stat counter
تاریخ : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳ Saturday, 5 October , 2024
  • کد خبر : 255560
  • 21 اسفند 1399 - 11:47
1

آمادگی سازمان پزشکی قانونی برای استفاده از محصولات دانش‌بنیان

آمادگی سازمان پزشکی قانونی برای استفاده از محصولات دانش‌بنیان
قلم | qalamna.ir :

سید داوود میرترابی روز چهارشنبه در رویداد آنلاین  ارائه نیازهای فناورانه سازمان پزشکی قانونی کشور در صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: سازمان پزشکی قانونی یک سازمان تخصصی است که وظیفه مهم و اصلی آن پاسخ به استعلامات ارجاعی از سیستم قضایی است.
وی بیان کرد: پاسخ به استعلامات عمدتا در سیستم فنی سازمان یعنی معاونت پزشکی و آزمایشگاهی اتفاق می افتد که شامل چهار بخش معاینات بالینی، تشریح، آزمایشگاه و کمیسیون های پزشکی است.
میرترابی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد پرونده های ارجاعی به پزشکی قانونی در زمینه معاینات بالینی است، ادامه داد: در بخش تشریح شاید حجم زیادی از پرونده وجود نداشته باشد، اما وظیفه اصلی سازمان در این بخش در خصوص تشریح اجساد است.
وی یادآور شد: هدف اصلی سازمان از شرکت در این رویداد بیان نیازهای فعلی به شرکت های دانش بنیان و نیز آگاهی از فعالیت این شرکت ها است. شرکت های دانش بنیان در صورت داشتن طرح یا محصول مورد نیاز سازمان از قبیل نرم افزار و محصولات فیزیکی که استانداردهای مورد تایید این سازمان را داشته باشد، بعد از بررسی و تایید بخش فنی سازمان مورد حمایت قرار خواهند گرفت.
میرترابی گفت: اگر نیازی در سازمان باشد و شرکت های دانش بنیان قادر به ارایه کامل آن نباشند، ولی می توانند آن را در بخش توسعه تحقیقات خود قرار دهند، سازمان این آمادگی را دارد که این مسئله را در بخش معاونت پژوهش خود بعد از بررسی و تایید، حمایت کند.

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.