stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024
  • کد خبر : 24667
  • 27 دی 1394 - 2:24
7

معشوقه به سامان شد؛ تا باد چنین بادا…

معشوقه به سامان شد؛ تا باد چنین بادا…

به امید آنکه این تجربه گرانسنگ چراغ راه آینده باشد و ملت ایران در سایه تدبیر و اعتدال فردایی بهتر را رقم زند.

قلم | qalamna.ir :

محمد علی آهنگران


 

برجام در ایستگاه وین به فرجامی نیکو رسید و تلاشهای دو ساله دولت دکتر روحانی و مذاکرات دکتر ظریف و تیم مذاکره کننده هسته ای با حمایت ملت ایران و مقام معظم رهبری سرانجام نتیجه ای درخشان داشت.
یکی از دلایلی که موجب شد رهبر انقلاب با مذاکرات هسته ای موافقت و از آن حمایت نمایند بالا رفتن تجربه ظرفیت فکری ملت ایران و حاکمیت جمهوری اسلامی بود. ایشان در آبان سال ٩٢ و شروع دور جدید مذاکرات هسته ای در جمع دانشجویان فرمودند:   ( یک تجربه‌ای در اختیار ملّت ایران است و این تجربه ظرفیّت فکری ملّت ما را بالا خواهد برد . )

photo_2016-01-17_02-22-33
هزاران سال از عمر بشر می گذرد و در پس هر واقعه ای و هر رویدادی تجربه ای نهفته است و هر تجربه اندکی به
سرمایه فکری و معنوی بشر می افزاید. جنگهای بی شمار و خسارتهای بی حساب و ملیونها بی گناهی که در طول تاریخ کشته شده اند ، نتیجه خودخواهی و بی خردی و جهل انسانها بوده و بشر امروز در پی این تجربه سنگین و پر هزینه به این نتیجه رسیده است که دیپلماسی را جایگزین جنگ کند و ابزار نظامی را پشتوانه ای برای تقویت صلح و بسط و تعمیق همزیستی مسالمت آمیز بین ملتها قرار دهد
تاریخ ایران زمین سرشار است از جنگهای خانمانسوزی که در نتیجه نادیده انگاشتن گفتگو و دیپلماسی به وقوع پیوسته است. شاید اگر حاکمان وقت به معجزه دیپلماسی و گفتگو باور داشتند می توانستند خود و کشور را از هلاکت و نابودی نجات دهند.
تجربه مهمی که از رهگذر این مذاکرات نصیب ملت ایران گردید به گمان من همانا درک این نکته بود که در سایه عقلانیت و اعتدال و سپردن امور به خردورزان و حکیمان دانا می توان تمامی تهدیدها را تبدیل به فرصت کرد؛ در صفوف دشمنان ملت شکاف انداخت و از طریق مذاکره توام با عزت، سایه تحریم و تحقیر و جنگ را از سر ملت برداشت و از حقوق حقه مردم دفاع نمود. امروز به یکباره خورشید دیپلماسی سیاسی فرهنگی نوینی برای اولین بار در ایران درخشید ؛ کاری که در ارتباطات بین المللی و در تاریخ این سرزمین به یادگار خواهد ماند.
به امید آنکه این تجربه گرانسنگ چراغ راه آینده باشد و ملت ایران در سایه تدبیر و اعتدال فردایی بهتر را رقم زند.
معشوقه به سامان شد؛ تا باد چنین بادا…

هشتگ: ,

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.