stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 174516
  • 18 مهر 1399 - 20:44
2
استاندار همدان اعلام کرد:

بازگشت محدودیت های یک هفته ای به استان همدان/ همدان در آماده باش

بازگشت محدودیت های یک هفته ای به استان همدان/ همدان در آماده باش
قلم/ همدان- استاندار همدان از بازگشت محدودیت های کرونایی به استان همدان خبر داد و گفت: استان همدان در شرایط قرمز کرونا قرار گرفته است.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، سیدسعید شاهرخی در نشست کمیته اطلاع رسانی کرونا با رسانه ها که عصر امروز برگزار شد با بیان این که استان همدان در شرایط قرمز قرار دارد اگر مردم پروتکل ها را رعایت نکنند شاهد افزایش ابتلا و فوتی های کرونا خواهیم بود، عنوان کرد: در حال حاضر شاهد شرایط ویژه ای هستیم که مهم تریم قدم در این مسیر پیشگیری و کاهش ورودی های بیمارستان ها و افراد مبتلا به ویروس کرونا است.

وی با بیان این که تنها راه مقابله با این ویروس رعایت پروتکل های بهداشتی است، خاطرنشان کرد: سلامتی مردم در گرو رعایت پروتکل ها است و تنها راه عبور از شرایط قرمز فعلی همکاری مردم است.

استاندار همدان با بیان این موضوع تاکید کرد: بازرسی ها تشدید و هر شخص یا گروهی که پروتکل ها را رعایت نکند برخورد شدید قانونی صورت می گیرد.

این مقام مسئول با تاکید بر این که استان همدان در شرایط قرمز قرار دارد و اگر مردم پروتکل ها را رعایت نکنند شاهد افزایش ابتلا و فوتی های کرونا خواهیم بود، مطرح کرد: سه شهرستان همدان، ملایرو نهاوند شرایط خاصی دارند و باید فرمانداران به صورت ویژه ورود کنند تا شرایط را تغییر دهند.

شاهرخی با اشاره به این که استان همدان سه پیک را در زمینه شیوع کرونا تجربه کرده است، خاطرنشان کرد: پیک سوم آن از اوایل شهریورماه آغاز شده و این موج، به مراتب از مو های قبلی که در فروردین و خردادماه و در ادامه آن در تیرماه بود، وسیع تر و بزرگتر است و در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم، شاهد مشکلات بسیاری خواهیم شد.

استاندار همدان با بیان این که میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان ۸۰- ۹۰ درصد بود و در حال حاضر، این میزان ۳۰ درصد کاهش یافته است، گفت: در صورت ادامه این روند، در خوشبینانه ترین وضعیت، ۳۰ درصد به شرایط فعلی و آمارها اضافه خواهد شد و حتی اگر ظرفیت بیمارستانی مان را ۱۰ برابر شود، نمی توانیم پاسخگوی بیماران باشیم.

شاهرخی با تصریح بر این که باید اجتماعی کردن امر پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا را در پیش گرفت، افزود: در این زمینه نیاز است که اصحاب رسانه یاری گر باشند چراکه اگر نتوانیم ورودی به بیمارستان ها را کنترل کنیم، یقیناً کادر بهداشت و درمان ما خسته تر خواند شد و توانشان تحلیل می رود و آن وقت فاجعه به بار خواهد آمد.

وی خطاب به فرمانداران ۱۰ شهرستان همدان که به صورت ویدیو کنفرانسی در این جلسه حضور داشتند نیز گفت:  چنانچه افراد یا گروه هایی با هر هدفی متولی برگزاری اجتماعات مردمی شوند، مجرم اند چراکه برخلاف ستاد مقابله با کرونا عمل کرده اند و به دستگاه های قضایی معرفی خواهند شد.

استاندار همدان با تاکید بر این که برای فعالیت های اقتصادی و آموزشی و سایر فعالیت های اجتماعی پذیر پروتکل های بهداشتی در نظر گرفته شده است، مطرح کرد: نمی توانیم واحدهای تولیدی را تعطیل کنیم اما بازرسی ها و اعمال قانون را رد این زمینه در پیش خواهیم گرفت.

شاهرخی با بیان این که محدودیت های جدیدی برای استان همدان در نظر گرفته خواهد شد، خاطرنشان کرد: تیم های بازرسی از امروز ساماندهی و نظارت های عالی ای را در پیش خواهیم گرفت.

این مقام مسئول در ادامه صحبت های خود، خطاب به فرمانداران شهرستان های همدان نیز گفت: عملکرد شما و ارزیابی آن با ورودی های بیماران مبتلای شما به بیمارستان ها طی یک هفته پیش رو سنجیده خواهد شد بدین سان، بایستی بر اعمال محدودیت های مطرح شده نظارت و بازرسی ها را برای رعایت پروتکل های بهداشتی به نحو مناسب در پیش بگیرید.

شاهرخی ادامه داد: بایستی تمامی پروتکل های مربوط به شهرهای قرمز در همدان رعایت شد و امروز، در کنار پرداختن به معیشت مردم، حفظ سلامت مردم در اولویت است.

استاندار همدان با بیان این که ۸ ماه خدمات شبانه روزی کادر بهداشت و درمان قابل تقدیر است و مردم قدر دان آن ها هستند، گفت: فرمانداران موظف هستند تا در هفته جاری آمار را کاهش دهند و عملکردها هفته اینده بررسی خواهد شد.

این مقام مسئول با تاکید بر این که همدان در آماده باش صد درصدی است، گفت: ظرفیت بیمارستان های مان محدود است و افزایش تعداد ورودی های مبتلایان به بیمارستان ها یعنی بالا رفتن آمار تلفات و فوتی ها بدین سان بایستی در امر پیشگیری و کاهش ورودی های بیمارستان هایمان قدم برداریم و با اجتماعی شدن مقابله با کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی وارد کار شویم.

استاندار همدان با تصریح بر این موضوع عنوان کرد: تمام مرخصی های مدیران لغو و کل استان در آماده باش کامل جهت مبارزه با کرونا است.

شاهرخی در ادامه تاکید کرد: رسانه ها در کنار ستاد استانی کرونا، خطر بزرگ کرونا را به جامعه اطلاع رسانی کنند و در کنار مدیران باشند و مدیران با رسانه ها همکاری کنند چراکه رسانه ها پاشنه آشیل موفقیت مدیران استان هستند.

در ادامه نیز محدودیت های یک هفته ای در استان همدان اعلام و از فردا در سطح استان اجرایی خواهند شد و طبق آن، سینماها، باغ موزه‌ها، زیارتگاه‌ها، تکایا و اماکن متبرکه تعطیل شدند و ر شهرهای با وضعیت قرمز نماز جمعه و نمازهای جماعت، باشگاه‌های ورزشی و بدن‌سازی، قهوه خانه‌ها و کافه‌ها، تعطیل اعلام شد.

هم چنین اعلام شد که باید برخی از ادارات به صورت غیرحضوری فعالیت نمایند، کلیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، کلیه مراکز آموزش و پرورش و مدارس، حوزه علمیه، آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای تعطیل و به صورت غیرحضوری خواهند بود و در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها توسط برخی اماکن از جمله مهدکودک‌ها،مطب پزشکان، کلینیک‌ها، پاساژها، دفاتر پیشخوان دولت، مراکز پلیس+۱۰ و هتل‌ها پلمپ خواهند شد. 

در آرامستان‌ها کنترل صورت گیرد بیشتر از ۲۰ نفر نباید حضور داشته باشند و در ادارات و سازمان‌ها کارکنانی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند، بانوان باردار، بانوانی که کودک زیر ۶ سال دارند دورکاری نمایند.

 

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.