stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 182304
  • 07 آبان 1399 - 17:35
2
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان عنوان کرد:

آبرسانی به همدان نیازمند اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومانی

آبرسانی به همدان نیازمند اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومانی
قلم/ همدان- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به پیشرفت ۶۳ درصدی آبرسانی به همدان، گفت: پروژه آبرسانی به همدان در حال انجام بوده و امسال ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص داده شده است.  
قلم | qalamna.ir :
قلم و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، منصور ستوده ،با تأکید بر اینکه پروژه آبرسانی به همدان نیازمند ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار است، بیان کرد: امسال ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص داده شده و در حال پیگیری هستیم تا اعتبارات بیشتری برای این پروژه بگیریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان از بارش ۸.۵ میلی‌متری باران در سال آبی جاری خبر داد و گفت: در سال آبی جاری ۸.۵ میلیمتر بارش در استان همدان به ثبت رسیده این در حالیست که در مدت مشابه سال گذشته میزان بارش ۲.۵ میلیمتر بوده و برای اینکه بدانیم پاییز امسال از نظر وضعیت بارش ها چطور خواهد بود، منتظر پیش‌بینی سازمان هواشناسی هستیم.

وی اظهار کرد: در حال حاضر حجم سد اکباتان ۱۵.۸ میلیون مترمکعب معادل ۴۷ درصد از مخزن سد آب دارد که ۱۰۰۰ لیتر درثانیه برای مصرف شرب شهر همدان استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان در ادامه تصریح کرد: سد آبشینه دو میلیون مترمکعب آب دارد که در مواقع اضطراری برای مصارف آب شرب شهر همدان استفاده خواهد شد.

ستوده با بیان اینکه ۶۵ درصد از حجم مخزن سد شیرین‌سو پر است، یادآور شد: سد شیرین سو فعلاً مصرفی برای شرب ندارد و در حال حاضر برای مباحث گردشگری استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان با اشاره به اینکه سد کلان ملایر دارای ۴۱ میلیون مترمکعب آب است، اظهار کرد: ۹۲ درصد از حجم مخزن سد کلان ملایر پر است و امیدواریم با اعتباراتی که امسال می‌گیریم بتوانیم خط آبرسانی به ملایر را کامل کنیم.

وی با بیان اینکه تصفیه خانه آب شرب شهر ملایر نیز کامل شده است، خاطرنشان کرد: تا ۲۲ بهمن امسال بخشی از آب شرب شهر ملایر را از طریق این سد و تصفیه خانه تأمین خواهیم کرد و مابقی در سال آینده با تکمیل خط انتقال انجام خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه خط آبرسانی از سد سرابی تویسرکان تمام شده است، افزود: سد سرابی تویسرکان ۵.۸ میلیون مترمکعب آب دارد که فعلاً به طور موقت ۶۰ تا ۷۰ لیتر در ثانیه برای مصرف شرب شهر تویسرکان استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه تصفیه خانه سد سرابی تویسرکان ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: سیستم DAF این پروژه از طریق خرید خارجی توسط سرمایه گذار انجام شده و امیدواریم هرچه سریعتر این سیستم را وارد کشور نمایند و ۳۵ درصد باقیمانده تصفیه خانه را تکمیل کنند تا آب شرب کل شهر تویسرکان تأمین شود.

ستوده با اشاره به اینکه ۱۷ درصد از حجم مخزن سد شنجور رزن آب دارد، بیان کرد: سد نعمت آباد نیز در حال حاضر دو میلیون مترمکعب آب دارد که فقط برای مصارف کشاورزی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان از پر و مسلوب المنفعه نمودن ۳۸۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان خبر داد و گفت: در سال جاری ۳۸۰ حلقه چاه غیرمجاز پر و مسلوب المنفعه شده که باعث صرفه جویی ۱۲.۵میلیون مترمکعبی آب شده است.

وی در ادامه افزود: از سال ۹۳ تا کنون ۴۴۱۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان پلمب شده که صرفه جویی۲۸۵ میلیون متر مکعبی را به دنبال داشته است.

ستوده در پایان گفت: در راستای کنترل و نظارت بر برداشت های منابع آب زیرزمینی توسط چاههای مجاز نیز تاکنون تعداد ۵۱۰۰ دستگاه کنتور هوشمند آب و برق و حجمی بر روی چاههای کشاورزی، شرب و صنعتی نصب گردیده است.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.