stat counter
تاریخ : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳ Saturday, 5 October , 2024
  • کد خبر : 183174
  • 10 آبان 1399 - 2:01
2

نگاهی به شاخص های کلان اقتصاد آمریکا

نگاهی به شاخص های کلان اقتصاد آمریکا

حجم درآمدهای دولت آمریکا از سه تریلیون دلار عبور کرد.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا به نقل از سایت رسمی اعلام بدهی آمریکا،   میزان درآمدهای مالیاتی دولت این کشور تا پایان ماه اکتبر به سه تریلیون و ۴۱۸ میلیارد و ۵۴۴ میلیون دلار رسیده است.  میزان درآمد مالیاتی هر شهروند آمریکایی تا پایان این ماه ۱۰ هزار و ۳۴۵ دلار اندازه گیری شده است.  از طرف دیگر میزان مالیات بر درآمد دولت آمریکا تا پایان ماه اکتبر به یک تریلیون و ۶۱۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون دلار رسیده است. این میزان درآمد برای مالیات ها بر درآمد شرکت های آمریکایی ۲۱۵ میلیارد و ۶۹۶ میلیون دلار بوده است.

در ماه اکتبر، بدهی ایالت های آمریکا یک تریلیون و ۱۹۱ میلیارد و ۹۴۶ میلیون دلار و سهم هر شهروند آمریکایی از بدهی های دولت این کشور معادل ۳۶۰۷ دلار بوده است. حجم تولید ناخالص داخلی آمریکا در بازه ۱۲ ماهه منتهی به اکتبر به ۱۹ تریلیون و ۷۸۰ میلیارد و ۲۷۰ میلیون دلار رسیده که بدین ترتیب، آمریکا جایگاه خود را به عنوان بزرگ ترین اقتصاد جهان حفظ کرده است.

جمعیت آمریکا در حال حاضر ۳۳۰ میلیون ۵۰۶ هزار و ۵۲ نفر است که از این تعداد،   ۱۴۷ میلیون و ۶۹۲ هزار نفر در بازار کار مشارکت داشته اند. شمار جمعیت بیکاران آمریکایی تا پایان این ماه معادل ۱۲ میلیون و ۵۱۸ هزار نفر بوده است.

سهم بخش خصوصی از اشتغال کل، ۱۱۶ میلیون و ۱۷۱ هزار شغل و بخش دولتی ۲۳ میلیون و ۸۵۴ هزار شغل بوده است. هم چنین هشت میلیون و ۸۶۶ هزار آمریکایی نیز خوداشتغال بوده اند.

از بین کل شاغلین آمریکایی،  ۱۲۲ میلیون و ۶۰۷ هزار نفر به صورت تمام وقت و ۲۵ میلیون و ۱۸۴ هزار نفربه صورت پاره وقت مشغول به کار بوده اند.

تا پایان ماه اکتبر متوسط قیمت خانه در آمریکا ۳۲۴ هزار و ۴۴۴ دلار و متوسط درآمد سالانه ۳۴ هزار و ۵۱۰ دلار بوده است.

در شرایطی که تا پایان این ماه ۳۵ میلیون و ۵۳۵ هزار آمریکایی در فقر زندگی می‌کرده اند،   ۱۸ میلیون و ۳۰۳ هزار نفر یک میلیون دلار یا بیشتر ثروت داشته اند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.