stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 268085
  • 24 اسفند 1399 - 19:37
1
در همایش «جوان تمدن ساز» :

اصلاح سبک زندگی رویکرد اصلی «مجازات جایگزین حبس»

اصلاح سبک زندگی رویکرد اصلی «مجازات جایگزین حبس»
قم- اصلاح سبک زندگی با استفاده از آموزش های هویت شناسی و مهارت زندگی به عنوان راهکارهای تحقق بخشی از اهداف قانون «مجازات جایگزین حبس» در همایش «جوان تمدن ساز» مطرح شد.
قلم | qalamna.ir :

حجت‌الاسلام والمسلمین مظفری عصر شنبه در همایش «جوان تمدن ساز» که به همت مؤسسه آوای توحید برگزار شد، با اشاره جشن بعثت رسول اکرم (ص) گفت: باید بدنبال راهکارهای اجرایی کردن رسالت پیامبر گرامی اسلام باشیم.

وی افزود: اگر شاهد ناهنجاری‌هایی در جامعه هستیم ناشی از فاصله گرفتن ما از رسالت اسلام و بعثت است.

رئیس کل دادگستری استان قم با تاکید بر اینکه رسیدن به تمدن نوین اسلامی باید محور همه فعالیت‌ها قرار گیرد گفت: قم در رسیدن به تمدن نوین اسلامی نقش مهمی دارد و باید به عنوان الگو برای جامعه مطرح شود.

حجت‌الاسلام مجید یزدی هم در این همایش با اشاره به موادی از قانون مجازات اسلامی درباره مجازات‌های جایگزین حبس که در دستور کار معاونت پیشگیری دادگستری قرار گرفت است گفت: اقداماتی که در این راستای حبس زدایی انجام می‌شود در واقع نامش جایگزین‌های مجازات حبس است چون معتقدیم اینها مجازات نیست.

وی افزود: اقدامات جایگزین حبس باید تحولی در مخاطب ایجاد کند از این روی ما در اقداماتی انجام دادیم به این نکته توجه جدی داشتیم چنانچه در ارزیابی‌ها بازخورد خوبی از این آموزش‌ها گرفتیم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قم با اشاره به محدودیت‌های کرونایی برای برگزاری دوره‌های حضوری گفت: ایام کرونا باعث تعطیلی کار نشد و طی هماهنگی با دادگستری و برخی مؤسسات از جمله مؤسسه آوای توحید که در این زمینه توفیق خوبی داشته خواستیم که دوره‌ها به صورت مجازی برگزار شود.

وی افزود: این آموزش‌ها در پنج بخش هویت شناسی، مهارت زندگی، مشکلات و آسیب‌های اجتماعی، تصادفات و مواد مخدر برگزار می‌شود.

یزدی با اشاره آموزش هزار نفر در این دوره‌ها گفت: بر اساس ارزیابی‌ها این دوره‌ها ۸۵ درصد تأثیر داشته است.

در ادامه این همایش حجت‌الاسلام حیدری با اشاره به رویکرد رهبر معظم انقلاب نسبت به تحقق تمدن نوین اسلامی گفت: یکی از مراحل تحقق تمدن نوین اسلامی ایجاد دولت اسلامی است که بر اساس اسناد بالادستی و به ویژه بیانیه گام دوم باید سطح بینش و معرفت افراد در سطوح مختلف ارتقا یابد.

وی افزود: یکی از ضرورت‌های رسیدن به تمدن نوین اسلامی کاهش آسیب‌های اجتماعی است که با همکاری ریاست محترم دادگستری دوره‌ای را برای مجرمین مجازات‌های حبس جایگزین برگزار می‌شود.

مدیر مؤسسه آوای توحید با بیان اینکه در این دوره سعی بر این بود که به افراد سازمان و نظام فکری داده شود گفت: این آموزش‌ها به مثابه نقشه راهی بود تا مسیر زندگی این افراد برای همیشه اصلاح شود که الحمدلله بازخورد بسیار خوبی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه دوره‌های برگزار شده تربیتت محور بوده و مؤسسه همچنان برای آنها برنامه دارد افزود: تا کنون ۱۱۰۰ نفر آموزش دیده‌اند که برای ۸۰۰ نفر گواهی پایان دوره صادر شده است.

انتهای پیام /

  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.