stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 21 May , 2024
  • کد خبر : 159849
  • 01 شهریور 1399 - 22:48
8

عبدالحسین رامشی متولی تعزیه قتلگاه شهر وراوی: هزینه‌ برپایی تعزیه شهر وراوی به کمک مومنانه اختصاص می یابد

عبدالحسین رامشی متولی تعزیه قتلگاه شهر وراوی: هزینه‌ برپایی تعزیه شهر وراوی به کمک مومنانه اختصاص می یابد
مهندس رامشی متولی تعزیه قتلگاه شهر وراوی: بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا امسال تعزیه برگزار نمی شود و بنا داریم هزینه یکصد میلیون تومانی برپایی تعزیه دهه اول محرم الحرام صرف کمک های مومنانه به افراد نیازمند و آسیب دیده از کرونا نماییم.
قلم | qalamna.ir :

مهندس عبدالحسین رامشی مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان تهران و متولی تعزیه قتلگاه شهر وراوی در خصوص برگزاری تعزیه محرم امسال مطالبی بیان نمود.

رامشی مطالب خود را با بیان السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین و این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست این چه شمعیست که جانها همه پروانه اوست شروع کرد و افزود:
گفتند دستان عباس را قطع کنید تا سنت دست بوسی را برچیده شود، اما نفهمیدند کفار که ما اصالتا پابوس این خانواده ایم.

مهندس رامشی افزود:

یک بار دلم گفت که بنویس کلامی

در وصف بلند مرتبه و شاه مقامی
دستی به روی سینه نهادم و نوشتم
از من به حسین بن علی عرض سلامی

متولی تعزیه قتلگاه (۱۴معصوم) شهر وراوی گفت: امسال بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با شیوع ویروس کرونا مجالس ۱۱گانه این تعزیه برگزار نخواهیم کرد و هزینه های مربوطه که بیش از یکصد میلیون تومان می شود و از محل خیرات و موقوفه قائدحاج شاه محمد وراوی تامین می شود در قالب تهیه بسته های مومنانه بین خانواده های نیازمند و آسیب دیده از کرونا در شهر و بخش وراوی می شود.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان تهران اظهار داشت: محرم امسال بدلیل شیوع ویروس منحوس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی از برپایی مراسم تعزیه خوانی میدانی قتلگاه (۱۴معصوم)، شهر وراوی با قدمت بیش از ۱۵۰ساله اش محروم هستیم لذا نباید فرصت های جدید برای ایجاد شور و شعور حسینی از دست بدهیم.

مهندس عبدالحسین رامشی افزود: اگر در جریان عزاداری ابا عبدالله الحسین، شور حسینی در کنار شعور حسینی باشد شور فراوانی دارد و می‌توان گفت عزاداری واقعی صورت گرفته است و نه شور بدون شعور اثری دارد و نه بالعکس، پس شایسته است که شور، احساسات و هیجانات در عزاداریها و عرض ارادتها همراه با شعور، فهم تامل و درک پیرامون قیام عاشورا باشد و هر حرکت موفقی حتما باید با معرفت شعور و درک همراه باشد و اگر چنانچه این شعور مهم و بصیرتی نباشد شاید بتوان گفت که آن شور و احساسات به تنهایی فضیلت و ارزش بایسته و شایسته را نداشته باشد.

متولی تعزیه قتلگاه شهر وراوی اظهار داشت: هر ساله ۱۲روز، یک روز قبل از محرم تا یک روز بعد از عاشورا هر روز از عزاداران اباعبدالله الحسین به صرف ناهار و شام با غذای گرم پذیرایی میشوند که امسال این هزینه ها در قالب بسته های مومنانه به دست افراد نیازمند خواهیم رساند.

مهندس رامشی بیان داشت: تعزیه قتلگاه شهر وراوی هر ساله یک روز قبل از شروع ماه محرم با اجرای تعزیه پسر فروش آغاز میشد به ترتیب مجالس تعزیه مسلم ابن عقیل، دوطفلان مسلم، حجه الوداع، حر ابن یزید الریاحی، وهب، طفلان حضرت زینب، قاسم ابن الحسن ابوالفضل العباس، علی اکبر و امام حسین(ع) باشکوه خاص به طور متوسط هر تعزیه ۳۰ نفر نسخه خوان در نقش انبیاء و اشقیا اجرا می کردند که امسال این هنر نمایش آیینی برگزار نخواهد شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.