stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 216936
  • 13 دی 1399 - 16:19
2

شکوری: برای تامین برخی هزینه‌ها قرض گرفته‌ایم/ حسابمان در سازمان لیگ منفی است!

شکوری: برای تامین برخی هزینه‌ها قرض گرفته‌ایم/ حسابمان در سازمان لیگ منفی است!

مدیر ورزشی پرسپولیس می‌گوید هواداران این تیم در راه لیگ قهرمانان آسیا عملکرد خوبی داشتند و مرزهای هواداری را جا به جا کردند.

قلم | qalamna.ir :

ابراهیم شکوری، مدیر ورزشی باشگاه پرسپولیس در نشست خبری پاسخگوی سوالات خبرنگاران رسانه‌های گروهی بود و اظهار کرد: از همه بازیکنان و مربیان تشکر می‌کنم که با تمام کاستی‌ها بهترین عملکرد را داشتند. از هواداران تشکر می‌کنم که در این مدت مرزهای هوادارای را جا به جا کردند. ما اتفاقاتی را شاهد بودیم که تا به حال در فوتبال ما رقم نخورده بود و هواداران ما به گونه‌ای رفتار کردند که در بحث هواداری، در آینده کمک حال ما خواهد شد.

مدیر ورزشی پرسپولیس ادامه داد: ما فینال آسیا را در پیش داشتیم که یک مسابقه خیلی بزرگ بود. شاید این اتفاق در آینده خیلی کمتر برای فوتبالمان رقم بخورد که تیمی از کشورمان در شرایط سخت کرونایی، اقتصادی و سیاسی در فینال شرکت کند. امیدوارم اگر تیمی از کشورمان در این مسابقه حاضر شد، قهرمان شود. با این حال نایب قهرمانی هم شایسته است. سطح توقع از تیم ما به حدی بالا رفته که مردم فقط با کسب قهرمانی راضی می‌شدند. این موضوع نشان از پرقدرت شدن تیم دارد. این توقع کاملا به جا است و امیدوارم در سال‌های آینده با قدرت بیشتری در این مسابقات حاضر شویم.

وی درباره مهم‌ترین اقدامات در دوره مدیریتی جدید گفت: زمانی که ما با آقای سمیعی وارد باشگاه شدیم، شرایط ملتهب بود. سعی کردیم اولین کارمان تزریق آرامش باشد که فکر می‌کنم در این دو ماه گذشته در این امر موفق بودیم. با تمام کم‌ و کاستی‌ها توانستیم آرامش را بیاوریم و تیم با شرایط باثباتی راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا شود.

مدیر ورزشی پرسپولیس همچنین به موضوع شکایت باشگاه النصر اشاره کرد و افزود: ما باشگاه النصر را هم داشتیم که همچنان پیگیر موضوع است. الان هم که بازی تمام شده، دست بردار نیست. تا صبح بازی هم النصر دنبال دستور موقت برای برگزار نشدن مسابقه بود و انرژی زیادی از تیم حقوقی و بین‌الملل و همینطور مدیرعامل گرفت و شرایط سختی رقم خورد. ما هر لحظه منتظر خبری بودیم تا سریعا اقدام کنیم.

شکوری به بحث تمدید قرارداد مربی و بازیکنان اشاره کرد و گفت: در ادامه ما تمدید قرارداد با آقای گل‌محمدی را داشتیم که تنها مربی ایرانی حاضر در فینال لیگ قهرمانان آسیا در ۱۰ سال گذشته بود. این سیستم و رویکرد به گونه‌ای بود که با بازیکنان هم به مرور زمان تمدید قرارداد را داشته باشیم.

وی گفت: سعی کردیم در سریع‌ترین زمان مشکل البسه تیم را حل کنیم و امیدوار بودیم برای بازی فینال از یک لباس برای این مسابقه رونمایی کنیم و برای نیم‌فصل دوم هم یک طراحی واقعی داشته باشیم. یک طراحی که برای لباس، گرمکن و کلیه اقلام تیم باشد. سعی کردیم از نظر پشتیبانی و تجهیزات بهترین شرایط را فراهم کنیم. فکر می‌کنم تیم با یک شرایط حرفه‌ای وارد دوحه شد. پرواز ما اختصاصی بود که جا دارد از هواپیمایی هما تشکر کنیم. زمین‌های تمرینی در ورزشگاه شهید کاظمی و پژوهشگاه نفت در اختیارمان بود و در هفته پایانی هم از کمپ تیم‌های ملی استفاده کردیم و جا دارد از مسئولان فدراسیون فوتبال تشکر کنیم که به این دیدار مانند یک بازی ملی نگاه کردند.

مدیر ورزشی پرسپولیس به حل مشکلات مالی بازیکنان پرداخت و یادآور شد: جا دارد از آقای سمیعی تشکر کنیم که تزریق پول را به حساب باشگاه داشتیم. من خودم بازیکن بودم و فضای هواداری را رصد می‌کنم و خودم هم فعال هستم. می‌دانم که بازیکن و هوادار چه می‌خواهد. سعی کردیم اولین پول موجود در باشگاه را صرف آپشن‌ها و قراردادهای گذشته بازیکنان کنیم. من می‌دانم که ذهن بازیکن درگیر مبالغ عقب افتاده خود است. ما کسانی را داشتیم تا دو، سه سال قبل هم آپشن قراردادها پرداخت نشده بود. سعی کردیم سال گذشته را کاملا تسویه کنیم. یک درصدی از قراردادهای جدید را پرداخت کردیم که یک اتفاق خوب و مثبت بود.

شکوری به مشکلات ناشی از شیوع کرونا و تحریم‌ها پرداخت و گفت: وقتی ما وارد باشگاه شدیم نمی‌توانستیم یک هزار تومانی هم درآمدزایی کنیم چون بحث اسپانسری تیم از صفر تا صد در اختیار کارگزار بود. با این حال آقای سمیعی پول خوبی را تزریق کردند و مشکلات حل شد.

او با اشار به حل مشکل پرونده برانکو ایوانکوویچ گفت: در حال حاضر پرونده النصر باز است و مجبور شدیم یک هزار فرانک برای دادگاه کاس واریز کنیم. همچنان پیگیر این پرونده هستند. بحث اوساگونا، بودیمیر، والنسیا، زلاتکو و برانکو ایوانکوویچ و کالدرون و … را داریم. آنچه فعلا قطعی است آقای بودیمیر است که باید تا ماه آینده ۵۰۰ هزار یورو به حساب این بازیکن واریز کنیم. این مبلغ قطعی است و هر طور شده باید این پول را پرداخت کنیم.

مدیر ورزشی این باشگاه در پاسخ به این سوال که مگر مطالبات دستیاران برانکو پرداخت نشده است گفت: دستیاران آقای برانکو همچنان درخواست‌هایی دارند که بابت سود مبلغی است که در گذشته می‌خواستند. این پرونده در فیفا است. امیدواریم که نتیجه به نفع ما باشد. این تعهدی است که بر عهده باشگاه پرسپولیس است و ما به عنوان مدیریت این باشگاه باید این کار را کنیم و امیدواریم از طرق مختلف این پرونده‌ها را حل کنیم. این درخواست جدیدی است که ارائه کردند و اینکه رای موافق بگیرند یا خیر به فیفا ارتباط دارد. ما دفاعیات خودمان را فرستادیم.

شکوری در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص پرونده‌هایی که پرسپولیس مدعی پیروزی در آن است اما پیگیری نکرده مانند پرونده خلیل‌زاده یا استوکس، گفت: ابتدا درباره پرونده خلیل‌زاده بگویم که این قرارداد بین یک تیم ایرانی و یک بازیکن ایرانی است، ما باید از ارکان قضایی داخلی پیگیری کنیم. کمیته تعیین وضعیت رای خود را اعلام کرد و حالا منتظریم تا کمیته استیناف رای خود را در این خصوص ابلاغ کند تا بتوانیم به فیفا شکایت کنیم. ما اینجا هستیم تا خواسته هواداران را برطرف کنیم. بحث بعدی این است که ما بتوانیم در این پرونده از باشگاه الریان هم شکایت کنیم. در خصوص پرونده استوکس هم باید بگویم پرونده او هم همین شرایط را دارد و طی روزهای آینده از او هم شکایت می‌کنیم.

او در ادامه صحبت‌هایش درباره طلب‌های این تیم گفت: همان‌طور که باشگاه پرسپولیس بدهی‌هایی دارد، طلب‌هایی نیز بابت کارگزارها و تبلیغات دارد. تیم حقوقی باشگاه در حال پیگیری است و امروز هم پرونده‌ای بود که پیگیر آن بودیم و رای آن هم صادر شد و دنبال آن هستیم که پول آن را به حساب باشگاه بیاوریم. این کارها در حال انجام شدن است اما این که بخواهیم آن ها را به صورت شفاف رسانه ای کنیم، یک مقدار مسائل حقوقی دارد که باید بگذاریم پرونده به صورت کامل رفع شود و سپس آن را رسانه ای کنیم.

شکوری در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایسنا در خصوص طلب پرسپولیس از سازمان لیگ برای تبلیغات محیطی گفت: ما از زمانی که وارد باشگاه شدیم، با سازمان لیگ مکاتبه کردیم. سازمان لیگ همیشه این جواب را می‌دهد که ما بدهکار هستیم. نمی‌دانم این بدهی‌ها چیست و برای ما هم جای سوال است. کلیه تبلیغات محیطی و بلیت فروشی در اختیار سازمان لیگ بوده و تنها یک سری کسورات قانونی مانند جریمه‌ها هست که سازمان لیگ آن‌ها را کم می‌کند. به قول شما مایی که ۴ دوره قهرمان لیگ شدیم، اگر حساب ما منفی باشد حساب سایر تیم‌ها چگونه است. ما با تمام وجود این را از سازمان لیگ پیگیری می کنیم تا بتوانیم طلب خود را بگیریم. شاید بازیکنانی زیادی از گذشته طلب داشته باشند اما با توجه به عشقی که دارند تا به حال شکایت نکرده اند. خود من هم از سال ۸۹-۹۰ از باشگاه طلب دارم. یک سری مسائل پیش آمد که با توجه به سمتی که دارم، این طلب را می‌بخشم. امیدوارم بقیه دوستان که عاشق پرسپولیس هستند، سعی کنند همین مسیر را بروند. شرایط باشگاه سخت است. از طلب خودم می‌گذرم و امیدوارم شرایط مالی باشگاه بهتر شود.

شکوری درباره برخی شایعات مبنی بر اینکه گفته می‌شود ممکن است در صورت ادامه ناکامی‌ها در لیگ، تصمیماتی درباره کادرفنی گرفته شود، گفت: کادرفنی ما در ۱۰ سال گذشته به عنوان کادر ایرانی توانسته تیم ما را به فینال آسیا برساند. این کادرفنی توانسته برای چهارمین دوره قهرمان شود. این کادرفنی بسیار توانمند است. باشگاه پرسپولیس و ارکان مدیریت باشگاه در کنار هواداران کاملا از کادرمان حمایت می‌کنیم و مباحثی که مطرح می‌شود حاشیه‌ای است. تیم ما در حال حاضر که ۶ بازی برگزار کرده، همچنان بدون باخت در جدول رده‌بندی حضور دارد و فکر می‌کنم هیچ اتفاقی برای تیم ما رخ نداده است. کارشناسان فوتبال به خوبی می‌دانند که وقتی در فینال آسیا با وجود شایستگی نایب قهرمان شدند، طبیعی است که تیم از نظر روحی مقداری دچار مشکل شود. به نظرم کسب دو تساوی در این مدت نتیجه بدی نبود. درست است که می‌توانستیم حداقل ۴ امتیاز کسب کنیم. باشگاه با تمام قدرت از یحیی گل محمدی و کادر با دانش ایشان حمایت می‌کند. تمام تلاش ما این است که بهترین اتفاقات را رقم بزنیم. در چند سال گذشته چنین ارتباطی بین کادر مدیریتی و فنی وجود نداشته است چرا که خودم شاگرد آقای مطهری و دستیاران‌شان بودم. با بعضی از بازیکنان همبازی بودم. این ارتباط صمیمی به ما کمک می‌کند.

وی درباره توقیف ساختمان باشگاه پرسپولیس توسط شستا به علت بدهی فدراسیون فوتبال و اینکه آیا احتمال رهایی از این موضوع وجود دارد، اظهار کرد: من تعجب می‌کنم چطور این اتفاق برای باشگاه پرسپولیس و ساختمانش رخ داده است چون من سمتی در فدراسیون فوتبال داشتم و کاملا روی دارایی‌ها اشراف دارم. فکر می‌کنم اولا فدراسیون فوتبال به قدری دارایی دارد که بحث به ساختمان پرسپولیس نرسد. طبق اطلاعاتی که دارم طلب شستا مبلغ مشخصی است که دارایی فدراسیون کفاف می‌دهد. شاید این موضوع سبب خیر شد که من و سایر مدیران نهادهای دیگر به این فکر بیفتند که این ساختمانی که در آن هستیم در شان باشگاه پرسپولیس نیست و یک بار برای همیشه باید سند به اسم باشگاه بخورد.

شکوری ادامه داد: باشگاه پرسپولیس در سال های گذشته نصف این مبلغ را پرداخت کرده است و امیدوارم سند این ساختمان مانند ورزشگاه شهدای گمنام و ورزشگاه درفشی فر به نام ما بخورد. ما یک استادیوم مجهز به نام درفشی‌فر و شهدای گمنام داریم و امیدوارم در مرحله بعد ورزشگاه شهید کاظمی هم به نام ما بخورد تا یک کار ماندگار رقم زده شود و بتوانیم یک کمپ تمرینی خوب برای تیم‌های پایه و بزرگسالان داشته باشیم.

مدیر ورزشی پرسپولیس درباره واگذاری این باشگاه در بورس گفت: در رابطه با خصوصی‌سازی، مراحل پایانی کار است و اگر اتفاق خاصی نیفتند قسمتی از سهام باشگاه قبل از ۱۴۰۰ واگذار خواهد شد. سهام این باشگاه مردمی هم به مردم واگذار خواهد شد.

او درباره مسئولان اقتصادی و حقوقی این باشگاه هم گفت: معاونت اقتصادی تغییراتی داشته و فعلا نفر خاصی در این حوزه وجود ندارد. در بخش حقوقی جناب آقای امیرساعد وکیل و همکاران‌شان که در باشگاه مستقر هستند، موارد حقوقی را دنبال می‌کنند. ایشان مشاور حقوقی است.

شکوری درباره پاداش‌ها و منابع خارجی پرسپولیس در AFC و فیفا گفت: در فیفا هیچ پولی نداریم و همه پول‌های ما صرف پرونده‌های بین‌المللی شد. در AFC با توجه به پاداش‌های ما، یک سری مراحل حقوقی باید طی شود. این کنفدراسیون ابتدا هزینه‌های ما را از جمله جرایم و هزینه‌های اسکان کسر می‌کند. ما این درخواست را در دو هفته گذشته ارسال کردیم که هزینه‌های باشگاه و آخرین مانده حساب را اعلام کند. به صورت موازی پیگیر کار هستیم که از طریق مسیرهای مختلف این پول را به دست آوریم. می‌دانید که الان تحریم‌ها و مسائل سیاسی راه انتقال پول را سخت‌تر از سال ۲۰۱۸ کرده است. هر هزینه‌ای که به دستمان بیاید و کسر شود، روی سایت باشگاه اعلام خواهیم کرد.

ابراهیم شکوری در رابطه با بشار رسن و حواشی جدایی‌اش از پرسپولیس گفت: قرارداد بشار در اردیبهشت ماه به پایان رسید و باشگاه آمد و قراردادش را تمدید کرد. همان‌گونه که آقای مطهری هم در این رابطه گفت، تیم ما با یک نفر سنجیده نمی‌شود. به هر حال این اتفاق افتاد و او از جمع ما جدا شد. هر چقدر هم به این موضوع بپردازیم چیزی را حل نمی‌کند چرا که او جدا شده است و ما باید با این داشته‌های‌مان کار کنیم. تیم ما بازیکنانی دارد که در فینال آسیا حضور پیدا کردند و فقط یک نفر از این جمع جدا شده است.

او ادامه داد: اکنون باید تمام تمرکزمان را روی حمایت از بازیکنان فعلی و داشته‌هایمان بگذاریم چرا که تا نیم فصل هیچ بازیکنی را نمی‌توانیم جذب کنیم. بازیکن آزاد ایرانی که در حال حاضر بتوانیم حذب کنیم وجود ندارد و باید تا نیم فصل از همین داشته‌هایمان استفاده کنیم و کار را جلو ببریم. همین الان که سه بازی کمتر نسبت به دیگر تیم‌ها داریم جزو مدعیان هستیم و قطعا مدعی اصلی قهرمانی هستیم. ادامه این بحث می‌تواند به تیم ما ضربه بزند و ما به عنوان مدیریت باشگاه با تمام توان به دنبال نتیجه گیری هستیم.

مدیر ورزشی باشگاه پرسپولیس با بیان این‌که سعی می‌کنیم در کنار کادرفنی باشیم و از آن‌ها حمایت کنیم، عنوان کرد: من از همه خواهش می‌کنم دیگر پرونده بشار را همین جا ببندیم چرا که او از جمع ما جدا شده و هیچ کاری از دست ما بر نمی‌آید و صحبت در این رابطه هیچ کمکی به باشگاه ما نخواهد کرد. قبل از این‌که مدیریت جدید در باشگاه حضور پیدا کند قرارداد منعقد شده بود و این‌که آقای سمیعی از این قرارداد و این تفاهم‌نامه باخبر بوده یا خیر را اطلاع ندارم. باتوجه به سمتی که او در وزارت ورزش هم داشت، اگر هم اطلاع داشت، فکر نمی‌کنم موضوع پیچیده‌ای بود چرا که واقعا کار دیگری نمی‌شد انجام داد. باید با همین بازیکنان تا نیم فصل ادامه دهیم.

 او درباره ادعای یلوه، مسئول اقتصادی سابق باشگاه مبنی بر این که پاداش‌های خارجی پرسپولیس به خاطر حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا از قبل هزینه شده است گفت: آقای یلوه یک زمانی مسئولیتی داشتند اما از ما جدا شدند. اینکه الان نظری می‌دهند به نظرم حرفه‌ای نیست. اگر زمان مسئولیتشان می‌گفتند خوب بود اما الان درست نیست که اظهارنظری داشته باشد. اگر من صحبتی دارم باید الان بگویم نه اینکه تیم را ترک کنم.  
شکوری درباره صحت و سقم این خبر گفت: ما در سه جام مختلف می‌جنگیم. فکر می‌کنم حضور در این مسابقات هزینه‌های زیادی دارد. کلیه فضای تبلیغاتی ما در اختیار یک ارگان دیگر قرار گرفته و باید درآمد داشته باشیم. اینکه کل مبلغ کنفدراسیون هزینه شده، کذب محض است. ما باید هزینه هتل در قطر را پرداخت کنیم. از طرفی با پرواز اختصاصی به قائمشهر رفتیم و باشگاه این پول را از کجا باید بیاورد. ما یکسری هزینه‌ها کردیم و این مسائل در راستای تقویت تیم بود که به زودی به صورت ریز و شفاف در اختیار هواداران می‌گذاریم.
 شکوری درباره این که طلب برانکو چگونه پرداخت شد، تصریح کرد: کلیه‌ی فضای تبلیغاتی پرسپولیس با یک مبلغ مشخص در اختیار کارگزار بوده است که کل این مبلغ به مدیریت قبلی پرداخت شده است. من تایید می کنم که پرداخت بخشی از طلب برانکو قرض بوده است. همچنین مبلغی که به بازیکنان داده شده قرض نیست و سعی می کنیم برای آن درآمدزایی کنیم. قبل از این که تیم اعزام شود، چنین مبلغی چه به عنوان در آمد و چه به عنوان قرض وارد باشگاه شده که اتفاق خوبی بوده است. ما کار نوعی را شروع کردیم و باشگاه باید بیشتر درآمدزایی کند. از دوستان هم درخواست کردیم که کسی روی شبکه‌های مجازی به صورت زنده نشست را پخش نکند تا ما بهتر بتوانیم درآمدزایی کنیم.

او درباره جذب بازیکن و تقویت تیم گفت: ما هفته ششم هستیم و حتی اگر امروز هم بازیکنی بگیریم، امکان استفاده از این بازیکنان را نداریم و باید تا نیم‌فصل صبر کنیم. ما بازیکنانی را در خارج از کشور داریم که با این بازیکنان در ارتباط هستم. باید این مسئله را ملاک قرار دهیم که با فضایی که در فضای مجازی ایجاد شده، تیم مدیریت و بازیکنان ما تحت فشار قرار می‌گیرند که یک بازیکنی در حال جدا شدن است و به نظرم فضای حرفه‌ای نباشد که شب بازی چنین مسائلی را مطرح کنیم. در حالی که می‌دانستیم اصلا قرارداد این بازیکن با تیم دیگری منعقد شده است. من می‌دانم بازیکنان سابق ما دوست دارند به این تیم برگردند. از طرفی قراردادهای سنگینی هم دارند و مبلغ رضایت‌نامه آن‌ها هم سنگین است. 

وی ادامه داد: برای نمونه با یکی از بازیکنان صحبت می‌کردم. ایشان کلا تکذیب کرد که در لیست مازاد تیمش است. هوادار ما هم حق دارد و نگران است و ما هم نگران هستیم اما اگر اجازه دهند روال عادی طی شود تا بتوانیم بازیکنی را طبق روال جذب کنیم. از طرفی درباره برخی بازیکنان مشکل قانونی وجود دارد. در رابطه با بعضی از بازیکنان هم مشکل قانونی وجود دارد. همان اتفاقی که درباره طارمی رخ داد و باشگاه به مشکل خورد. اینکه بخواهیم همان اتفاق مجددا تکرار شود، درست نیست و باید اجازه دهم راه قانونی را طی کنیم. باید اجازه دهیم این مسیر طی شود. هر درخواستی که کادرفنی داشته باشد حتما پیگیری می‌کنیم. نباید فراموش کنیم که ما پرسپولیس هستیم و اگر بازیکنی به این تیم می‌آید، باید شرایط ما را درک کند چون ما با یک تیم در لیگ دو خلیج فارس فرق داریم. این تیم را چهل تا پنجاه میلیون هواداران عاشقانه دنبال می‌کنند.

 او درباره برنامه باشگاه برای حل مشکلات مالی تیم‌های پایه گفت: الان وضعیت تیم‌های پایه خوب است و یک زمین تمرین خوب دارند و از نظر البسه هیچ مشکلی ندارند. لباس‌ آن‌ها تامین شده است و ظرف امروز یا فردا تحویلشان می‌شود. در بحث مالی همانطور که چندین بار صحبت کردیم، نه تنها پرسپولیس بلکه همه رشته‌ها و تیم‌ها درگیر یک سری مسائل اقتصادی هستند که سعی می‌کنیم با کمکی که از دوستان می‌گیریم مسائل تیم‌های پایه را هم حل کنیم. به دنبال این هستیم که تیم‌های پایه محلی برای تولید بازیکن شود و نیازهای خودمان را برطرف کنیم. دنبال ساختن یک زمین تمرین خوب هم هستیم.

 او در خصوص دیدار پرسپولیس برابر سپاهان و استقلال گفت: بازیکنان و باشگاه حساسیت بازی‌ها را می دانند و امیدوارم بتوانیم با اقداماتی که در حوزه فنی و مدیریتی انجام می دهیم، تیم را به بهترین نحو راهی میدان کنیم. بازی با استقلال و سپاهان بازی مهمی برای ما خواهد بود. سعی می‌کنیم بهترین شرایط را برای تیم مهیا کنیم.

شکوری درباره این که مدیریت باشگاه این پتانسیل را دارد که پاداش آسیا را از AFC بگیرد توضیح داد: این که ما پتانسیل داریم با این که این اتفاق می تواند بیافتد، دو مورد جدا است. ما تلاش خود را می‌کنیم اما همان‌طور که می دانید یک سری تحریم‌های ظالمانه علیه کشور ما وجود دارد. ما تلاش می‌کنیم تمام این پاداش را وارد کشور کنیم اما یک سری مسائل سیاسی و اقتصادی وجود دارد که از دست ما خارج است. ما راهکارهای مختلفی را امتحان و پیگیری می‌کنیم تا این کار انجام شود. از اعضای باشگاه پرسپولیس در همه حوزه‌ها تشکر می‌کنم که با تمام توان کار می‌کنند. در حال حاضر ۳ ورزشگاه را اداره می کنیم به همراه تیم‌های پایه و تیم بزرگسال که در ۳ جبهه می جنگند. مشکلات مالی برای تمام اعضای باشگاه وجود دارد اما این مشکلات با کمک هواداران قابل حل است.

شکوری درباره ارتباط کادر مدیریت و کادر فنی در باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد:  باتوجه به اینکه من زمانی هوادار و بازیکن این تیم بودم و در بحث مدیریت هم در فدراسیون بودم، دغدغه‌های بازیکن و کادر فنی را به خوبی درک می‌کنم. زمانی کادر فنی را درباره موضوعی صحبت می‌کند، کاملا درک می‌کنم. سعی می‌کنیم شکافی میان مدیریت و کادر فنی وجود نداشته باشد. ما بر اساس چارت سازمانی، سعی می‌کنیم بهترین ارتباط را داشته باشیم.

سخنگوی باشگاه پرسپولیس درباره حضور چهره‌های فوتبالی در فدراسیون و انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: خیلی خوشحالم که انتخابات فدراسیون برگزار می‌شود تا ما از این وضعیت دربیاییم. سال گذشته که من در فدراسیون بودم، قرار بود انتخابات فدراسیون برگزار شود که بنا به دلایلی به سال بعدی موکول شد و اصلاح اساسنامه صورت گرفت که فکر می‌کنم اتفاق خوبی رقم خورده است. من عضو کمیته‌ای در AFC هستم و در آنجا اساس‌نامه کشورهای عضو مورد بررسی قرار می‌گیرد. من سعی کردم مشاوره‌های فوتبالی خودم را ارائه بدهم. ما زمانی شاهد بودیم که در کل خانواده فوتبال ایران، کلا ۲ نفر حق رای داشتند ولی الان این مساله به ۱۲ نفر افزایش پیدا کرده است و بحث حضور بانوان هم در این رای‌ها وجود دارد که ۶ نفر حق رای دارند و در کل فضا برای فوتبالی‌ها بازتر شده است و می‌توانند راحت‌تر وارد عرصه مدیریت شوند. ثبت‌نام انتخابات فدراسیون فوتبال آغاز شده است و بزرگان فوتبال ما نیز به این انتخابات آمده‌اند و امیدوارم شاهد روزهای بهتری برای فوتبال ایران باشیم.

ابراهیم شکوری در رابطه با بشار رسن و حواشی جدایی‌اش از پرسپولیس گفت: قرارداد بشار در اردیبهشت ماه به پایان رسید و باشگاه آمد و قراردادش را تمدید کرد. همان‌گونه که آقای مطهری هم در این رابطه گفت، تیم ما با یک نفر سنجیده نمی‌شود. به هر حال این اتفاق افتاد و او از جمع ما جدا شد. هر چقدر هم به این موضوع بپردازیم چیزی را حل نمی‌کند چرا که او جدا شده است و ما باید با این داشته‌های‌مان کار کنیم. تیم ما بازیکنانی دارد که در فینال آسیا حضور پیدا کردند و فقط یک نفر از این جمع جدا شده است.
او ادامه داد: اکنون باید تمام تمرکزمان را روی حمایت از بازیکنان فعلی و داشته‌هایمان بگذاریم چرا که تا نیم فصل هیچ بازیکنی را نمی‌توانیم جذب کنیم. بازیکن آزاد ایرانی که در حال حاضر بتوانیم حذب کنیم وجود ندارد و باید تا نیم فصل از همین داشته‌هایمان استفاده کنیم و کار را جلو ببریم. همین الان که سه بازی کمتر نسبت به دیگر تیم‌ها داریم جزو مدعی‌ها هستیم و قطعا مدعی اصلی قهرمانی هستیم. ادامه این بحث می‌تواند به تیم ما ضربه بزند و ما به عنوان مدیریت باشگاه با تمام توان به دنبال نتیجه گیری هستیم.

مدیر ورزشی باشگاه پرسپولیس با بیان این‌که سعی می‌کنیم در کنار کادرفنی باشیم و از آن‌ها حمایت کنیم، عنوان کرد: من از همه خواهش می‌کنم دیگر پرونده بشار را همینجا ببندیم چرا که او از جمع ما جدا شده و هیچ کاری از دست ما بر نمی‌آید و صحبت در این رابطه هیچ کمکی به باشگاه ما نخواهد کرد. قبل از این‌که مدیریت جدید در باشگاه حضور پیدا کند قرارداد منعقد شده بود و این‌که آقای سمیعی از این قرارداد و این تفاهم‌نامه باخبر است یا خیر را اطلاع ندارم. باتوجه به سمتی که او در وزارت ورزش هم داشت، اگر هم اطلاع داشت، فکر نمی‌کنم موضوع پیچیده‌ای بود چرا که واقعا کار دیگری نمی‌شد انجام داد. باید با همین بازیکنان تا نیم فصل ادامه دهیم.

شکوری درباره جدایی برخی از بازیکنان پرسپولیس از جمله شجاع خلیل‌زاده و بشار رسن بیان کرد: در حال حاضر چه کاری در رابطه با بشار می‌شود انجام داد؟ صحبت بیشتر در رابطه با جدایی او فقط به تیم ضربه می‌زند. ما ۱۲۰ هزار دلار بابت جدایی بشار دریافت کردیم و این‌که او تا امروز هیچ مبلغی برای قرارداد خود دریافت نکرده است. آن مبلغی که هم که دریافت کرده در دوره قبلی مدیریت به باشگاه داده است. دیگر چه کار دیگری می‌توانیم انجام دهیم؟‌ بحث‌های فنی کاملاً در اختیار کادر فنی است و این‌که جدایی او به تیم ضربه زد یا نه را کادر فنی باید درباره‌اش صحبت کند. 

او ادامه داد: مطهری در این رابطه صحبت خوبی داشت و گفت تیم با یک فرد اداره نمی‌شود. من تا یک حدی و آقای سمیعی هم تا یک حدی اختیارات دارند و من نمی‌توانم در در رابطه با این‌که مدیریت قبلی چه اتفاقاتی را رقم زد اظهار نظر کنم و آن چیزی که به نظر من به تیم کمک می‌کند را می‌گویم. این‌که ما این صحبت‌ها را ادامه دهیم قطعا تیم ضربه می‌خورد و ما این را نمی‌خواهیم. اگر بارسلونا مسی را و یوونتوس رونالدو را از دست دهد از نظر فنی دچار مشکل می‌شوند اما پس از جدایی آن‌ها دیگر کار نمی‌توانند انجام دهند. این‌که ما بخواهیم ادامه دهیم قطعا تیم ما را تضعیف می‌کند.

مدیر ورزشی باشگاه پرسپولیس با بیان این‌که همه دارند تلاش می‌کنند که این ضعف را پوشش دهند، گفت: همچنین کادررفنی و همه اعضای تیم دارند کار می‌کنند تا نقطه ضعف تیم برطرف شود. به هر حال این اتفاق افتاده است و باید به تیم کمک کنیم. همان‌طور که وحید امیری گفت باید بگویم تیم ما بر می‌گردد و قطعا این اتفاق میفتد. ما در حال حاضر این پتانسیل را داریم که با سه بازی کمتر نسبت به بقیه تیم‌ها خودمان را به صدر جدول برسانیم. ضمن این‌که نیم فصل هم اتفاقات خوبی را رقم خواهیم زد و تصمیمات خوبی گرفته می‌شود.

او در پاسخ به سوال درباره مشکلات مالی و مطالبات ارزی باشگاه پرسپولیس و همچنین درباره کارگزار این باشگاه و پرداخت ۴۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون از طرف کارگزار اظهار کرد: قرارداد کارگزار ما تا اردیبهشت است و ارقام ذکر شده دقیق نیست. ما سعی می‌کنیم فضاهای درآمدزایی جدید را به همراه کارگزار عملیاتی کنیم. فضایی که پشت‌سر ما وجود دارد، یک درآمدزایی جدید است و در یک بستری را فراهیم کردیم تا بتوانیم راه‌های جدید را برای درآمدزایی ایجاد کنیم. باشگاه پرسپولیس یک تیم هوادار محور است و با هوادار معنا پیدا می‌کند. اگر هوادار پای کار نباشد، کارهای پرسپولیس جلو نمی‌رود. باشگاه از دولت یک هزار تومانی هم دریافت نمی‌کند و اگر بدانیم باشگاه‌های دیگر از طریق چه منبعی هزینه  می‌کنند، خوشحال می‌شویم. 

شکوری افزود: من از نمایندگان مجلس و مسئولان خواهش می‌کنم بررسی کنند چرا پرسپولیس به عنوان پرهوادارترین تیم آسیا، نمی‌تواند از بودجه دولتی بهره‌مند شود اما تیم‌های دیگری که من نمی‌خواهم اسم ببرم، از این مساله به صورت مستقیم و غیر مستقیم بهره می‌برند؟ تیم ما از طریق اسپانسر و هوادار خودش را آماده می‌کند و جا دارد که هوادارانی که کمک می‌کنند، تشکر می‌کنم. امیدوارم به مشکلات برنخوریم و با مدیریت کلان باشگاه مسائل برطرف شود.

سخنگوی باشگاه پرسپولیس درباره این که احتمال دارد بازی‌های این هفته لیگ برتر به دلیل آلودگی هوا لغو شود گفت: اگر بخواهین درباره لیگ برتر صحبت کنیم، متاسفانه یک سری مسائل را مطرح می‌کنند که نمی‌دانیم چه بگوییم. ما هر تصمیمی سازمان لیگ بگیرد مطیع آن هستیم. من نمی‌دانم تیمی که قرار است ۲۹ آذر فینال آسیا را بازی کند، چگونه می‌تواند ۲۸ آذر با سپاهان بازی کند. تنها درخواست باشگاه ما از نساجی این بود که به جای قائمشهر در تهران بازی کنیم. من هنوز نمی‌دانم چگونه بازی ما با ذوب‌آهن لغو شد. با توجه به این که جاودانی گفت که نامه‌ای به دست ما نرسیده است اما آقای جاودانی حالا که نامه به دستتان رسیده است. حالا چه شد؟ این را حداقل به ما اطلاع دهید که بازی ما با ذوب‌آهن چرا تعطیل شد. بازی نکردن ما با این تیم به ضرر ما شد چون شما می‌دانید وقتی تیمی ۲۰ روز بازی نکند و به فینال آسیا برسد، قطعا آمادگی لازم را نخواهد داشت. ما در ۱۵ دقیقه اول برابر اولسان آن صلابت لازم را نداشتیم و آن هم به خاطر ۲۰ روز بازی نکردن ما بود. ما به صورت محرمانه دلیل آن را خواستیم و حتی مطیع دستور سازمان لیگ بودیم. ما نگفتیم بازی باید ۳ بر صفر شود. آقای حدادی‌فر عزیز، ما گفتیم اگر تخلفی صورت گرفته شده، ما انتظار داریم بازی ۳ بر صفر شود. ما خیلی محترمانه سوال پرسیدیم و فکر می کنم سوال پیچیده‌ای نبوده است. بحثی که بوده این است که اگر تخلفی صورت گرفته بازی باید ۳ بر صفر شود، حالا منتظر جواب آن هستیم.

شکوری درباره پرونده بازی پرسپولیس و ذوب آهن گفت: یک بار در یک بیانیه یا مصاحبه‌هایم گفتم. هیچ باشگاهی به صورت مستقیم نمی‌تواند به کمیته انضباطی نامه بزند. ما نامه اول را ۲۳ آذر به سازمان لیگ ارسال کردیم و درخواست‌هایی داشتیم و بیانیه‌ای هم اعلام کردیم. یک نامه چهار روز بعد برای پیگیری نامه زدیم و درخواست جواب کردیم. وقتی درخواست سه بر هیچ زدیم فقط باید در کمیته انضباطی بررسی شود. من تا وقتی در فدراسیون فوتبال بودم، روال همین بود. روال این است باشگاه‌ها با سازمان لیگ ارتباط دارند و سازمان لیگ با فدراسیون و سپس فدراسیون ارجاع می‌دهد به کمیته‌های مختلف. همچنان منتظر حکم این بازی هستیم. 

او درباره اینکه در دوران مدیریت سمیعی چه مقدار قرض گرفته شده است، اظهار کرد: یک مبلغی به صورت قرض یا اسپانسری دریافت شده است. ما در تلاش هستیم این مبلغ را پرداخت کنیم. اینکه شخصی بتواند در کمتر از دو هفته این مبلغ را وارد باشگاه کند، کار بزرگی است. ما واقعا شبانه روز تلاش می‌کنیم. باشگاه پرسپولیس در سه‌چهار سال گذشته پرچمدار فوتبال ایران در آسیا بوده و نیاز به این دارد که دریافتی خوبی داشته باشد تا در سه جبهه بجنگد. ما تیمی را داریم که در یک مسابقات شرکت می‌کند و فقط در یک جبهه قرار دارد. هزینه رفت‌وآمد ما به کشورهای مختلف خیلی زیاد است. خواهشم این است که به این تیم که تیم خاص می‌گویند و واقعا با توجه به ۴ دوره قهرمانی در ایران و ۲ دوره برای حضور در فینال آسیا، برازنده ما است. به نظرم واژه خوبی انتخاب شده و ما واقعا تیم خاص هستیم. با تمام تحریم‌ها و کمبودها بهترین عملکرد را داشتیم و امیدوارم در آینده بهتر هم شود.

شکوری درباره مشکلات خط حمله پرسپولیس عنوان کرد: این بحث کاملاً فنی است و اگر هم صحبت می‌کنم قطعا به عنوان یک هوادار است چراکه مدیریت سعی می‌کند هیچوقت نظر فنی ندهد. خط حمله ما در نیمه نهایی آسیا و در فینال آسیا گل زده است و عیسی آل کثیر محروم است. به حضور این بازیکنان افتخار می‌کنیم و از آن‌ها حمایت و استفاده می‌کنیم چرا که بازیکنان ما توانمند هستند. مهدی عبدی می‌آید و در فینال آسیا گل می‌زند و در جدال با فورواردهای میلیون دلاری عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد و این قطعا نشان می‌دهد که این بازیکن توانمند است. 

او اضافه کرد: قطعا سایر بازیکنان‌مان هم قطعا آنقدر بزرگ هستند تا به او کمک کنند. عبدی با مبلغی ناچیز اینجا حضور دارد و در مقابل سایر رقبا می‌آید و این‌گونه خوب کار می‌کند. پس باید از داشته‌هایمان استفاده کنیم و ان‌شاءالله تا نیم فصل درخواست های کادر را بررسی می‌کنیم و با تمام توان‌مان دنبالش می‌رویم تا بتوانیم خریدهای خوبی داشته باشیم.

او در پاسخ به کری‌خانی باشگاه‌ها برای پرسپولیس گفت: در این رابطه صحبتی را در تلویزیون انجام دادم که فکر می‌کنم کری نبود چرا که ده تیم دارند برای کسب سهمیه می‌جنگند و این کری نیست که آن‌ها از کسب سهمیه و حضور در پلی‌آف آسیا خوشحال می‌شوند و این واقعیت است. این‌که ۱۶ تیم با هم می‌جنگند و یک سهمیه کسب می‌کنند بسیار برای آن تیم خوشحال کننده است. این موضوع کری نیست که تیمی هستیم که راحت کسب سهمیه می‌کند و با قدرت در فینال آسیا حضور پیدا می‌کند و هواداران‌ از نائب قهرمانی در آسیا ناراحت می‌شوند. 

مدیر ورزشی باشگاه پرسپولیس اضافه کرد: خواهش می‌کنم سایر دوستانی که از الفاظ ناشایست و غیر اخلاقی استفاده می‌کنند، کمی مراعات کنند. برخی از بازیکنان قدیمی ما بودند که در سطح بالایی بازی می‌کردند اما امروز جایگاهی ندارند و باشگاه‌شان هم اجازه نمی‌دهد حتی در تیم نونهالان‌شان فعالیت کنند. از آن‌ها خواهش می‌کنم اگر هم از اسب افتادید اما از اصل نیفتید و مراعات کنید و اخلاق را رعایت کنید. اگر هم کری می‌خوانید لطفا در چارچوب اخلاقی این‌ کار را انجام دهید تا ما به مشکلی بر نخورید.

او در پاسخ به سوال ایسنا درباره بدهی باشگاه به آژانس هواپیمایی و حکم علیه باشگاه پرسپولیس بیان کرد: در این رابطه باید بگویم همه باشگاه‌ها بدهی دارند ولی باتوجه به سیستمی که در بحث مجوز حرفه‌ای وجود دارد سعی می‌کنیم بدهی‌ها را به مرور زمان و به ترتیب اولویت پرداخت کنیم. این‌جا از همه کسانی که به باشگاه کمک می‌کنند و شاید کمترین خواسته را از باشگاه دارند تشکر کنم. ان‌شاءالله در اولین فرصت و در صورت جذب منابع مالی نظر آن‌ها را هم جلب می‌کنیم.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.