stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 12 May , 2024
  • کد خبر : 161569
  • 06 شهریور 1399 - 14:34
2

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز: پیوستن فارس به کمیته اکوی سازمان جهانی بهداشت

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز: پیوستن فارس به کمیته اکوی سازمان جهانی بهداشت
فارس به کمیته اکوی سازمان جهانی بهداشت پیوست.
قلم | qalamna.ir :

تفاهم نامه همکاری بین ذینفعان درون بخش و بین بخش وزارت خانه‌ها و سازمان‌های مسوول در کنترل و توقف چاقی کودکان و نوجوانان در قالب برنامه “ایران اکو” Ending Childhood Obesity پیشنهاد شده از سوی سازمان جهانی بهداشت در حوزه سلامت استان فارس عملیاتی شد.
عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نشست هماهنگی این کمیته گفت: با توجه به شیوع بالای بیماری‌های قلبی، عروقی و دیابت و انواع سرطان و بیماری‌های تنفسی در ایران که علت عمده آن چاقی و اضافه وزن است، نیاز به طراحی و اجرای مداخلات مؤثر کاهش و کنترل وزن بیش از پیش احساس می‌شود.
دکتر همتی گفت: شیوع چاقی و اضافه وزن در کودکان و نوجوانان نیز رو به افزایش است؛ به طوری که ۱۴ درصد کودکان زیر پنج سال و ۲۰ درصد دانش آموزان ۱۸-۷ سال دچار اضافه وزن و چاقی هستند.
وی افزود: بر اساس گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی روند چاقی کودکان رو به افزایش است. کودکان چاق به احتمال زیاد در آینده بزرگسالان چاقی خواهند بود که احتمال خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر دارند، بنابراین سازمان جهانی بهداشت کمیته‌ای به نام Ending Childhood Obesity را برای پیشگیری و کنترل اضافه وزن و چاقی در کودکان و نوجوانان پیشنهاد کرده که شامل راهکار‌هایی است که با مشارکت همه بخش‌های توسعه باید اجرا شود.
این مقام مسوول گفت: این مداخلات شامل برنامه‌های جامعه محور در مدرسه، مهدکودک، محیط زندگی شهر و روستا و رسانه ها، برنامه‌های خانواده محور (اصلاح سبد غذایی خانواده) و برنامه‌های فرد محور (اصلاح عادات غذایی و فعالیت بدنی) است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.