stat counter
تاریخ : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 11 May , 2024
  • کد خبر : 376165
  • 03 تیر 1400 - 10:34
0

رونمایی از ۲ کتاب قضایی در شیراز

رونمایی از ۲ کتاب قضایی در شیراز
فارس_ از ۲ جلد کتاب اندیشه‌های قضایی دادگستری استان فارس و نقدرأی رونمایی شد.
قلم | qalamna.ir :

به مناسبت بزرگداشت هفته قوه قضائیه از جلد سوم کتاب «اندیشه‌های قضایی» دادگستری استان فارس و جلد اول کتاب نقد رأی شامل آرای دادگستری کل استان فارس در بوته نقد و تحلیل رونمایی شد.
معاون منابع انسانی و فرهنگی رئیس کل دادگستری فارس به برخی از اقدامات دادگستری کل استان فارس در خصوص اتقان آراء قضایی اشاره کرد و گفت: اتقان آراء قضایی، از مطالبات اصلی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، ریاست معظم قوه قضائیه و رئیس کل دادگستری استان فارس است که در سند تحول قضایی و دستورالعمل اتقان آراء قضایی، مورد تأکید رئیس محترم قوه قضاییه، قرار گرفته و باید در همه حال مورد توجه قضات، به ویژه دبیران نشست‌های قضایی و نقد و تحلیل رأی استان، قرار داشته باشد.
دکترارسلان اشرافی با بیان این که دادگستری استان فارس این موضوع را در هفت محور مورد نظر و پیگیری قرار داده است گفت: یکی از این محور‌ها برگزاری جلسات نقد و تحلیل رأی است.
وی افزود: جنبش نقد آراء در دادگستری کل استان از سال ۱۳۹۴ آغاز شد و تنها طی سال ۱۳۹۸ تعداد ۳۳ جلسه نشست «نقد و تحلیل رأی» برگزار گردید و در مجموع ۳۳ رأی، با حضور اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها، کارشناسان، وکلا و قضات برجسته سراسر کشور، به بوته نقد گذاشته شده که این جلسات پس از بررسی، در مجموعه‌ای جمع‌آوری و با عنوان «آراء دادگستری کل استان فارس در بوته نقدوتحلیل– جلد اول» از طریق مرکز نشر قوه قضاییه چاپ و منتشر گردیده است.
معاون منابع انسانی و فرهنگی دادگستری استان فارس افزود: سال ۱۳۹۹ با وجود شرایط ویژه‌ای که در اثر شیوع ویروس کرونا وجود داشت، این معاونت با تشکیل جلسات متعدد با دبیران نشست‌های نقد و تحلیل رأی از سراسر استان و تبیین شرایط و پروتکل‌های بهداشتی، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی، موفق به برگزاری تعداد ۴۰ نشست نقد و تحلیل رأی به صورت مجازی یا حضوری گردیده است که مفاد نشست‌های مذکور نیز، در حال آماده سازی برای چاپ و ارائه به جامعه حقوقی می‌باشد.
اشرافی گفت: در جریان نقد و تحلیل آرای قضایی است که ایرادات کار یک قاضی مشخص می‌گردد و در بوته نقد آراء است که اندیشه‌های قضایی صیقل می‌یابند و رویه‌های قضایی به بهترین وجه ممکن شکل می‌گیرند و همین رویه‌های قضایی است که در بسیاری موارد، راهگشای ذهن قانون‌گذار به سمت وضع قوانین متقن و کارآمد می‌گردد.
وی افزود: مجموعه «اندیشه‌های قضایی ۱، ۲ و ۳» حاوی بیش از ۶۰ فقره از نشست‌های علمی و کارگاه‌های آموزشی برگزیده دادگستری کل استان فارس طی سنوات ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۶ می‌باشد که در برگزاری این کارگاه ها، بیست تن از اساتید دانشگاه و بیش از پنجاه تن از قضات عالی رتبه دادگستری به عنوان استاد شرکت داشته‌اند و جلد چهارم اندیشه‌های قضایی دادگستری کل استان فارس نیز در حال حاضر در دست تدوین و آماده سازی جهت انتشار است.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.