stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024
  • کد خبر : 173463
  • 14 مهر 1399 - 17:44
2

ویژه برنامه‌های اربعین حسینی در حرم شاهچراغ (ع)

ویژه برنامه‌های اربعین حسینی در حرم شاهچراغ (ع)
ویژه برنامه‌های اربعین حسینی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) اعلام شد.
قلم | qalamna.ir :
معاون اجرایی آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام گفت: مراسم اصلی اربعین با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در بین‌الحرمین شیراز – حدفاصل حرمین مطهر حضرت شاهچراغ و حضرت سیدعلاءالدین حسین علیهما السلام – برگزار می‌شود.
 
نعمتی افزود: از امروز موکب‌های استان فارس با محوریت موکب حضرت احمدبن موسی (ع) در این مسیر مستقر و تا پایان ماه صفر به عاشقان ثارالله ارائه خدمت خواهند کرد.

وی گفت: چهارشنبه ۱۶ مهر در شب اربعین حسینی، از ساعت ۱۶ تا ۱۷ و ۵۰ دقیقه در آیینی معنوی پرچم متبرک حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام با حضور ارادتمندان حضرت در بین الحرمین شیراز به اهتزاز در خواهد آمد.

معاون اجرایی حرم مطهر به آیین لاله گردانی خدام حرم های مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم و حضرت سیدعلاءالدین حسین علیهم السلام در بین الحرمین اشاره کرد وگفت: این مراسم از ساعت ۱۹ تا ۲۰ برگزار خواهد شد و خادمان این دو بارگاه منور ضمن حرکت در این مسیر با در دست داشتن لاله‌های روشن در رثای شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش به مرثیه سرایی و سوگواری خواهند پرداخت.

 از دیگر برنامه‌های شب اربعین حسینی، سخنرانی مذهبی در حرم مطهر بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۹ و مراسم عزاداری از ساعت ۲۰ تا ۲۱ در بین الحرمین است.

 برنامه‌های روز اربعین، پنجشنبه ۱۷ مهر از ساعت ۹ و ۳۰ با تلاوت کلام الله مجید در بین الحرمین آغاز و در ادامه از ساعت ۹ و ۴۰ دقیقه زیارت عاشورا، قرائت خواهد شد.

 
معاون اجرایی آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) با بیان اینکه مرثیه سرایی در سوگ شهدای کربلا با نوای مداحان اهل بیت علیهم السلام از ساعت ۱۰ و زیارت اربعین نیز از ساعت ۱۱ قرائت خواهد شد، ادامه داد: پایان بخش برنامه‌های روز اربعین اقامه نماز ظهر و عصر با حضور زائران و مجاوران حرم مطهر در بین الحرمین خواهد بود.
در شام اربعین نیز بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در صحن حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام، دعای روحبخش کمیل قرائت خواهد شد.
هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.