stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 12 May , 2024
  • کد خبر : 158670
  • 29 مرداد 1399 - 14:04
0

ضرورت انجام طرح‌های پژوهشی در حوزه جامعه عشایر

ضرورت انجام طرح‌های پژوهشی در حوزه جامعه عشایر
تاکنون ۷ طرح پژوهشی در حوزه جامعه عشایر استان فارس انجام شده است.
قلم | qalamna.ir :
مدیر کل امور عشایر فارس با بیان اینکه، جامعه عشایری در کنار جامعه شهری و روستایی سومین جامعه انسانی استان فارس را تشکیل می‌دهد، افزود: این جامعه ، طیف گسترده‌ای از خواسته‌ها و نیازها، ظرفیت ها و محدودیت‌ها را دارد که برخی شناخته شده و برخی نیاز است بررسی و شناسایی شود.
روح الله بهرامی افزود: از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۷ طرح پژوهشی با موضوع‌های مختلفی، چون فقر اقتصادی، اثرات خشکسالی، استفاده از بیوگاز، کوچ نوین، توسعه گردشگری عشایری، روش‌های گردآوری آب باران در مناطق عشایری انجام شده است.
 
مدیر کل امور عشایر فارس گفت: یک قرارداد پژوهشی نیز از محل اعتبارات سال ۱۳۹۸، با مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس با موضوع معیشت پایدار عشایر و ارتقا تاب‌آوری آن‌ها در شرایط اقلیم منعقد شده است.
بهرامی بیان داشت: ۹ عنوان پژوهشی نیز در راستای محور‌های پنج گانه پژوهشی استان در سال ۱۳۹۹، به کارگروه پژوهش و آموزش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اعلام شده است.
 
وی افزود: تفاهم نامه‌هایی با دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس در برای  بهره‌گیری از ظرفیت نظام نوین ترویج کشاورزی و یاوران تولید در راستای علمی‌سازی و دانش بنیان کردن تولیدات عشایری، مبادله شده است.
هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.