stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 10 May , 2024
  • کد خبر : 160689
  • 04 شهریور 1399 - 11:24
2
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین

کمبود اعتبار، مانع بهره برداری از چهار طرح بزرگ آبرسانی قزوین

کمبود اعتبار، مانع بهره برداری از چهار طرح بزرگ آبرسانی قزوین
قزوین – قلم– مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: چهار طرح بزرگ آبرسانی به شهرها و روستاهای استان قزوین که طی سال‌های اخیر شروع شده‌اند، در صورت تامین اعتبار طی چندماه آینده به بهره برداری می‌رسند.
قلم | qalamna.ir :

یدالله ملکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار قلم افزود: اولین پروژه مهم استان، تامین آب شرب برای ۱۴ شهر و ۱۹۸ روستای استان از سد طالقان است که از سال ۹۶ شروع شده و قرار بود سال ۹۹ به بهره برداری برسد.

وی اضافه کرد:این طرح هم اکنون به دلیل تامین نشدن اعتبارات کمتر از ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ملکی افزود: با توجه به اینکه آب شرب شهر آبیک دچار مشکل اساسی شده است، این پروژه را فعلا به شهر آبیک محدود کرده ایم و برای رسیدن آب به این شهر به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: تاکنون ۲۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه کرده ایم و برای تکمیل آن ۱۰۰ میلیارد تومان هم نیاز داریم.

وی اضافه کرد: اگر ۷۰ میلیارد تومانی که با سازمان برنامه و بودجه کشور برای این طرح، مکاتبه شده است تامین شود تا پایان سال آب به شهر آبیک می‌رسد.

این مسوول با اشاره به دومین طرح مهم آبرسانی استان قزوین، گفت: سد نهب بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و حیف است با این درصد از پیشرفت در دولت تدبیر و امید افتتاح نشود.

ملکی افزود: ۳۸۹ میلیارد تومان اعتبار این پروژه بوده که ۱۸۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و ۸۰ میلیارد تومان بدهکاری شرکت به پیمانکار است و ۱۲۹ میلیارد دیگر برای تکمیل طرح، نیاز است.

وی افزود: با توجه با هماهنگی‌های انجام شده اگر ۱۰۰ میلیارد تومان برای این طرح تامین شود در دهه فجر ۹۹ آبگیری خواهد شد.

ملکی اضافه کرد: شبکه آبیاری سد نهب نیز از اهمیت خاصی برای استان برخوردار است که به ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

این مسوول گفت: تاکنون ۴۰ میلیارد تومان برای این طرح تامین شده که ۱۰ میلیارد به پیمانکار بدهکار هستیم و ۲۲۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل طرح نیاز است.

وی افزود: اگر ۵۰ میلیارد تومان هم به این پروژه اختصاص یابد کانال اصلی را تمام خواهیم کرد و در کنار آبگیری سد آن را نیز به بهره برداری می رسانیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین اضافه کرد: سد بالاخانلو برای تامین آب شرب پنج شهر و ۳۶ روستای شهرستان بویین زهرا در حال احداث است و بیش از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت: این پروزه هم ۲۹۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد که تا به امروز ۷۵ میلیارد برای آن هزینه شده و ۴۵ میلیارد تومان به پیمانکار بدهکار هستیم و ۱۷۰ میلیارد دیگر برای تکمیل طرح نیاز است.

ملکی خاطر نشان کرد: برای این پروژه هم اگر ۱۵۰ میلیارد تومان تامین اعتبار شود تا اردیبهشت ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد.

 

هشتگ: , , , , , , , , ,
  • خبرنگار هادی درزی رامندی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.