stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 232919
  • 13 بهمن 1399 - 19:06
1
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه :

آیا تکلیف کولبران مشخص می شود؟

آیا تکلیف کولبران مشخص می شود؟
کرمانشاه - قلمنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : به دستور استاندار و به درخواست رئیس قوه قضاییه طرحی با هدف ایجاد اشتغال در نواحی مرزی و افزایش درآمد مردم منطقه در کارگروه مطرح شد.
قلم | qalamna.ir :

رئیس قوه قضائیه در سفر چندی پیش خود به کرمانشاه، ضمن تاکید بر لزوم ساماندهی کولبری، شرایط فعلی کولبری در کرمانشاه را قابل قبول ندانست و در این راستا از استاندار کرمانشاه خواست تا ظرف یک ماه آینده کارگروهی برای بررسی این موضوع تشکیل و راهکارهایی کارشناسی شده برای حل مشکل کولبری ارائه شود.

پس از سفر آیت الله رئیسی به کرمانشاه، این کارگروه در استان تشکیل شد و حالا  امروز (۱۳بهمن) به فاصله کمتر از یک ماه از این سفر نشست “ستاد ساماندهی و نظارت بر مبادلات تجاری از طریق مرزنشینی” با حضور جمعی از مسئولین استان برگزار شد تا پیشنهادات و راهکارهای اعضای این کارگروه درخصوص رفع مشکل کولبری در استان مطرح و مصوب شود تا آن را به وزارت کشور ارسال کنند.

هدایت حاتمی ، افزایش درآمد و ایجاد اشتغال برای مردم مناطق مرزی را یکی از دغدغه های همیشگی مسئولین استان دانست و گفت : براین اساس، استاندار بنا به درخواست رئیس قوه قضائیه دستور تشکیل کارگروهی را با هدف ایجاد اشتغال در نواحی مرزی و افزایش درآمد مردم این مناطق داد که ما نیز در این کارگروه طرحی را تهیه کرده ایم.

وی گفت : در این طرح پیشنهادات مشترک همه دستگاه های اجرایی استان تصویب و آن را به مرکز کشور ارسال کنیم تا در آنجا مورد بررسی قرار گیرد و در نهایت تصویب و به استان ابلاغ شود.

وی افزود : عمده مباحثی که در نشست امروز این کارگروه به عنوان پیشنهادات نهایی به آن پرداختیم، بحث نحوه ساماندهی تجارت مرزنشینان، فاصله از مرز، کیفیت و کمیت کالاها، لیست کالاها و میزان معافیت های تجاری است که باید در نظر گرفته شود.

حاتمی گفت: امیدواریم نظرات کارشناسی نهایی شده خود را در این نشست، به مرکز نشینان بقبولانیم و دستورالعملی دریافت کنیم که قابلیت اجرا داشته باشد و بتواند ایجاد اشتعال و افزایش درآمد را برای مرزنشینان به همراه بیاورد.

وی افزود: همچنین پیشنهادات خوبی برای تشویق سرمایه گذاری در نواحی مرزی و توسعه مشاغل بومی که در منطقه وجود دارد، داریم تا مشاغل جدیدی نیز تعریف شود.

معاون استانداری کرمانشاه ادامه داد: پیشنهادهایی را نیز برای افزایش درآمد مناطق مرزی داریم تا تجارت مرزنشینی ما رونق پیدا کند.

به گفته این مسئول، پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی، گیلانغرب و قصرشیرین پنج شهرستان استان هستند که در این پیشنهادات مشمول اجرای طرح ساماندهی تجارت مرزنشینان شده اند.

هشتگ: , , ,
  • خبرنگار دانشیار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.