stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
  • کد خبر : 191153
  • 25 آبان 1399 - 16:19
0

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۵ آبان ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۵ آبان ایسنا

اعتصاب نماینده شهربابک در مجلس/ اظهارات قالیباف درباره گرانی ها در کشور/ ابتلای یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به کرونا/ پاسخ قاطع نماینده ایران به طرف عربستانی در نشست گروه ۷۷ و چین/ هدف بودجه ۱۴۰۰ قطع وابستگی مستقیم بودجه به نفت و… در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

قلم | qalamna.ir :

نماینده شهربابک در مجلس اعتصاب غذا کرد

اعلام اعتصاب غذای یک عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در صدر اخبار پرمخاطب قرارگرفت.

مصطفی رضا حسینی قطب آبادی در انتقاد از وضعیت اقتصادی از تحصن و اعتصاب غذا در دفتر کاری‌اش خبر داد و گفت: در حمایت از محتاجین به نان شب و گرفتاران و به خاطر عدم صداقت برخی مسوولان این کار انجام می‌دهم.

نماینده شگفتی‌ساز!

خبر این تحصن و اعتصاب غذا  در زمانه شگفتی‌ها و اخبار عجیب، باز هم این موضوع را یادآوری کرد که می‌توان همچنان شگفتی‌ساز بود!

در همین ارتباط در گزارشی ۹ پرسش درباره این اقدام مطرح شد که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

گرانی‌ها به پاستور و بهارستان ربط دارد نه به جورجیا و آریزونا/ اقدامات عملی دولت بایدن شرط است

اظهارات محمدباقر قالیباف درباره انتخابات و وضعیت گرانی ها در کشور هم از دیگر اخبار پربازدید بود.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات آمریکا گفت:سابقه‌ی بد و مواضعِ صریحِ بایدن و مشاورانش، به ما نشان داده، که برای ما امضای بایدن هم تضمین نیست. برای ما فقط اقدامات عملی دولت بایدن شرط است. 

وی همچنین با اشاره به گرانی ها در کشور افزود: تصمیمات ما در حوزۀ مسکن، بورس، ترخیص کالاهای اساسی از گمرک، سیاست‌های پولی و بانکی، نظام بودجه ریزی،  اختصاصِ ارز ترجیحی،  سوداگری‌ها در بازار ارز، طلا و خودرو،  بی تفاوتی نسبت به گرانی ها و رها کردن بازار و بی توجهی به تولید ملی، به پاستور و بهارستان و باب همایون و میرداماد  ارتباط دارد نه به جورجیا و میشیگان و آریزونا.

نادری به کرونا مبتلا شد

خبر ابتلای یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به کرونا هم از خبرهای پرمخاطب بود.

ایسنا  احمد نادری نماینده تهران در مجلس پس از مثبت شدن تستش در منزل قرنطینه شد تا مراحل درمان این بیماری را طی کند.

پاسخ قاطع نماینده ایران به طرف عربستانی در نشست گروه ۷۷ و چین

مشاجره کلامی میان نمایندگان عربستان و ایران در نشست گروه ۷۷ و چین در سازمان ملل هم از اخبار پربازدید بود.

عبدالله المعلمی، نماینده دائم عربستان در سازمان ملل به درج موضوع توافق هسته ای ایران در بیانیه پایانی مجموعه ۷۷ و چین اعتراض کرد و گفت: این موضوع بدون اینکه موضوعیت داشته باشد، چند سالی است که در بیانیه پایانی وزرای خارجه گروه ۷۷ و چین گنجانده می شود. این توافق شکست خورده است.

علی حاجیلاری، رایزن نمایندگی ایران در سازمان ملل در پاسخ به اظهارات نماینده سعودی گفت: آیا تو معتقد هستی که ۱۴۰ وزیر خارجه در درج این موضوع در بیانیه اشتباه کرده اند و تنها عربستان این اشتباه را فهمید؟ حقیقت از نظر عربستان و آمریکا با نگاه جامعه بین المللی متفاوت است. مشخص کردن اوضاع توافق هسته ای برعهده اعضای آن است.

هدف بودجه ۱۴۰۰ قطع وابستگی مستقیم بودجه به نفت است

خبر بعدی، اظهارات رییس جمهور درباره چارچوب بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس در یکصد و هشتاد و یکمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی گفت: هدف اصلی بودجه سال ۱۴۰۰ بر کاهش هزینه‌ها، افزایش درآمدها، کاهش تصدی‌گری‌های دولت، توسعه دولت الکترونیک، قطع وابستگی مستقیم بودجه به نفت، رونق و جهش تولید و اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی استوار شده است.

تهران نیازهای دفاعی بغداد را تأمین می‌کند

دیدار وزیر دفاع جمهوری عراق با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هم از پرمخاطب ها بود.

سرلشکر پاسدار محمد باقری در حاشیه این دیدار  از تدوین سند همکاری‌های دفاعی ایران و عراق خبر داد و گفت: با توجه به اینکه آمریکایی‌ها به دنبال گسترش مجدد تروریست‌ها در منطقه هستند، همکاری‌ دفاعی ایران و عراق موجب ایجاد امنیت مناسب‌تری برای کشور عراق خواهد شد.

وی افزود: ما در گذشته همکاری‌هایی در حوزه دفاعی و تجهیزاتی داشتیم و در این رابطه قراردادهایی را نیز منعقد و اجرا کردیم و محصولاتی را که کشور عراق نیاز داشته، توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تأمین شده است.

ماجرای زمین گیر شدن ستارخان در باتلاق اتابک

امروز ۲۵ آبان ۱۳۹۹ مصادف با صد و ششمین سالگرد درگذشت ستارخانِ سردار ملی، عیار و آزادمردی از خطه مبارزان مشروطه‌خواه تبریز در باتلاق باغ اتابک تهران در سن ۴۸ سالگی است.

گزارش ایسنا به همین مناسبت از خبرهای پرمخاطب بامداد امروز بود.

کار کردن با بایدن سخت‌تر از ترامپ است

تحلیل رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس در مورد آینده رابطه ایران و آمریکا هم مورد توجه مخاطبان بود.

جلال محمودزاده جو بایدن ارتباط خاص و دوستانه‌ای با کشورهای منطقه مخصوصا کشورهای عربی دارد. تصمیمات دونالد ترامپ اما لحظه‌ای و بدون منطق بود. ترامپ نمی‌توانست اجماع جهانی علیه ایران شکل دهد. بسیاری از کشورها در سازمان ملل متحد، با ترامپ همراهی نمی‌کردند. این در حالی است که جو بایدن می‌تواند اجماع تشکیل دهد چرا که مقبولیت بیشتری دارد. به نظرم، کار ما با جو بایدن سخت‌تر خواهد بود.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

چالش‌های “بنیامین نتانیاهو” با “جو بایدن “
تاثیر رویکرد دولت بایدن در قبال ایران بر روابط آمریکا با عربستان

دولت بایدن می‌تواند در رویکردش در قبال ایران با متحدان اروپایی‌اش هماهنگ شود

آمریکا غیر قابل اعتماد و ارتباط است

بهترین سیاست پرش از روی دیوار امریکاست

***

جذب هیئت علمی برای پژوهشکده شورای نگهبان

عباسعلی کدخدایی ، رئیس پژوهشکده شورای نگهبان با اشاره به اینکه در صدد جذب هیئت علمی هستیم و وزارت علوم هم خوشبختانه این اجازه را داده است، درباره فعالیت‌های پژوهشکده شورای نگهبان گفت: به منظور پشتیبانی علمی و کارشناسی و ارائه نظرات مشورتی به شورای نگهبان «مرکز تحقیقات شورای نگهبان » از سال ۱۳۷۶ توسط این شورا تأسیس شده و در سال ۹۲ به پژوهشکده شورای نگهبان تبدیل شده و این پژوهشکده وظایف علمی متناظر با صلاحیت‌های شورای نگهبان را برعهده دارد.

 این خبر هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.