stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 241784
  • 27 بهمن 1399 - 22:36
1

وزیر خارجه آمریکا خواستار حل و فصل سیاسی بحران سوریه شد

وزیر خارجه آمریکا خواستار حل و فصل سیاسی بحران سوریه شد
قلم | qalamna.ir :

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه با اعلام تماس تلفنی آنتونی بلینکن با مولود چاووش اغلو افزود: وزیر خارجه بر اهمیت روابط طولانی مدت دو جانبه ایالات متحده و ترکیه، علاقه مشترک در مقابله با تروریسم و اهمیت نهادهای دموکراتیک، حاکمیت فراگیر و احترام به حقوق بشر تأکید کرد.

وی ادامه داد: دو طرف متعهد شدند که همکاری و پشتیبانی از یک حل و فصل سیاسی را برای درگیری در سوریه تقویت کنند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: وزیر خارجه درگذشت گروگان‌های ترک در شمال عراق را تسلیت گفت و دیدگاه ما را در مورد مسئولیت‌پذیری تروریست‌های پ.ک.ک تایید کرد.

پرایس اظهار کرد: بلینکن از ترکیه خواست تا سیستم موشکی زمین به هوای روسی اس-۴۰۰ را حفظ نکند. همچنین از گفت‌وگوهای حقیقت‌جویانه مداوم بین ترکیه و یونان به عنوان متحدان ناتو حمایت کرد.

وی همچنین از تماس تلفنی وزیر خارجه آمریکا با نیکولاس دندیاس وزیر خارجه یونان هم سخن گفت و افزود دو طرف بر تعهد خود برای تقویت بیشتر روابط دو جانبه ایالات متحده و یونان ، از جمله از طریق گفت‌وگوی استراتژیک ایالات متحده و یونان و روند ۱ + ۳ با قبرس و اسرائیل، همکاری نزدیک در زمینه دفاعی و تنوع انرژی و ثبات در منطقه وسیعتر مدیترانه شرقی تاکید کردند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: وزیر خارجه آمریکا از رهبری پایدار یونان در پیشبرد ادغام ترانس آتلانتیک و اروپا در بالکان غربی استقبال کرد. دو طرف اهمیت تاریخی الحاق مقدونیه شمالی به ناتو را هم مورد تأیید قرار دادند.

پرایس اضافه کرد: وزیر خارجه از گفت‌وگوهای حقیقت‌جویانه بین یونان و ترکیه متحدان ناتو حمایت کرد و جشن‌های دوسالانه یونان را به آنها تبریک گفت.

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.