stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
  • کد خبر : 19560
  • 22 آذر 1394 - 12:00
4

شپش تن خطرناک‌تر از سر

معاون مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به توزیع سالانه ۵۰۰ هزار شامپوی ضد شپش در کشور گفت: آمار ابتلا به شپش سر در مدارس افزایش نداشته است.

قلم | qalamna.ir :

محمود نبوی ، در رابطه با شپش سر و میزان شیوع آن به ویژه در مدارس اظهار داشت: شپش در همه دنیا سالانه افراد زیادی را درگیر می‌کند و هیچ کشوری به طور کامل موفق به از بین بردن شپش نشده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۶ میلیون نفر در آمریکا مبتلا به شپش سر شدند، افزود: شپش سر خطر بهداشتی زیادی ندارد ولی شپش تن خطرات آن بیشتر بوده و باعث ایجاد بیماری‌هایی همچون تیفوس می‌شود. البته نباید نسبت به شپش سر نیز غافل ماند.

معاون مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: سالانه ۵۰۰ هزار شامپو ضد شپش در کشور توزیع می‌شود که بیشتر آن در مدارس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نبوی ادامه داد: براساس مطالعات سازمان بهداشت جهانی هیچ کشوری تاکنون موفق به ریشه‌کنی شپش سر نشده است البته در ایران تلاش کرده‌ایم این مسئله را به حداقل برسانیم.

وی افزود: شپش سر همیشه وجود داشته و مشکل جدیدی نیست. امسال نیز گزارشی مبنی بر افزایش ابتلا به شپش سر در مدارس نداشته‌ایم.

معاون مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه ابتلا به شپش سر بیماری غیر قابل کنترل نیست، خاطرنشان کرد: طی ۱۰ سال گذشته تاکنون سالانه ۵۰۰ هزار شامپوی پرومترین به صورت رایگان به ویژه در مدارس توزیع می‌شود.

فارس

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.