stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024
  • کد خبر : 236787
  • 19 بهمن 1399 - 13:12
2

استاندار فارس: پیگیری جبران خسارت سرمازدگی به کشاورزان فارس

استاندار فارس: پیگیری جبران خسارت سرمازدگی به کشاورزان فارس
فارس- از طریق هیات دولت و ستاد مدیریت بحران کشور پیگیر جبران بخشی از خسارت سرمازدگی به کشاورزان فارس هستیم.
قلم | qalamna.ir :

استاندار فارس با بیان اینکه سرمازدگی در ماه‌های اخیر به باغات و زراعت استان رقمی در حدود یک هزار تا یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرده است، گفت: از طریق هیات دولت و ستاد مدیریت بحران کشور پیگیر جبران بخشی از خسارت کشاورزان هستیم.
عنایت‌الله رحیمی امروز یکشنبه در آیین تقدیر از کشاورزان برتر کشوری در استان فارس که با در ارتباط ویدیو کنفرانسی با رییس‌جمهوری برگزار شد، افزود: دولت تا کنون مصوبات خوبی برای جبران خسارت سرمازدگی داشته و بخشی از خسارت وارد شده به کشاورزان را جبران می‌کند.
وی ادامه داد: پرداخت خسارت از سوی بیمه‌ها، استمهال وام‌های کشاورزان و پرداخت وام‌های کم بهره یا بلاعوض به کشاورزان پیگیری می‌شود.
نماینده عالی دولت در استان فارس گفت: براساس بند (خ) ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه، چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال یارانه توسط دولت برای تمدید وام کشاورزان اختصاص پیدا کرده که بانک کشاورزی با جذب حدود ۴۵ هزار و ۵۰۰ فقره بدهی کشاورزان را تعیین تکلیف کرده است.
رحیمی بیان کرد: در مجموع بانک کشاورزی نسبت به پرداخت حدود ۱۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای بخشودگی‌ها اقدام کرده است.
استاندار فارس همچنین با قدردانی از تلاش‌کشاورزان نمونه ملی در استان فارس گفت: کسانی نمونه هستند که در راه حل مشکل یا رفع نیاز یا رسیدن به استاندارد تلاش کنند.
استاندار فارس گفت: کشاورز برتر راه دانش‌بنیان کردن کشاورزی را طی کرده است و نیروی انسانی در دانش‌بنیان کردن فرآیند تولید بخش کشاورزی حرف اول را می‌زند.
رحیمی افزود: برای ادامه روند بهبود وضعیت کشاورزی، زنجیره‌های تولید قبل از کاشت تا بعد از مصرف باید شکل بگیرد تا صرفه اقتصادی و اشتغال افزایش یابد و هزینه‌ها کاهش پیدا کند.
وی ادامه داد: اگر به دنبال این کار هستیم باید از علم، دانش و تکنولوژی روز آگاه باشیم و از آن استفاده کنیم.
نماینده عالی دولت در استان فارس در ادامه با اشاره به ظرفیت کشاورزی استان گفت: کشاورزی در این استان با توجه به سابقه تاریخی، اقلیم و تجربه مردم به عنوان یکی از بخش‌های مهم اقتصادی مطرح است.
رحیمی افزود: بیشترین تولید ناخالص ملی و داخلی استان فارس در حوزه کشاورزی است و تلاش کشاورزان به گونه‌ای بوده که هم در حوزه محصولات باغی و هم در حوزه محصولات زراعی مقام‌های برتر را کسب کردند.

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.