stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 24535
  • 26 دی 1394 - 19:11
2

مدیرعامل ایران‌خودرو: خودروی ناقص تولید نمی‌کنیم

مدیر عامل ایران‌خودرو با بیان این‌که از ابتدای سال ۱۳۹۳ تا کنون هیچ خودرویی که کمبود قطعه داشته باشد، تولید نشده است،‌ افزود: ما با هدف ارتقای کیفیت محصولات، برای اولین بار در تاریخ خودروسازی ایران موضوع فراخوان عمومی محصولات برای رفع اشکالات احتمالی را مطرح و اجرا کرده‌ایم.

قلم | qalamna.ir :

هاشم یکه‌زارع در دیدار با مدیران و استادان علوم ارتباطات دانشگاه‌های آزاد واحد تهران مرکز و دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به شرایط گذشته و فعلی صنعت خودرو گفت: متاسفانه در گذشته معیار موفقیت و خوب کار کردن واحدهای صنعتی ما فقط تیراژ بالای تولید بوده؛ این در حالی است که مهم‌تر از تعداد، ‌کیفیت محصولات است، حال آن‌که معیارهای مهم دیگری مانند تحقیق و توسعه و صادرات نیز باید در نظر گرفته می‌شدند.

وی با بیان این‌که در دو سال گذشته سعی کرده‌ایم در حوزه‌های علمی و واقعی صنعت نیز پیشرفت‌هایی داشته باشیم، تصریح کرد: اعتقاد داریم اگر ایران‌خودرو و البته دیگر خودروسازان کشور روی برندها و محصولات خود کار نکنند و قوی نشوند، برای حضور در بازارهای جهانی و حتی همکاری‌های بین‌المللی دچار مشکل خواهند شد. ضمن این که با در پیش گرفتن این رویکرد، شرکای خارجی نیز وادار به تجدید نظر در رفتار گذشته خود با خودروسازان ایرانی خواهند شد.

او در ادامه به تغییر رویکرد گروه صنعتی ایران‌خودرو در برخی حوزه‌های کاری اشاره و اظهار کرد: در دو سال گذشته کاهش هزینه‌ها در فرآیند تولید و نه در حوزه منابع انسانی‌ را در دستور کار قرار داده و موفق شده‌ایم کاهش هزینه بسیاری داشته باشیم.

یکه‌زارع ادامه داد: در حوزه کیفیت بیش از ۶۰۰ پروژه کیفی را اجرایی کرده‌ایم که باعث شده تا هدف تولید محصولاتی که در ۱۰ هزار کیلومتر نخست پیمایش از مراجعه به نمایندگی بی‌نیاز باشند، در آستانه تحقق قرار گیرد.

مدیر عامل ایران خودرو با تاکید بر لزوم ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه، اظهار کرد: بخشی از مشکلات کنونی خودروسازی نتیجه فاصله گرفتن از نگاه علمی به این صنعت است که باید در کوتاهترین زمان ممکن جبران شود.

وی گفت: در حوزه ارتباطات گروه صنعتی ایران‌خودرو، مخاطبان را به چند بخش تقسیم‌بندی کرده‌ایم که استادان دانشگاه و نخبگان علمی کشور به عنوان گروهی از «مخاطبان خاص» و تاثیرگذار جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

وی نقش ارتباطات و رسانه در دنیای امروز از جمله حوزه اقتصاد و بنگاه‌های تولیدی را غیرقابل‌انکار دانست و افزود: پیش‌تر مقوله ارتباطات و اطلاع‌رسانی بر محور روزنامه‌ها قرار داشت، اما رسانه‌های مکتوب به مرور جایگاه محوری خود را به خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری دادند، اما امروز شبکه‌های اجتماعی نقش اصلی را در حوزه ارتباطات ایفا می‌کنند.

وی گفت: فعالان حوزه ارتباطات در سازمان‌ها، نهادها و مجموعه‌های مختلف برای اینکه عملکرد مطلوب و مثبتی داشته باشند،‌ باید خود را با تغییرات سریع این عرصه منطبق و همراه کنند، وگرنه کل آن مجموعه متضرر خواهد شد.

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.