stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024
  • کد خبر : 360928
  • 11 اردیبهشت 1400 - 13:18
0
اپیدمیولوژیست دانشگاه علوم پزشکی اراک:

اپیدمی کرونا یک اپیدمی پیشرونده است

اپیدمی کرونا یک اپیدمی پیشرونده است
مرکزی_ اپیدمیولوژیست دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: الگوهای اپیدمیولوژی مرتبط با کرونا نشان می دهد، این اپیدمی یک اپیدمی پیشرونده است.
قلم | qalamna.ir :

دکتر رحمت الله مراد زاده بیان کرد: اپیدمی کرونا از نوع همه گیری پیشرونده است و این یعنی نمی‌توان با رخ داد چند پیک نتیجه کلی کرده و بگویم که جامعه ایمن شده است، بلکه این ویروس دائما در حال تغییر است و ایمنی جامعه زمانی اتفاق می افتد که نسبت زیادی از افراد واکسینه شوند.

وی افزود: در پیک های گذشته این بیماری میان موارد ابتلا، بستری و مرگ و میر فاصله زمانی وجود داشت، اما در پیک چهارم این موارد هم زمان با هم رخ داده و این نشان دهنده روند ابتلاء و چرخش بسیار سریع انواع جهش یافته این ویروس است.

مرادزاده خاطرنشان کرد: روند افزایشی موارد ابتلا (سرپایی و بستری) همچنین روند مرگ و میر در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک یک شیب صعودی بسیار تند داشته که فراتر از انتظارات بوده است.

این اپیدمیولوژیست دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین تاکید کرد: عوامل مختلفی در ایجاد پیک چهارم  و دامنه دار بودن آن دخیل هستند که مهمترین عامل آن دورهمی ها و دید و بازدیدهای فامیلی و تماس های خانوادگی می باشد، همچنین عدم استفاده صحیح از ماسک نیز تاثیر بسزایی دارد.

وی اظهار داشت: مطالعات اپیدمیولوژی، مطالعه توزیع بیماری ها و آسیب ها و عوامل تاثیرگذار بر آنها در جوامع بشری و شناخت آنچه در میان مردم می گذرد و بر روی سلامت آنها تاثیر بسزایی دارد، است.

وی افزود: اپیدمیولوژی فقط مرتبط به بیماری های واگیردار و عفونی نیست و بلکه به مطالعه انواع بیماری ها از جمله سرطان ها نیز می پردازد.

این مقام مسئول تاکید کرد: نقش این رشته از زمان آغاز اپیدمی کرونا بیشتر مشخص شد چرا که با استفاده از مدل های ریاضی و آماری، الگو تغییرات روند بیماری و روش های انتقال شناسایی شده و راهکارهای پیشگیری برای سیاست‌گذاران روشن شده و  می شود که در کنترل و مدیریت آن بسیار مهم و تاثیرگذار است.

مرادزاده گفت: در دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در همین زمینه  جلسات منظم و مدونی به اتفاق رییس و معاونین برگزار و پس از بررسی الگوی ایمن بیماری و شناسایی نقاط قوت و ضعف در نهایت برای روزها و ماه های آتی تصمیم گیری می شود.

هشتگ: , , , , , , , , ,
  • منبع : روابط عمومی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.