stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 6 October , 2024
  • کد خبر : 188644
  • 20 آبان 1399 - 15:02
2

اتمام بازسازی واحدهای مسکونی مناطق سیل زده کشور تا پایان ۹۹

اتمام بازسازی واحدهای مسکونی مناطق سیل زده کشور تا پایان ۹۹

ایسنا/مرکزی معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: در حال حاضر بازسازی مناطق سیل زده کشور و استان مرکزی مراحل پایانی را می گذراند و تا پایان سال جاری بازسازی تمامی واحدهای باقیمانده به پایان خواهد رسید.

قلم | qalamna.ir :

عزیزالله مهدیان امروز سه شنبه ۲۰ آبانماه در نشستی با مسئولان استانی و شهرستانی استان مرکزی که در بخشداری خرقان تشکیل شد، با بیان اینکه بیش از ۵ میلیون و ۳۸۰ هزار واحد مسکونی در روستاهای کشور وجود دارد، اظهار کرد: از سال ۸۴ طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در سطح کشور آغاز شد و خوشبختانه تاکنون بالغ بر دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحد از این تعداد مقاوم سازی شده اند که بر این اساس در واقع ۵۰ درصد این واحدها مقاوم‌سازی شده اند.

وی با بیان اینکه روند مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی ادامه خواهد داشت، افزود: تلاش می کنیم تا پایان سال ۱۴۰۵ حدود ۷۵ درصد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم شوند، البته بازسازی مناطق سانحه دیده هم در قالب همین آمار عنوان شده به این معنی که ۵۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در این قالب بازسازی و مابقی مقاوم سازی شده و در مقابل حوادث مقاوم هستند.

مهدیان گفت: در سال گذشته حوادث بسیار گسترده ای در کشور بوقوع پیوست از جمله سیل فروردین ماه که در آن ۲۲ استان از جمله استان مرکزی کشور خسارت دیدند و در حال حاضر بازسازی مناطق سیل زده کشور و استان مرکزی مراحل پایانی را می گذراند و تا پایان سال جاری بازسازی تمامی واحدهای باقیمانده به پایان خواهد رسید.

به گفته وی، در آن حادثه حدود ۶۶ هزار واحد مسکونی تخریب شد و نزدیک ۱۰۰ هزار واحد خسارت دید که همگی بازسازی شده اند.

مهدیان گفت: در جریان سیل سال گذشته، استان مرکزی بیشترین خسارت را در حوزه بافت روستایی شاهد بود که این بافت نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارد.

وی با بیان اینکه حجم بالای بافت فرسوده در نقاط روستایی نشانگر ضرورت توجه بیشتر به مقاوم سازی است، افزود: بازسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی  با مشارکت مالکین منازل مسکونی نتیجه بهتری خواهد داشت. اولویت برای تکمیل واحدهای مسکونی برای افرادی است که ساکن و مقیم دائم هستند و با زمان بندی دقیق و نظارت مستمر اجرایی خواهد شد. امیدواریم کار در این منطقه قبل از آغاز فصل سرما به سرانجام برسد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.