stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 12 May , 2024
  • کد خبر : 28611
  • 22 بهمن 1394 - 10:18
4

آغاز رسمی مراسم سی و هفتمین فجر انقلاب

آغاز رسمی مراسم سی و هفتمین فجر انقلاب

راهپیمایی ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۴ همراه با جشن سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر کشور آغاز شد.

قلم | qalamna.ir :

راهپیمایی ۲۲ بهمن ساعت ۹ صبح و به طور همزمان در سراسر کشور آغاز شد و رأس ساعت ۱۰ مراسم رسمی این یوم‌الله در میدان آزادی با انجام جلوه‌های ویژه، ‌سقوط چتربازان نیروهای مسلح، ‌اجرای سرود و سخنرانی رئیس‌جمهور ادامه خواهد یافت.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها در تهران، تمامی مدارس و ادارات دولتی در مسیرهای اصلی و مساجد مسیرهای اصلی و فرعی راهپیمایی برای اقامه نماز در روز ۲۲ بهمن آماده شده‌اند.

در تمامی مراکز استان‌هایی که مراسم راهپیمایی آنها با اذان ظهر به اتمام می‌رسد، تمهیدات لازم برای اقامه نماز جماعت ظهر و عصر اندیشیده شده است.

 

 

حاشیه‌نویسی‌های خبرنگاران ایسنا از فجر۹۴ 

در تهران و همزمان در بیش از هزار بخش، ‌شهر و شهرستان‌ها و بیش از ۴ هزار روستای کشور راهپیمایی ۲۲ بهمن در حال برگزاری است.

که همراه راهپیمایان در مسیرهای تعیین شده حرکت می‌کنند، مردم تهران از ساعت ۹ صبح از مسیرهای ده‌گانه به سوی میدان آزادی راهپیمایی خود را آغاز کرده‌اند.

* بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ خبرنگار،‌ عکاس و تصویربردار مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن را پوشش می‌دهند. ۲ هزار خبرنگار، عکاس و عوامل تصویربرداری داخلی و ۲۸۰ خبرنگار خارجی در تهران و ۳ هزار خبرنگار، عکاس و عوامل تصویربرداری خارجی در شهرستان‌ها حضور دارند.

* شعار همدلی و همزبانی دولت و ملت زینت‌بخش مسیرهای راهپیمایی است.

سردار سلیمانی

* سردار قاسم سلیمانی از جمله شخصیت‌های مورد توجه حاضر در جمع راهپیمایان مراسم ۲۲ بهمن بود که در اولین لحظات با حضور در خیابان انقلاب به راهپیمایان پیوست.

* شرکت آب و فاضلاب تهران در مسیر راهپیمایی غرفه هایی برپا کرده و هشدارهایی را نسبت به کمبود آب به مردم می‌دهد. این غرفه‌ها با شعار «آب هست ولی کم است» از مردم می‌خواهد از مصرف آب صرفه‌جویی کنند. شرکت آب و فاضلاب بروشورهایی را درباره نحوه صرفه‌جویی در مصرف آب به راهپیمایان ارائه می‌دهد.

* بیش از ۱۳۰۰ غرفه فرهنگی، هنری، خبری، امدادی و رفاهی و مشاوره رایگان حقوقی توسط وکلای حقوقدان نیکوکار، توسط تشکل‌های مردمی، سازمان‌ها و نهادها برای بازدید مردم آماده شده است.

* هزاران نمایشگاه عکس و کتاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی و آثار هنری در مدارس، مساجد، مراکز فرهنگی، سطح محلات و ادارات شکل گرفته است.

* علاوه بر حضور گسترده جانبازان ویلچری بیش از ۴۵۰ مهمان خارجی از ۲۸ کشور جهان مهمان ویژه مراسم فجر امسال بوده‌اند.

* رونمایی از ماهواره‌های جدید فضایی تا تجلی قدرت دیپلماسی کشور تا برقراری نمایشگاه‌های اختراعات و ابتکارات دانش‌آموزی در سطح مدارس از جلوه‌های ویژه مراسم امسال بوده است.

* هم‌چنین برگزاری مراسم معنوی عطرافشانی مزار شهدا در بیش از ۱۹ هزار گلزار شهدا در سراسر کشور و مراسم ویژه گرامیداشت شهدای اقلیت‌های دینی در گلزار شهدا ارامنه و اهل سنت نیز از دیگر برنامه‌های امسال بوده است.

* در شامگاه ۲۱ بهمن یعنی شب ۲۲ بهمن در همه جای میهن اسلامی به ویژه در مساجد از ساعت ۲۱ بانگ تکبیر به یاد الله‌اکبرهای سال ۵۷ و همچنین نورافشانی در ۱۰ نقطه تهران و تمامی مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها و تعدادی از روستاهای کشور توسط ستاد کل نیروهای مسلح انجام شد.

 

منبع: ایسنا

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.