stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
  • کد خبر : 271487
  • 25 اسفند 1399 - 9:51
2

تصویب برنامه سازگاری با کم آبی در فارس

تصویب برنامه سازگاری با کم آبی در فارس
فارس- وزارت نیرو برنامه سازگاری با کم آبی در فارس را تصویب کرد.
قلم | qalamna.ir :

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان فارس گفت:‌برنامه سازگاری با کم آبی در این استان توسط وزارت نیرو تصویب شد.
حمیدرضا دهقانی، با بیان اینکه کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی کشور اخیرا برنامه‌هایی را برای دو استان فارس و مازندران با هدف سازگاری با کم آبی به تصویب رساند که با تحقق این برنامه، یک هزار و ۲۲۴ میلیون متر مکعب در برداشت از منابع آبی فارس صرفه جویی می‌شود.
وی ادامه داد:‌طبق برنامه ارائه شده یک‌هزار و ۱۱۵ میلیون مترمکعب آن از منابع آب زیرزمینی و ۱۲۹ میلیون مترمکعب آن از منابع آب سطحی صرفه جویی خواهد شد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای فارس اضافه کرد: طی این برنامه شرکت آب منطقه‌ای استان فارس یک‌هزار و ۷۳ میلیون مترمکعب از منابع آب زیرزمینی صرفه‌جویی خواهد کرد که ۸۷۴ میلیون مترمکعب از آن را با همکاری سازمان جهاد کشاورزی انجام خواهد داد.
همچنین شرکت‌های توزیع نیروی برق، آب و فاضلاب استان فارس، آب و فاضلاب شیراز، شهرداری شیراز و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس به ترتیب کاهش برداشت و اصلاح مصرف معادل ۲۷، ۳.۳، ۳، ۲.۵ و ۶.۵ میلیون مترمکعب از منابع آب زیرزمینی این استان انجام خواهند داد.
دهقانی اظهار کرد: صرفه‌جویی‌های پیش‌بینی شده از منابع آب سطحی مندرج در برنامه توسط سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب استان فارس انجام خواهد شد که به ترتیب این صرفه‌جویی‌ها برابر با ۱۲۰، ۶.۶ و ۳.۱ میلیون مترمکعب است.

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.