stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 3 July , 2024
  • کد خبر : 161126
  • 05 شهریور 1399 - 11:25
0

تداوم اعتراضات در شهرهای آمریکا علیه خشونت پلیس

تداوم اعتراضات در شهرهای آمریکا علیه خشونت پلیس

معترضان خشمگین از حادثه تیراندازی اخیر پلیس در شهر کنوشای ایالت ویسکانسین آمریکا به یک مرد سیاهپوست، برای سومین شب متوالی به تظاهرات ادامه داده و بر طبق گزارش رسانه‌ها این معترضان تلاش کردند حصار محافظ یک دادگاه ناحیه‌ای را پایین بیاورند و عده‌ای دیگر هم شروع به پرتاب اشیایی به سمت نیروها کردند.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، تونی اورز، فرماندار ویسکانسین همچنین اعلام کرد نیروهای گارد ملی آمریکا در این شهر تعدادشان افزایش یافته و به ۲۵۰ تن رسیده است.

نیروهای گارد ملی مکررا از مردم حاضر در خیابان‌های این شهر خواستند تا متفرق شوند. با این حال اکثر معترضان با وجود اعمال مقررات منع آمد و شد از ساعت هشت شب به بعد در کنوشا برای دومین شب متوالی، همچنان به حضور در خیابان ها ادامه دادند. گزارش شد که یک خودروی زرهی پلیس تلاش کرد تا از میان جمعیت مقابل ساختمان دادگاه عبور کند و در همین حین نیز ماموران به شلیک گاز اشک‌آور و گلوله‌های فلفل پرداختند.

معترضان همچنین طبق گزارش روزنامه کنوشا نیوز، پرچم آمریکا را در مقابل حصار دادگاه به آتش کشیدند. تعدادی دیگر از معترضان به سمت نیروهای پلیس پشت این موانع بطری و مواد محترقه پرتاب کردند.

وقتی پلیس به معترضان دستور داد که متوقف شوند جمعیت در پاسخ شعار دادند: “جان سیاهپوستان مهم است”. پلیس سپس به سمت آنها گلوله‌های پلاستیکی شلیک کرد.

ناآرامی ها در کنوشا و چندین شهر دیگر آمریکا چند روز بعد از آنکه جاکوب بلیک، یک مرد سیاهپوست هدف تیراندازی یک مامور پلیس در این شهر قرار گرفته و زخمی شد، به راه افتاده و همچنان ادامه دارند. ویدیوی این تیراندازی نشان می‌دهد که جاکوب بلیک چندین بار از ناحیه پشت هدف اصابت گلوله قرار می‌گیرد و این ویدیو باعث برانگیخته شدن خشم مردم از خشونت پلیس و بی‌عدالتی نژادی در کنوشا شده است.

وکلای خانواده بلیک گفتند که این مرد ۲۹ ساله در نتیجه این تیراندازی از کمر به پایین فلج شده است. مقام‌های کنوشا بیانیه‌های چندانی درباره این برخورد مطرح نکرده‌اند و افسرانی که در این حادثه دست داشته‌اند به مرخصی اجباری فرستاده شده‌اند. وکلای خانواده بلیک گفتند این خانواده قصد شکایت از واحد پلیس کنوشا را دارد.

این تحولات در حالی رخ دادند که آسوشیتدپرس، معترضان در آتلانتای آمریکا نیز در اعتراض به تیراندازی پلیس کنوشا به این مرد سیاهپوست به خیابان‌ها آمدند و این تظاهرات هم با خشونت همراه شد. گزارش شد که معترضان آتلانتا ابتدا در پارک وودراف در مرکز این شهر تجمع کردند تا حمایتشان را از جاکوب بلیک نشان دهند.

شبکه WSB-TV گزارش کرد، کمی بعد از این تجمع معترضان به سمت ساختمان مقر حوزه پنجم پلیس آتلانتا راهپیمایی کردند و به گفته پلیس این شهر، این معترضان در آنجا پنجره یک ساختمان را شکستند.

ناآرامی های آنجا بعد از آن آغاز شدند که شخصی با اسپری رنگ اقدام به نوشتن روی دیوارهای ساختمان مقر پلیس کرد. طبق گزارش این شبکه، یک افسر پلیس برای جلوگیری از این کار مداخله کرد و سپس جمعیت معترضان دور آنها را گرفتند و چند معترض شروع به پرتاب مواد محترقه به سمت افسران پلیس کردند. سپس افسران ضدشورش وارد عمل شده و جمعیت را متفرق کردند. دست‌کم یک تن از سوی پلیس بازداشت شده است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.