stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 367243
  • 02 خرداد 1400 - 14:17
1
شهردار قزوین

آتش سوزی مراتع ۶۰ درصد عملیات‌های آتش نشانی قزوین را تشکیل می‌دهد

آتش سوزی مراتع ۶۰ درصد عملیات‌های آتش نشانی قزوین را تشکیل می‌دهد
قزوین – قلم– شهردار قزوین گفت: سال گذشته از مجموع سه هزار و ۷۰۰ عملیات آتش نشانی در محدوه شهر قزوین بیش از ۶۰ درصد در مراتع، باغ‌های سنتی و علف‌های هرز انجام شده است.
قلم | qalamna.ir :

سیاوش طاهرخانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار قلم با تاکید بر موضوع صیانت از باغستان سنتی، افزود: سال گذشته با توجه به بارش زیاد در سطح منطقه و کشور و به تبع آن افزایش رشد علف های هرز، آتش سوزی بسیار زیادی در سطح باغستان ها ، مزارع و مراتع استان و شهر قزوین به وقوع پیوست که شهرداری قزوین و دستگاه های تابعه برحسب وظیفه ذاتی خود برای اطفای حریق اقدام کردند.

وی اضافه کرد: یک مشکل ما در بحث آتش نشانی در مزارع و باغ ها موضوع مستثنیات و املاک شخصی است که باید حتما خود اشخاص در باغ ها حضور داشته باشند و ما به عنوان ناظر و همیار در این زمینه ایفای نقش کنیم.

شهردار قزوین ادامه داد: هم اینک با توجه به فرارسیدن فصل گرما سازمان آتش نشانی، فضای سبز و باغستان سنتی کار علف زنی را به منظور پیشگیری از بروز آتش سوزی شروع کرده اند ولی نمی توانند به ملک شخصی افراد ورود پیدا کنند چون موجب اعتراض آنها می شود.

وی افزود: با توجه به حجم و تعداد بالای آتش سوزی در مراتع و مزارع باید در کنار نیروهای آتش نشانی از گروه های مردمی،سمن ها و نیروهای نظامی و لشگری نیز برای اطفای حریق استفاده شود تا جلوی گسترش آتش گرفته شود.

طاهرخانی با اشاره به خرید تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز برای سازمان آتش نشانی، افزود: خوشبختانه با تخصیص اعتبارات، امکانات خوبی برای سازمان آتش نشانی خریداری شده است چون در کل استان خدمات ارایه می کند و به رغم آسیب هایی که به تجهیزات و خودروهای آتش نشانی وارد می شود ولی تمام هم و غم خود را بر حفاظت و صیانت از مراتع و سرمایه های ملی قرار داده است.

وی گفت: وجود تجهیزات از قبیل موتورسیکلت، خودروهای خاص مانند ماشین های آفرود برای مناطق سخت گذر تخصیص بالگرد و امکانات هوایی برای اطفای آتش سوزی ها و جلوگیری از سرایت آتش به مزارع موثر است و باید هماهنگی لازم برای استفاده از آنها و تخصیص منابع جهت خرید تجهیزات صورت گیرد.

شهردار قزوین گفت: بیشتر آتش سوزی ها در باغستان سنتی، عامل انسانی دارد و باید فرهنگ سازی در این زمینه صورت گیرد و با همکاری نیروی انتظامی برای پاکسازی باغستان ها از حضور برخی افراد اقدام شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.