stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۳ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 4 October , 2024
  • کد خبر : 172530
  • 12 مهر 1399 - 0:53
6

راه اندازی میز توسعه روابط تجاری عمان در فارس

راه اندازی میز توسعه روابط تجاری عمان در فارس
میز توسعه روابط تجاری عمان با هدف رفع موانع تجارت و ارائه خدمات مناسب به تجار در کشور عمان در اتاق بازرگانی فارس راه‌اندازی شد.
قلم | qalamna.ir :

رئیس اتاق بازرگانی فارس گفت: میز توسعه روابط تجاری عمان با هدف رفع موانع تجارت و ارائه خدمات مناسب به تجار در کشور عمان در اتاق بازرگانی فارس راه‌اندازی شد.
جمال رازقی اظهار داشت: نزدیکی جغرافیایی استان فارس و کشور عمان یکی از مزیت‌ها برای گسترش مراودات تجاری بازرگانان ما است و این درحالی است که مردم کشور عمان از دیرباز در قالب گردشگری سلامت و دریافت خدمات درمانی بسیار به استان فارس سفر می‌کرده‌اند.
وی افزود: وجود خط هوایی مسقط – شیراز از دیگر مزیت‌های اقتصادی فارس برای توسعه مبادلات تجاری با این کشور است.
رازقی اظهار داشت: تاکنون عمده صادرات استان فارس به کشور عمان در حوزه میوه و تره بار بوده است، اما مزیت‌های دیگری از جمله گردشگری و توریست سلامت، خشکبار و خدمات فنی و مهندسی وجود دارد که هر یک از این بخش‌ها باید با نگاه تخصصی اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.
رئیس اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه استان فارس در بخش خدمات فنی مهندسی پتانسیل‌های و شرکت‌های خوبی دارد افزود: در حوزه خدمات فنی مهندسی و حضور شرکت‌های استان فارس در حوزه فعالیت‌های عمرانی و معدنی در کشور عمان نیازمند همکاری بیشتر اتاق مشترک ایران و عمان هستیم.
وی تصریح کرد: کشور عمان با ۲۱ کشور دنیا تفاهم نامه منع تعرفه ورودی و خروجی دارد که ما می‌توانیم با برنامه‌ریزی از این ظرفیت عمان به عنوان یک مرکز صادراتی برای استان استفاده کنیم.
آرزو جمالی دبیرکل اتاق مشترک ایران و عمان نیز در ادامه این جلسه گفت: میز توسعه تجارت با عمان با هدف انتقال تجربه، ارائه خدمات مناسب و تخصصی، آگاهی بخشی و جلوگیری از آسیب و زیان تجار و بازرگانان که در بازار عمان حضور دارند در برخی از اتاق‌های بازرگانی شهرستان‌ها راه‌اندازی شده است.
جمالی اظهارداشت: برگزاری وبینار‌های تخصصی، ارائه مشاوره‌های اختصاصی، اعزام هیئت‌های تجاری، ارائه هرگونه همکاری در فعالیت‌های اقتصادی با کشور عمان از جمله خدمات این میز به تجار و بازرگانان است.
وی افزود: پتانسیل استان فارس در بخش خدمات فنی و مهندسی به ویژه بخش معدن و پروژه‌های عمرانی یکی از مزیت‌های مهم برای گسترش مراودات اقتصادی این استان با کشور عمان خواهد بود.

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.