stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 10 May , 2024
  • کد خبر : 158076
  • 27 مرداد 1399 - 20:36
2

رسانه‌های قزوین برای مقابله با هجمه دشمنان علیه محرم تلاش کنند

رسانه‌های قزوین برای مقابله با هجمه دشمنان علیه محرم تلاش کنند
قزوین – قلم– مسوول بسیج رسانه استان قزوین گفت: شبکه‌های ماهواره‌ای و معاند از ماه‌ها قبل با برنامه ریزی صورت گرفته برای تحت الشعاع قرار دادن عزاداری امام حسین (ع) وارد عمل شده‌اند و رسانه‌های استان هم باید برای مقابله با آنها تلاش کنند.
قلم | qalamna.ir :

محمد کشاورز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار قلم افزود: دشمنان با برنامه ریزی صورت گرفته برای شبهه افکنی در برگزاری عزاداری سید و سالار شهیدان اقدام کرده اند و باید رسانه‌ها نیز مقابله با هجمه تبلیغاتی دشمن و شبهه زدایی در این زمینه را در دستور کار قرار دهند.

وی با بیان اینکه محرم فرصت خوبی برای مقابله با این هجمه است، افزود: هیچ تضادی میان مذهب و سلامت مردم وجود ندارد و کسانی که به دنبال ایجاد این تضاد و فاصله هستند به طور حتم همسو با خط دشمن حرکت می‌کنند.

کشاورز گفت: رسانه‌ها باید اخبار رسمی را از مراجع متولی، دریافت و منتشر کنند و در کنار آگاهی بخشی، التهاب را در جامعه با هدف افزایش ضریب خود مراقبتی، مدیریت نمایند.

 وی اضافه کرد: فعالان رسانه استان باید از هرگونه رفتار هیجانی و احساسی برای افزایش التهابات جامعه پرهیز کرده و نظارت بیشتر مردم بر هیات‌های مذهبی و برگزاری مراسم عزای سیدالشهدا (ع) را برجسته نمایند.

این مسوول گفت: احتمالا دشمنان و بدخواهان به دنبال ایجاد تجمعات ساختگی و سوء استفاده از فضای پرشور عزاداری هستند و رسانه‌ها باید ضمن مراقبت از خط القایی آنان، از رفتار هیجانی و بازتاب تحرکات این چنینی پرهیز نمایند.

وی افزود: تهیه و انتشار اخبار مربوط به ائمه جماعات، مداحان و سخنرانان شاخص استان در توصیه به رعایت دقیق و کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در آیین‌های عزاداری می‌تواند موضوع خوبی برای رسانه‌ها در این مدت باشد.

رییس بسیج رسانه استان قزوین همچنین از رسانه‌ها درخواست کرد از انتشار هرگونه خبر حاشیه ای، عکس و فیلم که جلوه‌های منفی شکوه عزاداری سیدالشهدا (ع) را برجسته سازد، خودداری کنند.

 وی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، رسانه‌ها برای تقویت نهضت کمک مومنانه در ماه محرم توجه ویژه داشته باشند و ضمن کمک به دستگاه‌های مختلف درگیر با این رزمایش ملی، نسبت به ترویج این حرکت و شرح اقدامات انجام شده در سراسر استان اقدام نمایند.

هشتگ: , , , , , , , ,
  • خبرنگار هادی درزی رامندی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.