stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
  • کد خبر : 160170
  • 02 شهریور 1399 - 15:40
2

هفته دولت افتتاح ۶۴ طرح عشایری در فارس

هفته دولت افتتاح ۶۴ طرح عشایری در فارس
به مناسبت هفته دولت ۶۴ طرح عمرانی در مناطق مختلف عشایری استان فارس افتتاح می‌شود.به مناسبت هفته دولت ۶۴ طرح عمرانی در مناطق مختلف عشایری استان فارس افتتاح می‌شود.
قلم | qalamna.ir :
مدیر کل امور عشایر فارس گفت:به مناسبت هفته دولت ۶۴ طرح عمرانی در مناطق مختلف عشایری استان افتتاح می‌شود.
 
  • روح الله بهرامی با بیان اینکه ۶۴ طرح عمرانی به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال برای بهره مندی ۱۱۴۵ خانوار عشایری در مناطق مختلف عشایری در استان فارس به بهره برداری می‌رسد افزود: با افتتاح این طرح‌ها اشتغالزایی ۵۰۰ نفر به صورت مستیقم فراهم می‌شود.
    مدیر کل امور عشایر فارس اظهار داشت: این طرح‌ها شامل حفر و تجهیز چاه، برق رسانی، احداث ذخیره آب، راهگشایی جاده‌های عشایری، احداث آب انبار است.
    مدیر کل امور عشایرفارس افزود: ۱۲ هزار کیلومتر راه عشایری در مناطق استان فارس وجود دارد که به شکل تارعنکبوتی است که در سال ۵ هزار کیلومتر راهگشایی توسط اداره کل امور عشایر انجام می‌شود.
بهرامی گفت: از نظر شاخص‌های آب آشامیدنی در مناطق عشایری در سال ۹۲ بیست و شش درصد بوده که امسال به ۵۴ درصد افزایش،شاخص  مسکن در سال ۹۲ پنج درصد که در سال ۹۹ بیست درصد در سایت‌های اسکان ساماندهی شده، در زمینه سواد در سال ۹۲ هفتاد و چهار درصد که در سال ۹۹ به هشتاد و چهار درصد افزایش، شاخص سوخت فسیلی ۶۵ درصد که در سال ۹۹ به ۱۰۰ درصد و شاخص راه‌های مناسب در سال ۹۲ سی و شش درصد بوده که در سال ۹۹ به پنجاه و دو درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه عشایر ۲ راهبرد اصلی توسعه شاخص‌های زندگی عشایر از قبیل بهداشت، آموزش، مسکن و دوم ایجاد تنوع در اشتغال و تولید عشایر است افزود:کمک به راه اندازی اقامتگاه بوم گردی عشایر، کمک در زنجیره گوشت قرمز و گیاهان دارویی از جمله مواردی است که تا پایان برنامه ششم سالیانه ۵ درصد در حوزه‌های پنج گانه تنوع ایجاد می‌گردد.

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.