stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
  • کد خبر : 168390
  • 29 شهریور 1399 - 11:35
3

وبینار «آشنایی با ساختار کسب و کار شرکت های کارگزاری» برگزار می شود

وبینار «آشنایی با ساختار کسب و کار شرکت های کارگزاری» برگزار می شود

انجمن علمی مهندسی مالی دانشگاه تربیت مدرس، وبینار «آشنایی با ساختار کسب و کار شرکت های کارگزاری» را برگزار می کند.

قلم | qalamna.ir :

باشگاه دانشجویان در ادبیات بازار سرمایه، کارگزار شخصی حقیقی یا حقوقی است که به عنوان واسطه بین خریدار و فروشنده عمل کرده و در قبال این خدمت، کارمزد دریافت می کند. طبق قانون بازار اوراق بهادار “کارگزار/معامله گر شخصی حقوقی است که اوراق بهادار را برای دیگران و به حساب آنها یا به نام و حساب خود معامله می کند.

شرکت های کارگزاری به عنوان واسطه، اجرای معاملات در بازارهای مالی را تسهیل می کنند. معاملات بورس باید از طریق کارگزاران عضو صورت گیرد و شخص غیر عضو نمی تواند به انجام معاملات بپردازد. کارگزار به عنوان واسطه بین سرمایه گذاران و بازارها انجام وظیفه کرده و با عضویت در بورس و بازارهای خارج از بورس می تواند سفارش های سرمایه گذاران را اجرا کند.

انجام فعالیت کارگزاری نیازمند کسب مجوز تاسیس و فعالیت از سازمان بورس و اوراق بهادار و عضویت در کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار و بورس مربوطه است.

از آنجایی­ که فعالیت کارگزاری دارای حساسیت ویژه بوده و کلیه سرمایه­ گذاران از طریق شرکت­های کارگزاری اقدام به خرید و فروش می­ کنند. لذا شرایط و مقرراتی بر مدیران و پرسنل شرکت ­های کارگزاری حکم فرماست. صلاحیت حرفه ­ای کلیه اعضای هیات مدیره و مدیر عامل شرکت­ های کارگزاری می ­بایست قبل از قبول سمت، به تائید سازمان بورس برسد که به این منظور صلاحیت­ های علمی، تجربی، عمومی و تحصیلی متقاضیان بررسی می­ شود.

کلیه معاملات شرکت­ های کارگزاری توسط معامله گران آن­ ها انجام می ­پذیرد. این معامله­ گران باید دارای گواهی ­نامه حرفه­ ای بوده که دارا بودن این­ گواهی نامه­ تسلط آن­ها را بر مباحث علمی مورد نیاز و قوانین و مقررات نشان می­ دهد. سایر افرادی که در سمت­ های مهمی در شرکت ­های کارگزاری فعالیت می کنند بسته به نیاز آن­ ها به توانمندی­ های علمی و مقرراتی خاص، موظف به اخذ گواهی ­نامه حرفه­ ای مربوطه هستند.

همچنین شرکت­ های کارگزاری برای فراهم آمدن دسترسی کلیه سرمایه­ گذاران به بازار سرمایه با تاسیس شعبه، دفتر، نمایندگی و یا تالار معاملات اختصاصی در تهران و سایر شهرستان­ ها خدمات خود را به سرمایه  گذاران ارائه می کنند. در هریک از این دفاتر ممکن است خدماتی نظیر پذیرش سفارش مشتریان در بورس ها، بازارهای خارج از بورس، پذیرش معاملات آتی کالا و اوراق بهادار و پذیرش درخواست های صدور و ابطال واحدهای صندوق سرمایه گذاری انجام پذیرد. واکثر شرکت های کارگزاری با ارائه خدماتی نظیر انجام معاملات اینترنتی یا معاملات برخط بدون نیاز به حضور مشتریان در دفاتر خود به آنها خدمات ارائه می کنند.

شرکت­ های کارگزاری فعال در بازار سرمایه می­ توانند با احراز برخی شرایط مجوزهای فعالیت در یک یا چند بورس را به طور همزمان اخذ کرده و به ارائه خدمات به مشتریان بر اساس قوانین و مقررات بپردازند.

دوره آشنایی با ساختار کسب و کار شرکت های کارگزاری، چهارمین جلسه از سری دورهمی های آشنایی با مهندسی مالی است که با تدریس سیده نسیم علوی ـ دانش‌آموخته دانشگاه شهید بهشتی روز پنج شنبه ۳ مهرماه از ساعت ۱۷ الی ۱۹ ، به صورت مجازی برگزار می شود.

این وبینار به معرفی ساختار کسب و کار شرکت های کارگزاری پرداخته و همچنین مهارت های لازم برای ورود به این شرکت ها توضیح داده می شود.

علاقه مندان جهت ثبت نام می توانند به آدرس https://eseminar.tv/wb۱۴۵۳۵ مراجعه کنند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.