stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 219222
  • 17 دی 1399 - 12:45
0

کاهش چشمگیر شیوع کرونا با اجرای طرح شهید سلیمانی

کاهش چشمگیر شیوع کرونا با اجرای طرح شهید سلیمانی
فارس- اجرای طرح شهید سلیمانی، موجب کاهش چشمگیر شیوع كرونا در کشور شده است .
قلم | qalamna.ir :
قاضی زاده هاشمی در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا در شیراز گفت: در زمانی که شیوع کرونا در کشور به اوج خود رسید پایش‌ها نشان داد که ۶۵ درصد بیماران از محل قرنطینه خارج شدند و با شروع طرح شهید قاسم سلیمانی و با کنترل افراد این آمار کاهش چشمگیری داشت.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه در بودجه سال ١۴٠٠ نگاه ویژه‌ای به حوزه سلامت شده است، اظهارداشت: امیدواریم تا ۵ یا ۶ ماه آینده واکسیناسیون در کشور آغاز شود البته پیش بینی می‌شود ریشه کنی کامل ویروس ۴ سال به طول انجامد.
قاضی زاده هاشمی با انتقاد از تاخیر ۴ ماهه تولید واکسن در کشور گفت: این کار باید با سرعت بیشتری انجام شود زیرا هزینه زیادی از منابع ملی در دوران کرونا و استفاده از دارو‌هایی که نشان داد هیچ اثر درمانی ندارند هدر رفت.
وی با بیان اینکه هنوز نمیتوان به صورت کامل به واکسن‌های تولید شده خارج کشور اطمینان پیدا کرد، ادامه داد: شواهد و تحقیقات نشان می‌دهد واکسن‌های تولیدی بدن را تا ٨ ماه برابر ویروس ایمن می‌کند.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به جلودار بودن فارس در جلوگیری از شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: فارس در حوزه علوم پزشکی نمونه و جلودار بوده است و استان کارآمدی است و کار‌های انجام شده در فارس به روند و الگویی برای دیگر استان‌ها تبدیل شده است.
قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه پزشکان و دانشمندان شیرازی و استان فارسی باید مطالعات گسترده بر روی ویروس انجام دهند، افزود: حجم مطالعات گسترده‌ای باید انجام شود و ویروس‌های نوظهوری که به وجود آمده و پایانی بر آن‌ها نیست را شناسایی کنند و لازمه آن دیده بانی، مطالعه و اقدامات استاندارد است.
لطفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: تا کنون از ١٢ و نیم درصد جمعیت استان تست انجام شده است و نسبت به میانگین کشوری عدد قابل قبولی است.
وی با بیان اینکه ٣ هزار و ۵١ نفر از مبتلایان تا کنون در استان فارس جان باخته اند افزود: میزان مرگ در فارس نسبت به کشور بسیار کمتر است و این نشان می دهد این استان تاکنون موفق بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه روزانه هزار و ۵٠٠ تست در ١۴ آزمایشگاه فارس انجام می‌شود، افزود: از ١٠ هزار تخت در فارس، ٢ هزار و ۵٠٠ تخت به کووید اختصاص یافت و با شروع طرح شهید سلیمانی کل بستری‌ها به ۴۶٠ بیمار رسید که ٩٩ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.