stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
  • کد خبر : 235349
  • 17 بهمن 1399 - 10:21
0

هشدار سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز: عوارض جبران ناپذیر خدمات غیرمجاز پوست و زیبایی

هشدار سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز: عوارض جبران ناپذیر خدمات غیرمجاز پوست و زیبایی
فارس- انجام خدمات طب، پوست، مو و زیبایی در مراکز بدون مجوز غیرقانونی پُرمخاطره است.
قلم | qalamna.ir :

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در خصوص عوارض جبران ناپذیر خدمات غیرمجاز پوست و زیبایی مراکز غیردرمانی و غیربهداشتی هشدار داد.
دکتر اورنگ ایلامی با اشاره به افزایش تبلیغات خدمات درمانی پوست و زیبایی در فضای مجازی از سوی افراد بدون صلاحیت و مجوز قانونی گفت: به دلیل ورود افراد غیرمتخصص و بی تجربه، شاهد آسیب ها، عوارض و عواقب جبران ناپذیر ناشی از این نوع خدمات درمانی هستیم.
او با تاکید بر اینکه انجام همه خدمات پزشکی در مراکز غیردرمانی، غیرقانونی بوده و مراجعه به این مراکز همراه با خطرات و عوارض جبران ناپذیری است، اشاره کرد: به عنوان نمونه، انجام خدمات طب، پوست، مو و زیبایی در مراکز بدون مجوز غیرقانونی و پُرمخاطره است.
مدیر نظارت، اعتباربخشی و صدور پروانه معاونت درمان دانشگاه نیز هشدار داد: تبلیغات زیبایی در فضای مجازی، جراید و تابلو‌های تبلیغاتی، می‌تواند هر انسانی را نسبت به انجام امور زیبایی ترغیب کرده که در این بین با توجه به برخی تبلیغات کاذب، مردم به سمت مراکز غیرمجاز ترغیب می‌شوند و این اتفاق، چالشی برای حوزه پزشکی به شمار می‌رود.
دکتر قاسم ایزدی افزود: افراد مختلف بدون داشتن تخصص و صلاحیت حرفه‌ای مربوطه، با انتشار تبلیغات غیرقانونی در فضای مجازی، اقدام به ارایه خدمات زیبایی می‌کنند که با توجه به نبود آگاهی و دانش تخصصی، سلامتی افراد جامعه را در معرض خطر قرار می‌دهند و عوارض جبران ناپذیری ایجاد می‌کند.
او تاکید کرد: مکان‌هایی که خدمات پزشکی در آن‌ها ارایه می‌شود، باید تابلوی معتبر و پروانه فعالیت داشته و مراجعه به هر مرکزی که بدون تابلو و پروانه فعالیت است، بازی با سلامتی و به خطر انداختن جان محسوب شده و مصداق بارز دخالت در امور درمانی و تهدید علیه سلامت عمومی جامعه است.
دکتر ایزدی اضافه کرد: همه باید از مراجعه به مراکزی نظیر آرایشگاه و مراکز غیر مجاز زیرزمینی برای دریافت خدمات درمانی و پزشکی نظیر لیزر و بوتاکس نیز خودداری کنیم.
این مقام مسوول در دانشگاه از مردم خواست تا برای انجام اقدامات زیبایی پوست، مو و لیزر به متخصصان پوست و یا مراکزی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی و معاونت درمان دانشگاه، داراری مجوز و صلاحیت هستند، مراجعه کرده و سلامتی خود را به خطر نیندازند.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.