stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
  • کد خبر : 321448
  • 14 فروردین 1400 - 23:50
1
رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی:

بودجه سال ۱۴۰۰ قابل قبول نیست اما قابل تحمل است

بودجه سال ۱۴۰۰ قابل قبول نیست اما قابل تحمل است
همدان- رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه سال 1400 بودجه قابل قبولی نیست اما قابل تحمل است، گفت: هماهنگی هایمان در استان با یکدیگر، یک انتخاب نیست بلکه یک اضطرار است تا بتوانیم از موانع عبور و در جهت مشکلات معیشتی مردم گام برداریم.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، حمیدرضا حاجی بابایی امروز در نخستین شورای اداری استان همدان سال جاری که همزمان با سالگرد شهادت شهید حاج محمد میرزا سلگی برگزار شد، با اشاره به شعار سال ۱۴۰۰ مطرح کرد: درسال جهش تولید قدم های خوبی برداشته شد اما انتظارات برآورده نشد بدین سان باید در سال جاری همه دست به دست هم دهیم تا »تولید« که اشتغال زایی، کاهش تورم، ارتقای سطح سرمایه گذاری و بهره وری، بهبود ضریب جینی، ارتقای سطح اقتدار نظام و بهبود سرانه معیشتی مردم را به دنبال دارد، مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در این مسیر از بانک ها می خواهیم تا ورود جدی و اثرگذاری داشته باشند، تصریح کرد: بانک ها می توانند موانع تولید را در کارگاه های تعطیل شناسایی و این موانع را برطرف سازند.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اداره دارایی نیز بایستی رعایت حال اصناف در زمینه مالیات ها را کند، خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۰سال همه امیدها است، سختی هایی هم در این مسیر وجود دارد که نیاز است تا با همکاری ها و دست در دست هم دیگر از این سختی ها عبور کنیم.

حاجی بابایی با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۰ بودجه قابل قبولی نیست اما قابل تحمل است، گفت: هماهنگی هایمان در استان با یکدیگر، یک انتخاب نیست بلکه یک اضطرار است تا بتوانیم از موانع عبور و در جهت مشکلات معیشتی مردم گام برداریم.

حاجی بابایی ادامه داد: نباید بگذاریم مردم در کنار تحمل سختی ها، اختلافات را نیز تحمل کنند بدین سان بایستی با رفتاری عاقلانه و ولایی بودن پیش رویم و به راستی که در این مسیر باید مراقب نظام بود و سیاه نمایی نکرد.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید طوری سخن بگوییم که با سخنان رهبری و شهید سلیمانی جور در بیاید، اظهار کرد: انقلابی گری نیست که هر چه در مملکت هست را دزد و سیاه ببینیم چراکه در این نظام خیلی ها فعالیت می کنند و تلاششان را می کنند اما به راستی، دشمن قدرتمند ورود پیدا کرده و این شوخی نیست.

وی با تصریح بر این که حال مردم و وضعیت معیشتی مردم خوب نیست، گفت: در این نظام اقدامات و فعالیت های مناسبی انجام شده است که نیاز است آن ها را به مردم بشناسانیم و خودمان را برای نظام خرج کنیم.

افتتاح بیمارستان اکباتان در سال جاری

حاجی بابایی با بیان این موضوع به پیش روی پروژه هایی چون قطار شهری، راه آهن همدان، پتروشیمی ابن سینا و پتروشیمی نهاوند، پروژه های حوزه بهداشت و درمان و تبدیل شدن همدان به قطب های تک اشاره کرد و گفت: از سویی، در کنار طرح های کشاورزی، درمان و گردشگری، فکر برای تولید مرغ به عنوان یک طرح امنیتی اجداد مرغ در استان همدان و سمنان در حال پیشروی است و قرارگاه خاتم الانبیا نیز در چندین پروژه در استان همدان ورود پیدا کرده است.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از افتتاح بیمارستان اکباتان در سال جاری خبر داد و گفت: با این زیرساخت ها همدان تا ۱۰ سال آینده جایگاه خود را پیدا خواهد کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که حدود ۱۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای مناطق محروم کنار گذاشته شده است که سهم استان همدان از این میزان ۴۶۴ میلیارد تومان است، اظهار کرد: سال ۱۴۰۰، سال فرصت ها است و باید بتوانیم از فرصت هایمان استفاده کنیم، روی پای خودمان بایستیم و با ایثارگری ها، جوانمردی ها و انقلابی گری های واقعی پیش رویم، با رهبر حرکت کنیم، با او باشیم، با او باشیم، نه عقب بمانیم و نه از ایشان انقلابی گرتر باشیم.

امروز، روز امید بخشی است

در ادامه، رییس مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حاج میرزا سلگی و تقدیر از زحمات سربازان گمنام، با تاکید بر اینکه فرصت کار و تلاش است و وقت حاشیه سازی نداریم، گفت: حیف است که وارد مسائل مهم استان نشویم و از این فرصت‌ها برای خدمت رسانی استفاده نشود.

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه با بیان اینکه محور همه امورات ولایت است، خاطرنشان کرد: بایستی به مردم امید دهیم چراکه اگر مردم امیدوار باشند، حتماً مشارکت در انتخابات بیشتر خواهد شد و توطئه‌های دشمنان از بین خواهد رفت.

وی با اشاره به این موضوع یادآور شد: امروز، روز امید بخشی است و این امیدبخشی وظیفه کارگزاران نظام است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: امیدواریم در انتخابات ۱۴۰۰ یک انتخابات پرشور و با انگیزه  با انتخاب درست بتوانیم به ادامه کار نظام کمک کنیم و امید است که بتوانیم پروژه های نیمه کاره در جاهای مختلف استان را به نفع مردم به نتیجه رسانده و با این روند، مردم را امیدوارتر سازیم.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.