.
هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.