stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024
  • کد خبر : 329644
  • 18 فروردین 1400 - 11:56
0

ترمیم فاصله حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با صندوق کشوری

ترمیم فاصله حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با صندوق کشوری
فارس- با افزایش حقوق بازنشستگان، فاصله حقوق دریافتی بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی با صندوق کشوری ترمیم شد.
قلم | qalamna.ir :
مدیرکل تامین اجتماعی فارس گفت: با افزایش حقوق بازنشستگان و اجرای مرحله دوم متناسب سازی، فاصله حقوق دریافتی بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی با صندوق کشوری ترمیم شد.
 
ابراهیم کشاورز اعلام کرد:  سازمان تامین اجتماعی افزایش سنواتی حقوق بازنشستگان و میزان متناسب‌سازی مرحله دوم را در فیش حقوقی فروردین ماه ۱۴۰۰ بازنشستگان لحاظ کرده و از ۱۹ فروردین ماه حقوق بازنشستگان را براساس افزایش سنواتی ماده ۹۶ و با فرمول جدید پرداخت می‌کند.
 
وی با تاکید بر میزان متناسب‌سازی و رشد و افزایش سنواتی حقوق بازنشستگان و همچنین صدور احکام جدیدشان  بر اساس ماده ۹۶ طی روز‌های آینده، اظهار داشت: این رشد شامل دو مرحله متناسب‌سازی و افزایش سنواتی بوده و با این افزایش عدالت برقرار شده و به نوعی فاصله و شکافی که بین حقوق  بازنشستگان تأمین اجتماعی و سایر صندوق‌ها ایجاد شده بود و مورد انتقاد و مطالبه بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته بود، ترمیم شد.
کشاورز با بیان اینکه میزان پرداختی به بازنشستگان متفاوت است و براساس سابقه کاری آن‌ها پرداخت خواهد شد، تصریح کرد:  کسانی که با ۳۰ سال سابقه و حداقل حقوق کارگری بازنشسته شده بودند و در اسفند ۹۸، یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دریافتی داشتند، از فروردین سال جاری با احتساب یک همسر و دو فرزند، حقوق‌شان ۴ میلیون و ۲۰۰ تا ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود.
وی افزود: همچنین کسانی که سابقه بیمه‌ای آن‌ها کمتر از ۳۰ سال باشد، مبلغ کمتری را دریافت می‌کنند و افرادی که بیش از ۳۰ سال سابقه داشته باشند نیز رقم بیشتری را دریافت خواهند کرد.
مدیرکل تامین اجتماعی فارس با بیان اینکه در آخرین روز‌های اسفند، مبلغ یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان با عنوان علی‌الحساب مرحله دوم متناسب‌سازی واریز شده است، گفت: این رقم مربوط به اسفند ماه است و ارتباطی به فروردین ماه ندارد و در واقع احکام جدید با احتساب مرحله دوم متناسب‌سازی و افزایش سنواتی صادر می‌شود.
هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.