stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 13 May , 2024
  • کد خبر : 156350
  • 22 مرداد 1399 - 14:42
0

پایش هوشمند ناوگان حمل و نقل مسافربری در فارس

پایش هوشمند ناوگان حمل و نقل مسافربری در فارس
حمل و نقل جاده ای در استان فارس به صورت لحظه‌ای با سامانه سپهتن کنترل می شود.
قلم | qalamna.ir :
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس از فعالیت بیش از ۸۱۰ اتوبوس مسافربری استان فارس مجهز به سامانه سپهتن خبر داد.
 
علیرضا سیاهپور افزود: بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ ناوگان شامل ۸۵۵ اتوبوس، ۱۲۰۰ مینی بوس و ۱۳۶۵ سواری کار جابجایی مسافر در استان را بر عهده دارند که از این تعداد بیش از ۸۱۰ اتوبوس مشغول فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: ارتقا بهره وری حمل و نقل عمومی کشور و استان فارس در راستای اقتصاد مقاومتی و افزایش ایمنی و ارتقای سطح کنترل و پایش لحظه‌ای عملکرد ناوگان از اهداف اصلی این سامانه است.

 
​مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیر، ۱۱ هزار و ۵۶۰ دستگاه اتوبوس از طریق سامانه سپهتن پایش و ۹۵۶ مورد تخلف عدول از مقررات ایمنی شناسایی شده و تحت پیگیری قرار گرفته است.
 
سیاهپور ادامه داد: این تخلفات شامل رانندگی خارج از صورت وضعیت، رانندگی خارج از مسیر صورت وضعیت، رانندگی بیشتر از ساعت مجاز، رانندگی بدون کارت (گواهینامه)، دستکاری دستگاه سپهتن، دستکاری دوربین سامانه سپهتن، سرعت غیرمجاز و استراحت بین راهی کم و اخطار ایمنی است.
وی اضافه کرد: این سیستم می‌تواند با کنترل سرعت و خطا‌های حادثه ساز، خطرات ناشی از تصادفات و سوانح را به شکل گسترده‌ای کاهش داده و نهایتا سلامتی و ایمنی رانندگان و سرنشینان را تضمین کند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با بیان اینکه استان فارس توانسته است رتبه نخست جابجایی مسافر از طریق حمل و نقل جاده‌ای را به خود اختصاص دهد، گفت: در چهار ماهه نخست سال جاری، یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در قالب بیش از ۱۷۰ هزار سفر از مبدا استان به سایر نقاط کشور و از طریق ناوگان مسافربری جاده‌ای جابجا شده اند.

کلمه سپهتن مخفف «سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان» است و علاوه بر کاهش تخلفات و حوادث رانندگی از مزایای این سامانه می‌توان به صرفه جویی در زمان سفر به علت توقف نکردن در همه پاسگاه‌ها، کاهش میزان مصرف سوخت خودروها، کنترل ناوگان توسط مالک و مدیران شرکت‌های حمل و نقل از طریق اپلیکیشن موبایل و وب، محاسبه هوشمند و منصفانه ساعت رانندگی اشاره کرد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.