از این حرکت به عنوان تغییری عمده در هالیوود یاد شده و علت عمده آن هم این است که تا پیش از این اسپیلبرگ میانه خیلی خوبی با نتفلیکس و امکان تماشای آنلاین فیلم نداشت. وی سال ۲۰۱۹ از اسکار خواسته بود فیلمهایی را که تنها به صورت آنلاین دیده میشوند از واجد شرایط بودن شرکت در رقابتهای اسکار منع کند. البته وی بعداً در مقالهای برای نیویورک تایمز سعی کرد روشن کند که بحث وی بازداشتن نتفلیکس نیست و تاکید وی بر تجربه تماشای فیلم در سینماهاست، هر چند معتقد است مردم میتوانند خود تصمیم بگیرند که فیلم را در صفحه بزرگ تماشا کنند یا کوچک.
با عقد این قرارداد به نظر میرسد امبلین ظرف چند سال حداقل سالی ۲ فیلم برای نتفلیکس تولید کند و حتی اسپیلبرگ کارگردانی برخی پروژههای نتفلیکس را برعهده بگیرد. به نظر میرسد نتفلیکس تامین کننده بودجه لازم برای این تولیدات خواهد بود.پیش از این هم امبلین و نتفلیکس همکاریهایی با هم داشته اند که «دادگاه شیکاگو ۷» از جمله آنهاست. این فیلم را امبلین تهیه کرد و بعد در دوران شیوع کرونا به نتفلیکس فروخت. این فیلم ۶ نامزدی اسکار کسب کرد.