stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 3 July , 2024
  • کد خبر : 355112
  • 31 فروردین 1400 - 1:38
3

مقامات روسیه و آمریکا مقدمات نشست پوتین و بایدن را بررسی کردند

مقامات روسیه و آمریکا مقدمات نشست پوتین و بایدن را بررسی کردند

نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه و جیک سالیوان،‌ مشاور امنیت ملی آمریکا مقدمات نشست قریب‌الوقوع روسای جمهوری آمریکا و روسیه را بررسی کردند.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از آر تی، شورای امنیت روسیه اعلام کرد، پاتروشف و سالیوان امروز، دوشنبه تماس تلفنی برقرار کرده و در آن به بررسی روند مقدمه چینی اجلاس رهبران دو کشور و نیز رویکردهای احتمالی برای توسعه همکاری دو کشور پرداختند.
پاتروشف به سالیوان گفت، مداخلات آمریکا در امور داخلی روسیه و هم‌پیمانانش قابل قبول نیست.
او تاکید کرد: اتهامات مطرح شده از سوی آمریکا علیه روسیه و تحریم‌های جدید علیه روسیه با تکیه بر هیچ ادله‌ای نیست و بی‌اساس هستند.
شورای امنیت روسیه افزود: به رغم گام‌های غیرسازنده طرف آمریکایی که منجر به ادامه تنش در روابط دوجانبه شده اما روسیه بر آمادگی خود برای ادامه مذاکره در جهت منافع عادی سازی روابط بین مسکو و واشنگتن و تضمین امنیت جهانی تاکید کرد.
پاتروشف و سالیوان در این مذاکرات به توافق آسمان‌های باز ، مساله برنامه هسته‌ای ایران و اوضاع شبه جزیره کره و ثبات استراتژیک به شکل کلی پرداختند و بر اهمیت سازوکار همکاری روسیه و آمریکا درباره این مواضع در اسرع وقت ممکن تاکید کردند.
کاخ سفید نیز اعلام کرد، مسؤولان در این تماس تلفنی به بررسی مسائل دو جانبه و مسائل جهان که مورد توجه دو کشور است و نیز چشم‌اندازهای برگزاری نشست رهبران دو کشور پرداختند.
امیلی هورن، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز گفت، سالیوان و پاتروشف بر ادامه این تماس‌ها تاکید کردند. این سومین تماس بین دو مقام از ژانویه است.
انتهای پیام

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.