stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 10 May , 2024
  • کد خبر : 26178
  • 05 بهمن 1394 - 12:27
1

پینگ پنگ در فضا با آب

سازمان ملی هوانوردی و فضائی آمریکا (ناسا) ویدئویی منتشر کرده که نشان می دهد، یک فضانورد با استفاده از دو قطعه ساخته شده از مواد آب گریز (هیدروفوب) با یک قطره بزرگ آب پینگ پنگ بازی می کند.

قلم | qalamna.ir :
ناسا می گوید دانشمندان با استفاده از شرایط جاذبه نزدیک به صفر در ایستگاه های فضایی دست به تحقیقاتی زده اند که می تواند دانش ما را از کهکشان و فضا تا زیست شناسی افزایش دهد. شرایطی که ایجاد آن برای مدتی طولانی در زمین ممکن نیست، اما فرای جَو شدنی ا ست.
 
آفتاب به نقل از ساینس، در این ویدئو، اسکات کلی که بیش از ۳۰۰ روز است در فضا به سر می برد نشان می دهد که زندگی روزمره در موقعیت موسوم به ‘میکروگراویتی’ (جاذبه نزدیک به صفر) چگونه است.
 
در آزمایش ‘پینگ پنگ’، تاثیر زبری سطح راکت ها و موادی که ترشونده نیستند، سبب شده موقعیتی ایجاد شود که شاید بتوان آن را ‘فوق آب گریزی’نامید؛ شرایطی که قطره آب را در وضعیتی دینامیک یا محرک قرار می دهد.
 
هرچه اندازه قطره کوچک تر باشد، ضربه های محکم تری می توان به آن وارد کرد. هرچه بزرگتر باشد، نیروی کم تری هم برای تکه تکه کردن آن لازم است. قطره ای که اسکات آن را آزمایش کرده، ۱۰۰ برابر یک قطره باران است.
 
منبع:
هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.