stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
  • کد خبر : 240848
  • 26 بهمن 1399 - 16:27
0

بررسی جایگاه بازار آتی در بین سرمایه گذاران

بررسی جایگاه بازار آتی در بین سرمایه گذاران

من بدون اینکه پولی داشته باشم خرید و فروش انجام میدم! من حتی در شرایط منفی بازار هم سود می کنم!

قلم | qalamna.ir :

بنابراعلام سهامیر، امروز قصد داریم به بررسی جایگاه بازار آتی، سرمایه گذاری در بازار آتی و معرفی بهترین مرکز آموزش بازار آتی در کشور بپردازیم.

من بدون اینکه پولی داشته باشم خرید و فروش انجام میدم! من حتی در شرایط منفی بازار هم سود می کنم! ازهمه مهم تر اینکه معاف از مالیاتم!

این­ها  بخشی از تجربه یک فعال بازار آتی می­ باشد، بازاری که دارای کم­ترین ریسک برای سرمایه ­گذاری و کسب سود می­ باشد. حتما می پرسید بازار آتی چی هست؟ پاسخ این سوال با ما…

قرارداد آتی، قراردادی است که در آن خریدار و فروشنده توافق می‌کنند مقدار معینی از کالای مشخصی را باکیفیت و قیمت معلوم، در زمان و مکان مشخص معامله نمایند.

به عبارت دیگر منظور از قرارداد آتی این است که در زمان حال ما کالایی را خریداری می‌کنیم؛ اما قصد نداریم که همین الان کالا را تحویل بگیریم و در واقع می‌خواهیم چند ماه بعد کالا را تحویل گرفته و پول آن را پرداخت کنیم؛ پس به قراردادی که طی آن کالایی را اکنون و باقیمت مشخصی خریداری ‌کنیم، اما تحویل و پرداخت پول آن در آینده صورت بگیرد، قرارداد آتی می‌گویند.

در این قرارداد طرفین متعهد به تحویل کالا و پرداخت پول آن در تاریخ مشخصی در آینده هستند و برای تضمین انجام تعهد، باید طرفین قرارداد هرکدام مبلغی را نزد (بورس کالا) قرار دهند.

قرارداد آتی قراردادی دوطرفه است و می­ شود بدون در اختیار داشتن کالا، همین الان کالا با مشخصات معین را بفروشیم و در آینده (پس از چند ماه) آن را با قیمتی که اکنون توافق کردیم، تحویل دهیم و پول آن را دریافت کنیم. این نوع معامله برای کسانی که قصد دارند ریسک خود را کم کنند، بسیار مناسب است.

بازار آتی به دلیل این‌که منافع خریدار و فروشنده کالا را تأمین کرده و فرصت کسب سود را برای نوسان‌گیران نیز فراهم می‌کند، در جهان طرفداران زیادی دارد. به عبارتی فعالان این بازار به سه دسته تقسیم می‌شوند: خریداران کالا، فروشندگان کالا، نوسان‎گیرها.

بازار آتی به رونق اقتصادی کمک بسیاری می‌کند؛ زیرا تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان می‌توانند ریسک خود را کاهش دهند و کسانی که تمایل دارند سودهای زیاد با ریسک بالا کسب کنند می‌توانند با معاملات قانونی و مطمئن به این هدف دست یابند.

و حالا ویژگی­های منحصر به فرد این بازار:

. معافیت مالیات

. تخصیص سود بانکی به مبلغی که در حساب در اختیار مشتری موجود است

. امکان برداشت یک‌روزه موجودی از حساب

. کارمزدهای بسیار پایین

. امکان خرید و فروش نامحدود در هر روز معاملاتی

. واریز روزانه سود و زیان به‌حساب مشتری

اما پرسش اصلی این است آیا واقعا می­ توان به همین راحتی سود کرد؟ پاسخ این پرسش هم بله است هم خیر! نکته مهم برای ورود به هر بازاری، کسب مهارت و آموزش و استفاده از مشاوره های سودمند می­ باشد.

اما کجا می­ شود این مهارت­ ها را کسب کرد؟ ما امروز می­ خواهیم  شما را با یک موسسه با سابقه در زمینه بورس و سرمایه­ گذاری آشنا کنیم. موسسه­ ای که با توجه به سابقه، مدرسین، و منابع آموزشی که در اختیار علاقه ­مندان قرار می­دهد می تواند موفقیت شما را در در بازار آتی که موضوع بحث ما می­ باشد تضمین کند.

موسسه آموزش عالی سهامیر با ۳۰ سال سابقه در زمینه آموزش سرمایه ­گذاری و بورس، مدرسین مجرب، کادر حرفه ­ای، منابع به ­روز آموزشی، برندی بین ­المللی می­ باشد. موسسه­­ ای قدم­های بزرگی در آموزش توسعه کسب و کار و سرمایه­ گذاری برای کشور برداشته است.

با بررسی­ هایی که انجام دادیم متوجه یک ویژگی بارز این مجموعه شدیم و آن اینکه با پایان آموزش، رابطه شما با این موسسه به پایان نمی­ رسد بلکه این موسسه خود را مکلف به پشتیبانی از شما در بازار می­ داند و با مشاوره ­های مدرسین خود شما را در بازار تنها نخواهد گذاشت. پس به پشتوانه آموزش و پشتیبانی می­ توانید موفقیت خود را در بازار آتی تضمین کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.