stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 272254
  • 25 اسفند 1399 - 23:59
0
فرماندار شهرستان قم:

سیزده فروردین ۱۴۰۰ آغاز ثبت نام نامزدهای میاندوره ای خبرگان رهبری

سیزده فروردین ۱۴۰۰ آغاز ثبت نام نامزدهای میاندوره ای خبرگان رهبری
قم- فرماندار شهرستان قم با بیان اینکه ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ ثبت نام از نامزدهای حضور در انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان آغاز می شود، گفت: پایان وقت اداری ۱۹ فروردین زمان ثبت نام به پایان می رسد.
قلم | qalamna.ir :

سیدمرتضی حیدری پیش از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه داوطلبان نامزدی شهر در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برای ثبت نام تا ۲۶ اسفند مهلت دارند، گفت: از داوطلبین درخواست می‌کنم ثبت نام خود را به روز پایانی موکول نکنند.

فرماندار شهرستان قم با اشاره به اینکه برابر قانون ماده ۲۵ قانون انتخابات، انتخاب کنندگان باید دارای شرایطی از جمله تابعیت جمهوری اسلامی ایران، حداقل سن پانزده سال تمام در روز اخذ رأی، سکونت حداقل یک سال در محل اخذ رأی به استثنای شهرهای بالای یکصد هزار نفر جمعیت، باشند، افزود: بنابر ماده ۲۶ قانون انتخابات نیز انتخاب شوندگان باید دارای شرایطی از جمله تابعیت جمهوری اسلامی ایران، دارا بودن حداقل سن ۲۵ سال تمام، اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت مطلقه فقیه، ابراز وفاداری به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را دارا باشند.

وی با تاکید اینکه شهرهای اقماری برای ثبت نام در انتخابات شورای اسلامی مدرک فوق دیپلم می‌خواهد یا معادل آن، ادامه داد: برای ثبت نام افراد در شهر قم مدرک لیسانس و معادل آن و بالاتر از آن لازم است و کسانی که دارای سابقه ۶ ماه جبهه، اسارت، جانبازی و یا فرزند شهید را دارا هستند با ارائه مدرک فوق دیپلم یک طبقه مدرک آنها بالاتر محسوب می‌شود.

فرماندار شهرستان قم با تاکید بر اینکه کسانی که یک دوره عضو شورا بوده‌اند مدرک تحصیلی برای آنها شرط نیست و با ارائه هر مدرکی ثبت نام آنها امکان پذیر است، ادامه داد: زمان ثبت نام تا ۲۶ اسفند ماه ساعت ۱۸ ادامه دارد و درباره تمدید زمان اطلاعی به دست ما نرسیده است و از عزیزان خواهشمندیم ثبت نام را به روزهای پایانی موکول نکنند.

سیدمرتضی حیدری با اشاره به اینکه شانزدهم تا ۲۲ فروردین ماه نیز زمان ثبت‌نام برای انتخابات شورای روستاها است، گفت: برابر قانون هر روستایی که بالای ۲۰ خانوار یا ۱۰۰ نفر جمعیت داشته باشد، ما مکلف به برگزاری انتخابات در آنجا هستیم.

فرماندار شهرستان قم با بیان اینکه موظف بودم از تاریخ ۲۰ اسفند ماه، ۳۰ نفر از اسامی معتمدین شهر را به هیئت نظارت شورای نگهبان معرفی کنم، افزود: هیئت نظارت نیز نسبت به رد و یا تأیید آنها اقدام می‌کند و در صورت تأیید، افراد به ما معرفی می‌شوند و اگر افرادی تأیید نشدند برابر قانون دو برابر تعداد تأیید نشده‌ها باید افراد جدید را به هیئت نظارت شورای نگهبان معرفی کنیم.

سید مرتضی حیدری با اشاره به اینکه بنابر اطلاعیه وزارت کشور قرار است انتخابات کلانشهرها در شوراهای اسلامی شهرها در دوره فعلی، به صورت الکترونیکی برگزار شود، ادامه داد: ظرفیت‌های برگزاری انتخابات الکترونیکی را در قم فراهم کردیم اما به دلیل کامل اجرا نشدن این روش امکان دارد مشکلاتی رخ دهد که ما پیش بینی به هر دو صورت را در فرآیند برگزاری انجام داده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه همزمان با ثبت نام، فرمانداری مکلف است، اسامی ثبت نام شدگان را به صورت روزانه به مراجع چهارگانه نیروی انتظامی، اداره اطلاعات، دادگستری استان و اداره کل ثبت احوال اعلام کند، افزود: این مراجع نیز بررسی صلاحیت داوطلبان برای حضور در انتخابات را بر عهده دارند.

حیدری پایان رسیدگی هیئت نظارت را ۷ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ اعلام کرد و گفت: موظف هستم، ۸ اردیبهشت ماه سال آینده نتیجه صلاحیت داوطلبین را به آنها اعلام کنم.

فرماندار شهرستان قم با تاکید بر اینکه انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری را هم در دوره پیش رو در قم خواهیم داشت، ادامه داد: ثبت نام داوطلبین حضور در مجلس خبرگان رهبری از ۸ صبح ۱۳ فروردین ماه آغاز و تا پایان وقت اداری ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

وی در پایان با اعلام اینکه ثبت نام از داوطلبان ریاست جمهوری از ۸ صبح ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ آغاز می‌شود، افزود: زمان ثبت نام برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری تا پایان وقت اداری ۲۵ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت و صرفاً ثبت نام از نامزدها در وزارت کشور انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام/

  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.