stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
  • کد خبر : 205093
  • 22 آذر 1399 - 15:25
2

نجفی: همه انسان‌ها باید از دریافت واکسن کرونا اطمینان حاصل کنند

نجفی: همه انسان‌ها باید از دریافت واکسن کرونا اطمینان حاصل کنند

مدیر کل صلح و امنیت بین المللی وزارت امور خارجه بر لزوم دسترسی برابر همه انسان‌ها به واکسن کووید-۱۹ در سراسر جهان تاکید کرد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، نشست مقامات ارشد کنفرانس تعامل و اقدامات اعتماد ساز در آسیا (سیکا) به صورت ویدئو کنفرانس به ریاست قزاقستان و با موضوع «بازنگری وضعیت منطقه، به‌کارگیری تجربیات حاصله از مقابله با همه‌گیری کووید -۱۹ با هدف توسعه و همکاری بیشتر میان کشورهای عضو» برگزار شد.

رضا نجفی، مدیر کل صلح و امنیت بین‌المللی وزارت امور خارجه از تلاش‌های کشورهای عضو سیکا در مقابله با چالش‌های پیش رو مانند مقابله با همه‌گیری کووید- ۱۹ به عنوان بزرگترین بحران جهانی قدردانی و بر اهمیت همکاری سازنده و مؤثر در این زمینه تاکید کرد.

وی بر لزوم مقابله با یکجانبه‌گرایی و تقویت چندجانبه گرایی، تأکید قاطعانه بر لزوم اطمینان از دسترسی برابر همه انسان‌ها به واکسن کووید- ۱۹ در سراسر جهان، مخالفت صریح با تبعیت از هر گونه اقدامات غیرقانونی و مقابله با تأثیر مخرب اقدامات قهرآمیز یک‌جانبه‌گرایان و تروریسم اقتصادی ایالات متحده آمریکا بر مبارزه با همه‌گیری کووید -۱۹، تاکید کرد.

مدیر کل صلح و امنیت بین‌المللی کشورمان از تلاش‌های بی‌بدیل ارگان‌های مختلف دولتی و خصوصی که برای یافتن راه‌حلی برای پایان دادن به ویروس کرونا هستند، قدردانی کرد.

نجفی با تبریک به قزاقستان برای تصدی ریاست برای سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ و آرزوی موفقیت برای «کایرات ساریبای» دبیرکل جدید سیکا خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران برای همکاری مشترک با سایر کشورهای عضو سیکا برای تبادل تخصص و دانش در مورد تمامی موضوعات مورد علاقه مشترک و متقابل، به ویژه در مورد کووید -۱۹ آمادگی دارد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.