stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024
  • کد خبر : 30217
  • 12 اسفند 1394 - 11:22
3

بررسی اتهامات سایت‌نزدیک به جبهه پایداری به مردم تهران/طلاق درتهران بیشتر است‌یا در قم،مشهد،البرز و…

هم اکنون نسبت ازدواج به طلاق در تهران ۳,۸ است که به ازای هر ۳,۸ ازدواج یک طلاق رخ می دهد، در صورتی که در شهر قم این نسبت ۳,۶ است. در البرز این نسبت به سه می رسد. در استان خراسان رضوی نیز این نسبت ۳,۷ است.

قلم | qalamna.ir :

قلم، روز گذشته یکی از سایت های نزدیک به جبهه پایداری، در تحلیلی دلیل شکست مطلق اصولگرایان در تهران را فرهنگ حاکم  بر مردم این شهر خواند و به صراحت در تحلیل خود بیان کرد: «شکست اصولگرایان از اصلاحات در تهران، یک شکست کاملا اجتماعی- فرهنگی است. وقتی در تهران بنابر آمارهای رسمی بیشترین میزان جرائم اجتماعی، روزه خواری، طلاق، اعتیاد و… ثبت شده، به این معناست که این شهر بیشترین فاصله از فرهنگ اصیل دینی و انقلابی را برای خود ثبت کرده و به همین میزان، طبیعی است که در چنین شهری به جای افرادی که نخستین وجهه آنها در افکار عمومی شهرت آنها به دیانت و گفتمان انقلاب اسلامی است، چهره هایی وارد مجلس شوند که در افکار عمومی بیشترین فاصله را با این معیارها و مفاهیم دارند.»

این سایت در تحلیل خود پای را فراتر از این مسائل گذاشت و در ادامه نوشت: «علاوه بر طبقه مرفه و سرمایه دار در شمال تهران، طبقه متوسط شهری نیز که تمایلات آشکار غربگرایان های دارد، در تهران به قشری تأثیرگذار تبدیل شده و به همین دلیل است که لیست اصلاحات و حامیان دولت در تهران با اقبال روبه رو می شود و این مسئله دقیقا ادامه برتری میرحسین موسوی بر محمود احمدی نژاد در انتخابات ۸۸ در تهران است؛ زمانی که احمدی نژاد در کل کشور بیش از ۱۱ میلیون بیشتر از موسوی رأی آورد اما در تهران نتوانست حریف طبقه مرفه و متوسط جدید شود!»

هرچند که تحلیل این چنینی درباره رأی مردم نادرست و غیرمنطقی است اما در این چارچوب غیرمنطقی هم این اتهامات در شرایطی است که تهران به عنوان پایتخت کشور در مقوله طلاق، رتبه چهارم را دارد و شهرهای قم، مشهد، البرز و مرکزی بیش از تهران شاهد پیشی گرفتن نسبت ازدواج به طلاق هستند.

هم اکنون نسبت ازدواج به طلاق در تهران ۳,۸ است که به ازای هر ۳,۸ ازدواج یک طلاق رخ می دهد، در صورتی که در شهر قم این نسبت ۳,۶ است. در البرز این نسبت به سه می رسد. در استان خراسان رضوی نیز این نسبت ۳,۷ است، همچنین ادعای این سایت در شرایطی است که بحران طلاق نه تنها در ایران، بلکه در بسیاری از کلانشهرهای کشور وجود دارد و تهران نیز از این قاعده مستثنی نیست.

از سوی دیگر، اگر با استدلال کاملا نادرست این سایت افراطی این موضوع را بررسی کنیم، درمی یابیم، طلاق در استان هایی که اصولگرایان پیروز آن بوده اند، بیش از تهران است؛ اصولگرایان در استان البرز پیروز مطلق انتخابات بودند و آمار طلاق در این شهر، رتبه اول در ایران را دارد و در شهر مذهبی قم هم همین‌گونه است.

درهمین باره پیش ازاین و در سال ۱۳۹۰، مدیر کل بهزیستی استان قم اعتیاد را از عوامل بالابودن طلاق در قم معرفی و بیان کرده بود: «اعتیاد موجب بروز بسیاری از معضلات اجتماعی ازجمله طلاق است و بیشتر معتادانی که بهتازگی به این سمت کشیده می شوند از مواد اعتیادآور صنعتی استفاده می کنند که این مواد در مدت کوتاهی فرد را از دور زندگی خارج میکند.»

ازسوی دیگر این استدلال تعجب آور و توهی نآمیز سایت نزدیک به جبهه پایداری در شرایطی است که اصلاح طلبان علاوه بر تهران در شهری پیروز انتخابات بوده اند که همواره دارای کمترین میزان جرم، اعتیاد و طلاق بوده است. نسبت ازدواج به طلاق در استان یزد، ۶,۷ است که بسیار بالاتر از متوسط کشوری است، همچنین براساس اعلام رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، استان یزد در زمره کم جرم خیزترین استان های کشور است.

علاوه بر مقوله طلاق، در بحث اعتیاد نیز، باز هم تهران رتبه نخست را ندارد و براساس آمار رسمی، استان های کرمان، مازندران، خوزستان، آذربایجان غربی، لرستان، سیستان وبلوچستان، کرمانشاه، فارس، تهران، خراسان رضوی، قم و البرز به ترتیب بالاترین نرخ شیوع اعتیاد در کشور  را دارند. 

 

 

واکنش مسجد جامعی

این استدلال و تحلیل ازسوی این سایت افراطی با واکنش عضو شورای شهر تهران نیز همراه شد. احمد مسجدجامعی پس از اتمام جلسه امروز شورای شهر سراغ تریبون رئیس جلسه، مهدی چمران رفت و به او گفت: چرا به من فرصت ندادید درباره کسی که به مردم تهران گفته اهل کوفه هستند، تذکر دهم؟ مهدی چمران گفت باید نوبت میگرفتید.

مسجدجامعی گفت: اما من از صبح تا ظهر، سه بار به آقای قناعتی، عضو هیئت رئیسه گفتم برای این موضوع وقت تذکر میخواهم. قناعتی،عضو هیئت رئیسه شورای شهرهم گفت این مسئله رابه رئیس جلسه منتقل کرده اما وقت تذکر به احمد مسجدجامعی داده نشد.

مسجدجامعی به چمران گفت: عدهای به مردم تهران میگویند چون به لیست ما رأی ندادید، اهل کوفه هستید و عملا به دو شهر اسلامی توهین می کنند. ما به عنوان نماینده مردم همین شهر از آنها دفاع کنیم و اجازه توهین به مردم را ندهیم و این تذکر واجبتر از این است که بگوییم توسعه گردشگری در شهر به چه روش هایی نیاز دارد. چمران بدون اینکه پاسخی به اعتراض او بدهد، صحن علنی را ترک کرد و مسجدجامعی ترجیح داد بین خبرنگاران متن تذکر خود را قرائت کند.
مسجدجامعی در ابتدای تذکر خود گفت: این روزها گروهی از کسانی که نتیجه انتخابات را نپسندیده اند، به ایجاد فضای غیراخلاقی با رأی دهندگان تهران دامن می زنند و آن را به سبک زندگی و حتی کارگزاری و تأثیر عوامل انگلیس در ایران نسبت می دهند و به نکوهش شهروندان پایتخت می پردازند و مرکز ایران را با کوفه مقایسه می کنند و عملا به دو شهر مهم اسلامی توهین می کنند اما دراین میان اطلاعاتی نادرست درباره کوفه تکرار می شود که جای تصحیح آن، نوشته دیگری است.

او در ادامه گفت: این در حالی است که شهروندان تهرانی خطایی نکردهاند که مستوجب چنین برخوردی باشند، بلکه بارها شعور سیاسی بالای خود را نشان داده اند که تجلی آن در شیوه رفتارشان ازجمله در انتخابات اخیر به خوبی دیده می شود. گویی انتخاب شوندگان از مجرای دستگاه های نظارتی به خوبی عبور نکردهاند و لابد انتظار دارند ازاین پس به جای شورای نگهبان، آنها تعیین کننده صلاحیت ها باشند./  وقایع اتفاقیه

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.