stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
  • کد خبر : 207918
  • 27 آذر 1399 - 14:34
0

پومپئو: فشار تحریم‌ها بودجه نظامی ایران را کاهش داد

قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی:  وزیر خارجه ایالات متحده،  در بیانیه‌ای مدعی شد که به عنوان نتیجه مستقیم کارزار فشار حداکثری دولت ترامپ بر جمهوری اسلامی، بودجه نظامی و «امنیتی» پیشنهادی دولت ایران برای سال آینده ۲۴ درصد کاهش داشته است.
مایک پومپئو در این بیانیه با بیان این که نفت و پتروشیمی «منابع اصلی درآمد  ایران برای  پیشبرد اهداف خارجی آن» هستند، به تحریم یک شرکت ویتنامی و مدیرعامل آن در این رابطه اشاره کرد.بر اساس این بیانیه، وزارت خارجه آمریکا یک شرکت حمل‌ونقل گاز و مواد شیمیایی در ویتنام را به دلیل ارتباط آگاهانه با یک انتقال عمده فرآورده‌های نفتی از ایران، در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۱۸ یا بعد از آن، در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.به گفته  پومپئو، این وزارتخانه مدیرعامل آن شرکت را نیز تحت تحریم قرار داده است.
وزیر خارجه آمریکا در این بیانیه همچنین نوشته است که «دوباره تأکید می‌کنیم که فقط یک تغییر اساسی در رفتار  ایران می تواند راهی برای کاستن از تحریم‌ها فراهم کند.»
دولت ترامپ اعلام کرده که تحریم‌ها علیه ایران را در هفته‌های آخر دولت کنونی آمریکا تشدید خواهد کرد و از جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب، خواسته است تا از این اهرم به‌وجود آمده علیه جمهوری اسلامی استفاده بهینه کند.الیوت آبرامز، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، نیز اعلام کرد گفت‌وگوهای او و دیگر مقام‌های دولت ترامپ با تیم جو بایدن دربارهٔ ایران و برجام آغاز شده است.او گفت: «سعی می‌کنیم آن‌ها را متقاعد کنیم که الان سال ۲۰۱۵ نیست. تقریباً سال ۲۰۲۱ است و تغییرات زیادی رخ داده است، بنابراین فرمول‌هایی که فکر می‌کردید چارچوب‌هایی خوبی برای مذاکره اصلی [برجام] هستند، امروز چندان مناسب نیستند».
 آبرامز در عین حال گفت اقدام‌هایی که در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ در رابطه با ایران انجام شد، به‌طور کامل بازگشت‌پذیر نیستند.

 

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.