stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024
  • کد خبر : 222227
  • 22 دی 1399 - 14:44
1

درآمد کاذب کودکان کار ، زمینه ساز سوء استفاده از آن ها

درآمد کاذب کودکان کار ، زمینه ساز سوء استفاده از آن ها
فارس- مدیرکل بهزیستی فارس گفت: درآمد روزانه کودکان کار و خیابانی حدود ۷۵۰ هزار تومان است.
قلم | qalamna.ir :
سید محمدصادق کشفی نژاد در دومین جلسه استانی ساماندهی کودکان کار و خیابانی گفت: با توجه به دیدار میدانی و مصاحبه شخصی با کودکان خیابانی مشخص شد درآمد آن‌ها در چند ساعت از روز حدود ۱۰۰ هزار تومان و در یک روز تا ۷۵۰ هزار تومان است.
 
وی اظهارداشت: دست کریم و دل رحیم مردم ایران و فارس، زبانزد است و این موجب می‌شود که بچه‌های خیابان گرد با کمک‌های شفقت بار مردم از تحصیل و بازی باز مانده و در دام سودجویان اقتصادی قرار گیرند.

مدیرکل بهزیستی فارس ادامه داد: این کودکان با خروج از خانه در معرض خیلی از مسائل خارج از کنترل مثل باند‌های بزهکار، بیماری‌های مختلف و آسیب‌های جدی قرار می‌گیرند.

کشفی نژاد گفت: وقتی هر کودک خیابانی به راحتی یک اسکناس ۱۰ هزار تومانی را از مردم دریافت می‌کند در آینده با مبالغ کمتر قانع نمی‌شود و به یک درآمد بدون حساب و کتاب عادت می‌کند.

وی افزود: اصلی‌ترین چالش در بحث کودکان خیابانیاین است که ما باید رفتار خودمان را کنترل کنیم و بدون فکر به عواقب این موضوع به اینگونه از بچه‌ها کمک مستقیم نکنیم.

مدیرکل بهزیستی فارس به حمایت سازمان بهزیستی و حضور کادر تخصصی تعلیم دیده برای جلب این کودکان و قرار دادن آن‌ها در مسیر مشاوره و توانمندسازی اشاره کرد و ادامه داد: مردم باید با ما همکاری کرده و کمک هایشان را در مسیر توانمند سازی این کودکان از راه صحیح آن خرج کنند.
هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.